ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»
Ανυπακοή! Να ακυρώσουμε στην πράξη την αυτοαξιολόγηση !
προχωρά στη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ταυτόχρονα καλεί
σε επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, τους διευθυντές
των σχολικών μονάδων. Η αυτοαξιολόγηση είναι το
βασικό και αναγκαίο εργαλείο της
κυβέρνησης, που θα σπρώξει ακόμα πιο βαθιά τα σχολεία στην αγορά και την
ημιμάθεια, θα φορτώσει το κόστος της μόρφωσης στις τσέπες των γονιών, θα
ανατρέψει άρδην τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Ο Σύλλογός μας
έχει έγκαιρα προειδοποιήσει για τα επικείμενα σχέδιά τους. Άλλωστε αυτά τα
σχέδια ήταν ομολογημένα απ’ την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ κι είχαν «μεταφραστεί και στα
… ελληνικά» από τις εγχώριες «μεταφραστικές υπηρεσίες» (Υπουργείο Παιδείας, ΠΑΣΟΚ,
ΝΔ, κλπ).
αντιδράσει και ακύρωσε την εφαρμογή της αξιολόγησης και αυτοξιολόγησης, τρεις
συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ
είχε ταχθεί
νηπιαγωγείο του Συλλόγου μας,
πρόγραμμα.
αρνήθηκαν να συμμετέχουν. Σήμερα, που το υπουργείο
γενίκευση της αυτοαξιολόγησης, οι λόγοι
παρελθόντος!
μετακυλύει τα βάρη
σχολικής μονάδας και
εκπαιδευτικούς
για
διορισμοί, περικόπτονται
σχολικές
η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Σε μια περίοδο που τα βιβλία
και της πληροφορίας» παραμένουν, που το «νέο σχολείο»
μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει,
ενισχύονται, που οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, που
τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία
γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία. Τέτοιες
πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με
μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος !
στόχοι του Υπουργείου μέσα από τις
είναι:

μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους τους
εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, ενοχοποιώντας τους για αδράνεια και «έλλειψη
επιχειρηματικού πνεύματος», έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική
πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης.
2. Να
προωθήσει τη μετακύλιση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν
στους «πελάτες» (δηλ. στους γονείς) λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης
της εκπαίδευσης.
3. Να
επιβάλλει στα στελέχη
εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην «τέχνη
του επιχειρείν» και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που
οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές,
ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.
δε θα βάλουν τα χέρια τους να βγάλουν τα μάτια τους.
Μας καλούν να γίνουμε εκπαιδευτικοί σκυφτοί,
υποτακτικοί, παπαγαλάκια, πλασιέ εταιρειών και προγραμμάτων υπό τη διαρκή
απειλή της «αξιολόγησης» και «αύριο» (κι όχι μεθαύριο) της απόλυσης!
πάλη από τα κάτω.
γίνει μετερίζι του αγώνα!
Μπλοκάρουμε τις διαδικασίες! Ο σύλλογός μας
επιβεβαιώνοντας την θέση του ενάντια στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής
μονάδας, την αντίθεσή του στο σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση, αλλά και την
αταλάντευτη θέλησή του να παρεμποδίσει την εφαρμογή τους στην πράξη :
· Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη δεχτούν καμιά εφαρμογή
της αυτοαξιολόγησης. Να αντιδράσουν και συλλογικά και προσωπικά. Να μην
υπακούσουν. Να μην υποκύψουν.
· Καλεί τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν
στα προαναφερθέντα επιμορφωτικά σεμινάρια και τους σχολικούς συμβούλους να μη
συμπράξουν στην προετοιμασία τους. Να σταματήσουν τώρα να
ζητάνε απ΄ τους συναδέλφους να πάρουν προγράμματα.
· Καλούμε τους συναδέλφους να μην πάρουν κανένα πρόγραμμα. Τα προγράμματα αυτά κι η «Ευέλικτη Ζώνη», είναι το «χαλί» πάνω στο οποίο
θα «περάσει» η αξιολόγηση.
· Θα αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε στην πράξη τα σεμινάρια της
αξιολόγησης. Με στάση εργασίας, συγκεντρώσεις, παρουσία και συμμετοχή όλων
των συναδέλφων εκεί και παρέμβαση του Συλλόγου, δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να
γίνουν.
· Τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα αναμειχθούν στη διαδικασία
της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης, δεν έχουν θέση στο
σωματείο, σύμφωνα με αποφάσεις των Γ.Σ. μας.
· Το Δ.Σ. και η Δ.Ο.Ε. παρέχει συνδικαλιστική
κάλυψη στους συναδέλφους, που δε θα πειθαρχήσουν.
δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος,
επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά. Δεν
έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για
όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δε θέλουν ούτε έναν τέτοιο
εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο
σκυφτό. Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο
της «αυτοαξιολόγησης» και το καρότο της «καινοτομίας».
Είναι ώρα προσωπικής
ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε
να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει, θα βρεθούμε
χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια. Τέτοιο
δικαίωμα δεν έχουμε. Έχουμε χρέος στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στους
μαθητές μας, στις νεότερες γενιές να αντιδράσουμε. Μόνο με τη μαζική
αντίσταση όλων μας μπορούμε να τους σταματήσουμε.
αναγκών!
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΝΙΝΕΤΤΑ ΑΛΤΑΝΗ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ
Διαβάστε την ανακοίνωση της Δ.Ο.Ε. για την αποτροπή αυτοαξιολόγησης
Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας γενίκευση του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου