Τι κάνουμε από δω και πέρα σχετικά με την
αυτοαξιολόγηση :
αυτοαξιολόγηση :
Η ενωμένη και αποφασιστική στάση μας μπορεί να ακυρώσει τα σχέδιά τους.
Έχουμε κάθε λόγο να επιμείνουμε μαχητικά στην άρνηση της αυτοαξιολόγησης
και της αξιολόγησης.
και της αξιολόγησης.
Το Υπουργείο Παιδείας αφού απέτυχε να αποσπάσει τη συναίνεσή των
εκπαιδευτικών προσπαθεί να τρομοκρατήσει με απειλές για να πετύχει την υποταγή.
εκπαιδευτικών προσπαθεί να τρομοκρατήσει με απειλές για να πετύχει την υποταγή.
Όμως, μπορούμε να νικήσουμε το φόβο αν συνειδητοποιήσουμε τη δύναμή μας, αν
μαζικοποιήσουμε την αντίδρασή μας, αν οργανώσουμε και συντονίσουμε την πάλη
μας.
μαζικοποιήσουμε την αντίδρασή μας, αν οργανώσουμε και συντονίσουμε την πάλη
μας.
Με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας και τον υψηλό βαθμό ενότητας που
οικοδομήσαμε συνεχίζουμε αποφασιστικά.
οικοδομήσαμε συνεχίζουμε αποφασιστικά.
ΔΕ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΦΑΣΗ
ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΙ
ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΙ
Μπροστά
στις τελικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για την «Έκθεση της γενικής
εκτίμησης της σχολικής μονάδας», την «Έκθεση αξιολόγησης» και τα «Σχέδια δράσης» ακολουθούμε τα
παρακάτω βήματα:
στις τελικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για την «Έκθεση της γενικής
εκτίμησης της σχολικής μονάδας», την «Έκθεση αξιολόγησης» και τα «Σχέδια δράσης» ακολουθούμε τα
παρακάτω βήματα:
1) Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν
καμία δική τους πρόταση-εισήγηση – έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης,
γιατί, διευκολύνουν αυτόματα στην κατηγοριοποίηση των σχολείων από φέτος.
Καλούμε ακόμη τους εκπαιδευτικούς που διαμόρφωσαν κάποια δική τους εισήγηση ή
έκθεση να μην την καταθέσουν. Οι ξεχωριστές εκθέσεις αυτοαξιολόγησης για κάθε
σχολική μονάδα αποτελούν στοιχείο προώθησης του ανταγωνισμού, είναι
καταστροφικές για το δημόσιο σχολείο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των
μαθητών σε αυτό. Η πράξη αυτή δεν είναι απλώς αντισυναδελφική, είναι βαθιά
διαχωριστική και καταγγελτέα από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
καμία δική τους πρόταση-εισήγηση – έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης,
γιατί, διευκολύνουν αυτόματα στην κατηγοριοποίηση των σχολείων από φέτος.
Καλούμε ακόμη τους εκπαιδευτικούς που διαμόρφωσαν κάποια δική τους εισήγηση ή
έκθεση να μην την καταθέσουν. Οι ξεχωριστές εκθέσεις αυτοαξιολόγησης για κάθε
σχολική μονάδα αποτελούν στοιχείο προώθησης του ανταγωνισμού, είναι
καταστροφικές για το δημόσιο σχολείο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των
μαθητών σε αυτό. Η πράξη αυτή δεν είναι απλώς αντισυναδελφική, είναι βαθιά
διαχωριστική και καταγγελτέα από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
2) Θεωρούμε ότι με το ενιαίο κείμενο της ΔΟΕ, η
αυτοαξιολόγηση προχωρά κανονικά με βάση τις επιταγές του Υπουργείου. Αυτό το κείμενο,
δεν αποτελεί πράξη ακύρωσης. Το υπουργείο επιδιώκει να εξασφαλίσει μια
υποτυπώδη έκθεση, ανεξάρτητα από την «ποιότητά» της και το περιεχόμενο της, για
να ανοίξει ο δρόμος για την ουσιαστική επιβολή της αμέσως μετά, για την προώθηση
της ατομικής αξιολόγησης και για να επικαλεστεί ότι τελικά οι εκπαιδευτικοί
αποδέχτηκαν τη διαδικασία και συναίνεσαν.
αυτοαξιολόγηση προχωρά κανονικά με βάση τις επιταγές του Υπουργείου. Αυτό το κείμενο,
δεν αποτελεί πράξη ακύρωσης. Το υπουργείο επιδιώκει να εξασφαλίσει μια
υποτυπώδη έκθεση, ανεξάρτητα από την «ποιότητά» της και το περιεχόμενο της, για
να ανοίξει ο δρόμος για την ουσιαστική επιβολή της αμέσως μετά, για την προώθηση
της ατομικής αξιολόγησης και για να επικαλεστεί ότι τελικά οι εκπαιδευτικοί
αποδέχτηκαν τη διαδικασία και συναίνεσαν.
