ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Με τη σφραγίδα
της Ε.Ε και με σημαία τη δήθεν … ένταξη,
της Ε.Ε και με σημαία τη δήθεν … ένταξη,
οδηγεί στην
υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9/5
ΣΤΙΣ 2:30 μ.μ.
ΣΤΙΣ 2:30 μ.μ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το
νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που κατέθεσε η κυβέρνηση κινείται στη γραμμή
της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδώ και δεκαετίες προωθεί την “ένταξη” χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με τραγικές συνέπειες στα
ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, αλλά και για τους γονιούς και τους
εκπαιδευτικούς.
νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που κατέθεσε η κυβέρνηση κινείται στη γραμμή
της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδώ και δεκαετίες προωθεί την “ένταξη” χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με τραγικές συνέπειες στα
ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, αλλά και για τους γονιούς και τους
εκπαιδευτικούς.
Την ώρα που τα προβλήματα
στο χώρο της Ε.Α. είναι τεράστια, το Υπουργείο Παιδείας με το ν/σ συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τις
δομές της Ειδικής Αγωγής, προωθώντας κλείσιμο
ειδικών σχολείων, τμημάτων ένταξης και μείωση της παράλληλης στήριξης.
στο χώρο της Ε.Α. είναι τεράστια, το Υπουργείο Παιδείας με το ν/σ συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τις
δομές της Ειδικής Αγωγής, προωθώντας κλείσιμο
ειδικών σχολείων, τμημάτων ένταξης και μείωση της παράλληλης στήριξης.
Παράλληλα
ενισχύει την επιχειρηματική δράση με
αποτέλεσμα να φορτώνει στη λαϊκή οικογένεια το κόστος για τις ανάγκες της
εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού με αναπηρίες και μαθησιακές
δυσκολίες.
ενισχύει την επιχειρηματική δράση με
αποτέλεσμα να φορτώνει στη λαϊκή οικογένεια το κόστος για τις ανάγκες της
εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού με αναπηρίες και μαθησιακές
δυσκολίες.
Η κυβέρνηση προκαλεί το κοινό αίσθημα μιλώντας για την
υποχρεωτικότητα της Ε.Α., όταν όλοι γνωρίζουν πως ο
δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης υπονομεύεται
συστηματικά και μεθοδικά διαχρονικά. Είναι υποκρισία να μιλά κανείς για
υποχρεωτικότητα όταν τα Ειδικά Σχολεία αιμορραγούν λόγω
υποχρηματοδότησης και στην πλειοψηφία τους μένουν μέχρι και το Γενάρη κλειστά, όταν
λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής, χωρίς προσωπικό,
εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό, χωρίς να είναι
εξασφαλισμένη η μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία τους.
υποχρεωτικότητα της Ε.Α., όταν όλοι γνωρίζουν πως ο
δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης υπονομεύεται
συστηματικά και μεθοδικά διαχρονικά. Είναι υποκρισία να μιλά κανείς για
υποχρεωτικότητα όταν τα Ειδικά Σχολεία αιμορραγούν λόγω
υποχρηματοδότησης και στην πλειοψηφία τους μένουν μέχρι και το Γενάρη κλειστά, όταν
λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής, χωρίς προσωπικό,
εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό, χωρίς να είναι
εξασφαλισμένη η μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία τους.
Το σημείο του νομοσχεδίου
που αναφέρεται στη φοίτηση, είναι αποκαλυπτικό. Αναφέρεται πως ο εκπαιδευτικός παράλληλης
στήριξης θα καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες παραπάνω από ενός παιδιού
με ειδικές ανάγκες (!!) και ταυτόχρονα θα καλείται να
μπαλώσει και τις όποιες ελλείψεις στην ΕΑΕ που προκύπτουν από τη μείωση του
εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία.
που αναφέρεται στη φοίτηση, είναι αποκαλυπτικό. Αναφέρεται πως ο εκπαιδευτικός παράλληλης
στήριξης θα καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες παραπάνω από ενός παιδιού
με ειδικές ανάγκες (!!) και ταυτόχρονα θα καλείται να
μπαλώσει και τις όποιες ελλείψεις στην ΕΑΕ που προκύπτουν από τη μείωση του
εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία.
Όσο αφορά την
Επαγγελματική Εκπαίδευση μένει «στον αέρα», αφού αφήνει ξεκρέμαστους
χιλιάδες γονείς που ζουν με την αγωνία τι θα απογίνουν τα παιδιά τους όταν
φύγουν οι ίδιοι από τη ζωή, αν θα μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται, να έχουν μια
δουλειά. Τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
υπολειτουργούν, χωρίς προγράμματα, μόνιμο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό
και βοηθητικό προσωπικό. Ήδη και σ’ αυτό το πεδίο, ΜΚΟ και ιδιώτες θησαυρίζουν
εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη και την αγωνία χιλιάδων οικογενειών ατόμων
με ειδικές ανάγκες.
Επαγγελματική Εκπαίδευση μένει «στον αέρα», αφού αφήνει ξεκρέμαστους
χιλιάδες γονείς που ζουν με την αγωνία τι θα απογίνουν τα παιδιά τους όταν
φύγουν οι ίδιοι από τη ζωή, αν θα μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται, να έχουν μια
δουλειά. Τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
υπολειτουργούν, χωρίς προγράμματα, μόνιμο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό
και βοηθητικό προσωπικό. Ήδη και σ’ αυτό το πεδίο, ΜΚΟ και ιδιώτες θησαυρίζουν
εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη και την αγωνία χιλιάδων οικογενειών ατόμων
με ειδικές ανάγκες.
Το ν/σ βέβαια
προχωρά και στο τσάκισμα των εκπαιδευτικών. Όχι μόνο διατηρεί αλλά
και επεκτείνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, επιχειρώντας μάλιστα να
διαιρέσει και να κατηγοριοποιήσει εκπαιδευτικούς προκειμένου να
αποπροσανατολίσει από τις κυβερνητικές ευθύνες, τη στρατηγική της ΕΕ που είναι
και η αιτία του κακού.
προχωρά και στο τσάκισμα των εκπαιδευτικών. Όχι μόνο διατηρεί αλλά
και επεκτείνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, επιχειρώντας μάλιστα να
διαιρέσει και να κατηγοριοποιήσει εκπαιδευτικούς προκειμένου να
αποπροσανατολίσει από τις κυβερνητικές ευθύνες, τη στρατηγική της ΕΕ που είναι
και η αιτία του κακού.
Οι
εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βιώνουν το δικό τους Γολγοθά με τις ελαστικές
σχέσεις, τον εμπαιγμό για τους διορισμούς που είναι απαραίτητοι αλλά εδώ και
13(!) χρόνια δε γίνονται, συνεχίζοντας την αδιοριστία τους. Ταυτόχρονα το
ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ολοένα και μειώνεται ή δουλεύει με
συμβάσεις 5 μηνών προγραμμάτων ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ. Με το που αρχίζουν τα παιδιά δηλαδή
να εξοικειώνονται, οι συνάδελφοι είναι αναγκασμένοι να τα παρατήσουν γιατί
τελειώνει το πρόγραμμα!!
εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βιώνουν το δικό τους Γολγοθά με τις ελαστικές
σχέσεις, τον εμπαιγμό για τους διορισμούς που είναι απαραίτητοι αλλά εδώ και
13(!) χρόνια δε γίνονται, συνεχίζοντας την αδιοριστία τους. Ταυτόχρονα το
ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ολοένα και μειώνεται ή δουλεύει με
συμβάσεις 5 μηνών προγραμμάτων ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ. Με το που αρχίζουν τα παιδιά δηλαδή
να εξοικειώνονται, οι συνάδελφοι είναι αναγκασμένοι να τα παρατήσουν γιατί
τελειώνει το πρόγραμμα!!
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΩΝ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Σ΄ ΑΥΤΗΝ.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Σ΄ ΑΥΤΗΝ.
ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΟΛΩΝ ΜΑΣ.
ΟΛΩΝ ΜΑΣ.
Σήμερα οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και η αναβάθμισή της
απαιτούν εδώ και τώρα το μόνιμο διορισμό πολύ περισσότερων εκπαιδευτικών από
αυτούς που ήδη εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας, από αυτούς ακόμη που
σήμερα αποφοιτούν ή έχουν αποφοιτήσει από τις αντίστοιχες σχολές και
ειδικότητες.
απαιτούν εδώ και τώρα το μόνιμο διορισμό πολύ περισσότερων εκπαιδευτικών από
αυτούς που ήδη εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας, από αυτούς ακόμη που
σήμερα αποφοιτούν ή έχουν αποφοιτήσει από τις αντίστοιχες σχολές και
ειδικότητες.
Κυβέρνηση – Ε.Ε. επιδιώκουν όλα τα κοινωνικά αγαθά να μετατραπούν σε εμπορεύματα
και η πρόσβαση σε αυτά να καθορίζεται από την τσέπη του ήδη φτωχοποιημένου
λαού. Η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών, των εργαζόμενων,
των αναπήρων κλιμακώνεται με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης βασικών
κοινωνικών τομέων όπως η υγεία, η πρόνοια, η ειδική αγωγή και η παιδεία. Η
επίθεση αυτή πλήττει σε πολλαπλάσιο βαθμό ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως
είναι οι ανάπηροι και οι οικογένειές τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο τσακίζει και
τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το βοηθητικό προσωπικό κλπ.
και η πρόσβαση σε αυτά να καθορίζεται από την τσέπη του ήδη φτωχοποιημένου
λαού. Η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών, των εργαζόμενων,
των αναπήρων κλιμακώνεται με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης βασικών
κοινωνικών τομέων όπως η υγεία, η πρόνοια, η ειδική αγωγή και η παιδεία. Η
επίθεση αυτή πλήττει σε πολλαπλάσιο βαθμό ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως
είναι οι ανάπηροι και οι οικογένειές τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο τσακίζει και
τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το βοηθητικό προσωπικό κλπ.
Εκπαιδευτικοί, γονείς,
αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό, βοηθητικό προσωπικό να απαιτήσουν την απόσυρση του νομοσχεδίου, την κατάργηση των
αντιδραστικών νόμων για την Ειδική Αγωγή και να συναντηθούν στον αγώνα για:
αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό, βοηθητικό προσωπικό να απαιτήσουν την απόσυρση του νομοσχεδίου, την κατάργηση των
αντιδραστικών νόμων για την Ειδική Αγωγή και να συναντηθούν στον αγώνα για:
- Αποκλειστικά
δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε
ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των
παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες. - Άμεση και γενναία
χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για
τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για
επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το
δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας. - Να
απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης
διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες. - Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και
διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη
ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των
αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά. - Κάθε
παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο. Ούτε ένα παιδί
με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις
ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του. - Να
μη χάσει κανένα παιδί ούτε μια μέρα φοίτησης στο σχολείο από εμπόδια στη μετακίνησή
του. Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα
σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας που θα διαθέσει κατάλληλα
διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, καθώς και
την αναγκαία χρηματοδότηση. - Μονιμοποίηση
εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού,
βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και
προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη
των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Μοναδική προϋπόθεση για το
επάγγελμα να είναι το πτυχίο, χωρίς άλλες εξετάσεις ή πιστοποιήσεις και όλοι οι
εργαζόμενοι να έχουν μόνιμη και σταθερή εργασία. Οι υπηρεσιακές μεταβολές να
γίνονται με βάση ενιαία κριτήρια (προϋπηρεσία, κοινωνικοί παράγοντες, κ.α.) - Παιδαγωγικές
σχολές για όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό -που εντάσσονται και τα Τμήματα Ειδικής
Αγωγής- όπου στα πλαίσια τους θα γίνεται και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Ούτε βήμα πίσω
από τη διεκδίκηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!
από τη διεκδίκηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9/5
ΣΤΙΣ 2:30 μ.μ.
ΣΤΙΣ 2:30 μ.μ.
ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΔΩ