ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ

Κατατέθηκε στη Βουλή, τροπολογία 149 (!!!) σελίδων,
στο νομοσχέδιο για τις … λαϊκές αγορές, που αφορά κρίσιμες αλλαγές σε όλες τις
εκπαιδευτικές βαθμίδες. Οι αλλαγές που γίνονται από το νηπιαγωγείο έως την
τριτοβάθμια εκπαίδευση, «παρακολουθούν» την υλοποίηση του «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ», που
στόχο έχει την πρόωρη στροφή των παιδιών στην κατάρτιση και την αμορφωσιά,
καθώς δίνεται βάση στις δεξιότητες και όχι την γνώση. Ανάμεσα σ΄ αυτές είναι
και …
… Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ
ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΑ ΔΙΘΕΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.
Μια από τις σημαντικές αλλαγές είναι η
αντικατάσταση της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του Ν1566/1985, που όριζε ότι: «Τα νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια. Μονοθέσια
είναι εκείνα στα οποία φοιτούν από 7 έως 30 νήπια και διθέσια εκείνα στα οποία
φοιτούν από 31 έως 60 νήπια. Ο αριθμός των νηπίων κατά νηπιαγωγό μπορεί να
μειώνεται με κοινή απόφαση των υπουργών Εθνικής Παιδείας και Οικονομικών»
με την :
Τα  διθέσια σήμερα είναι η συντριπτική πλειοψηφία
των νηπιαγωγείων. Με την τροπολογία, δημιουργούνται ουσιαστικά πολυθέσια
νηπιαγωγεία
, σε χώρους ακατάλληλους,
δεδομένου  ότι τα περισσότερα
νηπιαγωγεία, με πρόχειρες προσθήκες, μπορούν να … φιλοξενήσουν κι ένα ακόμα ή
και περισσότερα τμήματα (σύμφωνα με τη λογική της διοίκησης), συνήθως στο
διάδρομο, στην κουζίνα, στην πυλωτή ή και αλλού.
  • Θα έχουμε έως 25 νήπια (!) σε κάθε τμήμα.  Και με την προοπτική του + 10%. Δηλαδή 27-28 !
    Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις νηπίων και νηπιαγωγών θα «δώσουν» – πάλι – και «θα πάρουν». Η προσπάθεια
    να συμπιεστούν τα νηπιαγωγεία κι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που εργάζονται σ΄
    αυτά, είναι εμφανής.  Κι αυτή η «διαίρεση
    με το 25», θα οδηγήσει πάλι σε συγχωνεύσεις και
    καταργήσεις τμημάτων και νηπιαγωγείων
    , όπως έγινε με τα Δημοτικά πέρσυ, όταν πολλοί συνάδελφοι έχασαν τις
    οργανικές τους
    και χάρη της
    … «κινητικότητας» βρέθηκαν στα ακραία όρια της Αττικής ή ζουν με την απειλή της
    διαθεσιμότητας ή και της απόλυσης.
  • Αυτή η τροπολογία παραπέμπει ευθέως σε μια νέα λογική … «νοινοκυρέματος»
    στα νηπιαγωγεία.  Μεγάλα νηπιαγωγεία,
    όπου οι προσθαφαιρέσεις κι οι μετακινήσεις νηπίων θα είναι πιο εύκολες και που θα έχουν διευθυντές
    κατόπιν «κρίσεων». Διευθυντές «κομμένους και ραμένους» στα μέτρα τους, που να
    διευκολύνουν το πέρασμα της αξιολόγησης και γενικότερα της πολιτικής του «νέου
    σχολείου». «Λογική» δοκιμασμένη, που σίγουρα θα οδηγήσει σε  οριστική αποπομπή των
    προνηπίων απ΄ το νηπιαγωγείο
    .
  • Αυτό είναι το «νέο νηπιαγωγείο», που θέλει να
    μάθει στο νήπια, δηλαδή στα παιδιά μας από πολύ μικρά, πώς πρέπει να είναι
    έφηβοι και αυριανοί εργαζόμενοι υπάκουοι, φτηνοί ευέλικτοι, βορά στα χέρια των
    επιχειρήσεων.
  • Κι όλα αυτά όταν χιλιάδες προνήπια μένουν ήδη εκτός
    νηπιαγωγείου και όλοι οι φορείς της
    εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί και γονείς) ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ :
– Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
– Κανένα προνήπιο να μη μένει εκτός νηπιαγωγείου.
– 15 παιδιά στην τάξη.
– Μόνιμους διορισμούς στην προσχολική αγωγή (γενικής
και ειδικής αγωγής).
– Ίδρυση και λειτουργία νέων νηπιαγωγείων. 
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» καλεί όλες τις
συναδέλφισσες νηπιαγωγούς, τους γονείς κι όλους τους αρμόδιους φορείς σε
επαγρύπνηση και συναγερμό. Όλοι μαζί μπορούμε να τους σταματήσουμε.
Το πρόβλημα του νηπιαγωγείου, των νηπίων και
της οικογένειάς τους, είναι πάνω απ΄ όλα πρόβλημα της νηπιαγωγού.
Και το πρόβλημα της νηπιαγωγού, είναι
πρόβλημα της οικογένειας των νηπίων κι όλων των εργαζόμενων της περιοχής. 

Αφήστε μια απάντηση