καταχωρίζονται καθημερινά όλες οι δραστηριότητες (και όχι μόνον) της
σχολικής ζωής του συνόλου των μαθητών από την πρώτη τάξη του προνήπιου
έως και το Λύκειο.
Τη συγκεκριμένη εφαρμογή διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ με έδρα την Πάτρα.
Να σημειωθεί ότι το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, -που τείνει να υποκαταστήσει το
Υ.ΠΑΙ.Θ.- εκτός από διαχειριστής της εφαρμογής my school, είναι και
διαχειριστής του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), διαχειριστής της
Τράπεζας Θεμάτων και έχει αναλάβει την έκδοση των μαθητικών βιβλίων μετά
την διάλυση του ΟΕΔΒ.
[1] όπως αυτό είναι αναρτημένο στον επίσημο ιστότοπο του Υπουργείου
Παιδείας & Θρησκευμάτων διαπιστώνεται ότι για κάθε μαθητή, θα είναι
καταγεγραμμένα στοιχεία όπως η κοινωνική συμπεριφορά του σε όλη τη
σχολική του πορεία, οι μαθησιακές δυσκολίες, η τάση υγείας, το
οικογενειακό περιβάλλον και εν γένει ένα μοναδικό αποτύπωμα γνωσιακών,
διανοητικών, και ψυχικών ικανοτήτων και δυσλειτουργιών, που θα ακολουθεί
τον αυριανό πολίτη, εργαζόμενο, ψηφοφόρο, εφ’ όρου ζωής.
Το δε αποτύπωμα (στίγμα) αυτό θα έχει προέλθει από την χρονική περίοδο
της παιδικής και εφηβικής ηλικίας κατά την οποία διαπλάθεται ο
χαρακτήρας, διαμορφώνεται η προσωπικότητα και ωριμάζει ο μέλλων
ενήλικας. Γνωρίζοντας ότι το ζήτημα της εφαρμογής αυτής είναι
πολυδιάστατο και άπτεται της επιθυμίας ελέγχου της γενικότερης πολιτικής
για την κατεύθυνση της παιδείας και των επιταγών για ‘αποτελεσματικό
σχολείο’, η ένωση γονέων* ασχολήθηκε με το θέμα από την, περιορισμένη
μεν αλλά καθόλου ασήμαντη, οπτική γωνία των γονέων των μαθητών.
α) στο Υπουργείο Παιδείας,
β) στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και
γ) στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη».
διάστημα μεγαλύτερο των πέντε μηνών, όχι απλώς δεν απήντησε στα
ερωτήματα που έθεσε η ένωση γονέων, αλλά άσκησε παρελκυστική τακτική
χρεώνοντας στο σχετικό έγγραφό που απεστάλη από την ένωση, διαδοχικά σε
διάφορα τμήματα του υπουργείου, ώσπου τελικά το έγγραφο χρεώθηκε στο
γραφείο Υφυπουργού, ο οποίος και αυτός από 19-5-2014 δεν απήντησε.
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, εξέταζε το θέμα. Στην
Αρχή είχαν σταλθεί από την ένωση, τρεις επιστολές με αιτιολόγηση και
τεκμηρίωση των θέσεων τους.
απάντησε και έστειλε στο Υ.ΠΑΙ.Θ. τους προβληματισμούς της σχετικά με τη
νομιμότητα λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος, ζήτησε να
αποστείλει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της εφαρμογής (σημ. από την
έρευνά της ένωσης δεν βρέθηκε κάτι σχετικό), και επεσήμανε μεταξύ άλλων
ότι η λειτουργία των μηχανογραφικών εφαρμογών θα πρέπει να γίνεται
πάντοτε με σεβασμό στα προστατευόμενα αγαθά που περικλείονται στο
δικαίωμα της προσωπικότητας.
Επειδή το ζήτημα θεωρήθηκε ότι είναι μείζονος σημασίας, το Διοικητικό
Συμβούλιο της ένωσης γονέων στην τελευταία συνεδρίασή του αποφάσισε να
κοινοποιήσει τη σχετική με το θέμα αλληλογραφία σε δημοσιογράφους και
εφημερίδες που πιθανόν ενδιαφέρονται να ασχοληθούν, ώστε λαμβάνοντας το
ζήτημα δημοσιότητα να ευαισθητοποιήσει και όσους το αγνοούν.
δημοσιεύματα εκτιμήθηκε ότι δεν είχαν γίνει αντιληπτά το είδος και το
μέγεθος του κινδύνου που ελλοχεύει, αλλά και η κατάφορη καταπάτηση
συνταγματικών δικαιωμάτων.
απάντηση επί των τεθέντων (από την ένωση) ερωτημάτων από το Υ.ΠΑΙ.Θ.,
προτάθηκε στο συμβούλιο της ένωσης γονέων η εκ νέου όχληση του
Υπουργείου, η κοινοποίηση της απάντησης της Αρχής προστασίας Δεδομένων
Προσωπικού χαρακτήρα, αλλά και η κοινοποίηση των σχετικών στον έντυπο
και ηλεκτρονικό τύπο (Χατζηνικολάου, Κούλογλου, Βαξεβάνη και Εφημερίδα
των Συντακτών).
[3] η εντολή του υπουργείου για την εφαρμογή του myschool, η οποία όπως
τελικά προέκυψε, έφυγε ανυπόγραφη από το ΥΠΑΙΘ πέρσι τον Νοέμβριο
[4] ο νόμος 2472/1997
εκπροσωπεί τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της Σύρου
και είναι δευτεροβάθμιο όργανο εκπροσώπησης προβλεπόμενο από το
ν.1566/1985. Παρακολουθούσε, από τον περασμένο Νοέμβριο που ανακοινώθηκε
η λειτουργία του «Νέου ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος Σχολικών
Μονάδων και Διοικητικών Δομών mySchool», τις εξελίξεις στο θέμα αυτό.
προσέφυγε στην αρχή o ΣΕΠΕ Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής με μια
καταγγελία, η ΟΛΜΕ με άλλη μία,
αλλά και η ΔΟΕ η οποία έστειλε ένα πολύ προσχηματικό και καθαρά για τους τύπους έγγραφο.
κυνηγητό γραφειοκρατίας, είναι ότι τελικά μετά από ένα και πλέον χρόνο, η
ΑΠΔΠΧ αποφάσισε την δραστική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του
myschool.
-
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
-
Enarksi Paragwgikhs Leitourgias MY SCHOOL.pdf
πηγή: alfavita.gr