3) Γι’ αυτό καλούμε τους
συλλόγους διδασκόντων στην πρώτη ψηφοφορία τους να αποφασίσουν ότι δεν
εγκρίνουν καμία εισήγηση-έκθεση με βάση το παρακάτω κείμενο:
συλλόγους διδασκόντων στην πρώτη ψηφοφορία τους να αποφασίσουν ότι δεν
εγκρίνουν καμία εισήγηση-έκθεση με βάση το παρακάτω κείμενο:
Ο σύλλογος διδασκόντων του …………………….,
αποφασίζει, σχετικά με την «Έκθεση της γενικής εκτίμησης της σχολικής μονάδας»,
την «Έκθεση αξιολόγησης» και τα«Σχέδια δράσης», ότι δεν εγκρίνει οποιαδήποτε
εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης».
αποφασίζει, σχετικά με την «Έκθεση της γενικής εκτίμησης της σχολικής μονάδας»,
την «Έκθεση αξιολόγησης» και τα«Σχέδια δράσης», ότι δεν εγκρίνει οποιαδήποτε
εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης».
4) Στη συνέχεια ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να
επιλέξει με ποια επιχειρηματολογία θα συντάξει το πρακτικό με το οποίο δεν
ενέκρινε καμία εισήγηση-έκθεση. Ο σύλλογός μας, έχει προτείνει τρία πρακτικά (Είναι
αναρτημένα στο site).
επιλέξει με ποια επιχειρηματολογία θα συντάξει το πρακτικό με το οποίο δεν
ενέκρινε καμία εισήγηση-έκθεση. Ο σύλλογός μας, έχει προτείνει τρία πρακτικά (Είναι
αναρτημένα στο site).
Διευκρινήσεις σχετικά με τη διαδικασία
των συνεδριάσεων
των συνεδριάσεων
των συλλόγων διδασκόντων:
1) Με βάση τις διαδικασίες της ΑΕΕ, η τελική
έγκριση οποιασδήποτε απόφασης παίρνεται υποχρεωτικά από την ολομέλεια του
συλλόγου διδασκόντων και κατά πλειοψηφία. Ακόμα και αν μια ομάδα καταθέσει
κείμενο, η ολομέλεια μπορεί αν αποφασίσει ότι δεν το εγκρίνει ή ότι εγκρίνει
κάποιο άλλο.
έγκριση οποιασδήποτε απόφασης παίρνεται υποχρεωτικά από την ολομέλεια του
συλλόγου διδασκόντων και κατά πλειοψηφία. Ακόμα και αν μια ομάδα καταθέσει
κείμενο, η ολομέλεια μπορεί αν αποφασίσει ότι δεν το εγκρίνει ή ότι εγκρίνει
κάποιο άλλο.
2) Αν ο σύλλογος αποφασίσει ότι δεν μπαίνει στη
διαδικασία έγκρισης εισηγήσεων- εκθέσεων, τότε οι όποιες εισηγήσεις-προτάσεις
κατατεθούν μπορούν να καταγραφούν στο πρακτικό ως άποψη αυτού που την
καταθέτει, αλλά δεν μπορεί ν’ αποτελέσουν απόφαση του συλλόγου.
διαδικασία έγκρισης εισηγήσεων- εκθέσεων, τότε οι όποιες εισηγήσεις-προτάσεις
κατατεθούν μπορούν να καταγραφούν στο πρακτικό ως άποψη αυτού που την
καταθέτει, αλλά δεν μπορεί ν’ αποτελέσουν απόφαση του συλλόγου.
3) Στο πρακτικό του συλλόγου δεν καταγράφεται
ονομαστικά η ψήφος των εκπαιδευτικών ή η τοποθέτησή τους, παρά μόνον εφόσον οι
ίδιοι το ζητήσουν.
ονομαστικά η ψήφος των εκπαιδευτικών ή η τοποθέτησή τους, παρά μόνον εφόσον οι
ίδιοι το ζητήσουν.
Ενδεικτικό
σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων προτείνουμε το παρακάτω (το έχουμε
ξαναστείλει) που μπορεί να διαφοροποιηθεί, με την επισήμανση όμως, να
καταλήγουν ότι δεν εγκρίνουν καμία εισήγηση-έκθεση:
σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων προτείνουμε το παρακάτω (το έχουμε
ξαναστείλει) που μπορεί να διαφοροποιηθεί, με την επισήμανση όμως, να
καταλήγουν ότι δεν εγκρίνουν καμία εισήγηση-έκθεση:
Διαβάστε σχετικά: