10 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΡΩΜΕ ΤΟ … ΤΥΡΑΚΙ
… «ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ».
ΦΑΚΑ ΘΑ ΤΗΝ «ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ» ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
στους συλλόγους διδασκόντων – με διαδικασίες εξπρές – για την «επιλογή»
διευθυντών, θεωρεί ότι:
1. Ο ρόλος του διευθυντή καθορίζεται από ένα
αντιδραστικό νομικό πλαίσιο, προσαρμοσμένο στις επιταγές της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, του
Νέου Σχολείου, κλπ. Το καθηκοντολόγιο, ο απαράδεκτος Δημοσιοϋπαλληλικός
Κώδικας, το αντιδραστικό πειθαρχικό δίκαιο που μόλις πρόσφατα ψηφίστηκε στη
Βουλή, παραμένουν ίδια. Το νομοθετικό
πλαίσιο της προηγούμενης συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ παραμένει σε ισχύ από τη νέα
συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που αποδέχεται την ουσία και τον προσανατολισμό του «Νέου
Σχολείου» (3848/2010) της Διαμαντοπούλου, του «Νέου Λύκειου» του Αρβανιτόπουλου
(4186/2013), κλπ. Ένα νομοθετικό πλαίσιο και κυβερνητικές πολιτικές που
προκαθορίζουν το ρόλο και την αποστολή του σχολείου, άρα και του διευθυντή της
Σχολικής Μονάδας. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και τις κυβερνητικές
πολιτικές θα κληθεί να εφαρμόσει ο διευθυντής ενός Σχολείου και ακριβώς εδώ θα
ελέγχεται από τους ανωτέρους του, το υπουργείο, την κυβέρνηση.
ερώτημα: Τι μπορεί να κάνει έτσι στο σχολείο του ο «καλός» διευθυντής; Μπορεί
να βρει προσωπικό που του λείπει; Μπορεί να χτίσει αίθουσες γιατί δε χωράνε τα
καινούρια πρωτάκια; Μπορεί να βρει λεφτά απ΄ το κράτος για τη λειτουργία του
σχολείου; Και τι μπορεί να αρνηθεί ο «καλός» διευθυντής; Μπορεί να αρνηθεί τα
27άρια τμήματα; Την παντελή απουσία παράλληλης στήριξης; Τις μετακινήσεις
συναδέλφων μας σε πέντε και έξι σχολεία; Τα δεκάδες κενά; Το bullying;
εμπειρία μας: Τι έκανε μέχρι τώρα ο όποιος «καλός» διευθυντής (Αν υπήρξε ποτέ κάποιος
τέτοιος); Τι έκανε για την αξιολόγηση; Τι έκανε για την παράλληλη στήριξη; Τι
έκανε για το myschool, για το ΕυΖην, για τις μπανάνες και τα άλλα προγράμματα της
επιχειρηματικής δράσης μέσα στα σχολεία; Τι έκανε για τις συνθήκες εργασίας των
ελαστικά εργαζόμενων, συμβασιούχων, μεταταγμένων, αναπληρωτών; Τι έκανε για τα
κτήρια και τα λεφτά που λείπουν; Ποιός διευθυντής αμφισβήτησε το χαρακτήρα του
σχολείου, το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, τις ενολές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ
που θέλουν το σχολείο παιδοφυλακτήριο της κατάρτισης και των δεξιοτήτων;
ο Σύλλογος Διδασκόντων στην επιλογή του διευθυντή του Σχολείου (το πολύ μέχρι
33%), που σημαίνει ότι η τελική απόφαση θα παρθεί από το ΠΥΣΠΕ. Αλλά δεν
καταργεί κανέναν από τους παραπάνω αντιλαϊκούς αντιεκπαιδευτικούς νόμους, το
νομοθετικό πλαίσιο παραμένει το ίδιο, όπως ίδια παραμένει και η στρατηγική της
στην εκπαίδευση στο πλαίσιο πάντα του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.
συγκυβέρνηση καλεί τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αίτηση σε μια περίοδο όπου
έχει έτοιμο νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των Δημοσίων Υπαλλήλων. Τι
αξιολόγηση όμως θα είναι αυτή και ποιος
ο ρόλος του διευθυντή; Μπορεί να είναι φιλολαϊκή μια αξιολόγηση που βασίζεται
στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (δήλωση Κατρούγκαλου ότι θα τον συμβουλευτεί); Μια
αξιολόγηση που συνδέει την αποδοτικότητα με την υπηρεσιακή εξέλιξη και το
βαθμό, άρα και το μισθό; Γίνεται φανερό ότι και αυτή η αξιολόγηση θα έχει και
τιμωρητικό χαρακτήρα, αφού ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας απορρίπτει
κατηγορηματικά την επαναφορά της ακώλυτης μισθολογικής και βαθμολογικής
εξέλιξης. Και η μέθοδος για να περάσει αυτή τη φορά θα είναι … «ανάποδη».
Πρώτα θα αξιολήσουμε εμείς τον όποιο διευθυντή. Πώς μετά θα αρνηθούμε να μας
αξιολογήσει εκείνος (ο «καλός» διευθυντής με την «καλή» αξιολόγηση;)
και συνάδελφοι,
του σωματείου μας είναι να μην περάσει η συναίνεση που επιδιώκει η κυβέρνηση, να
μη νομιμοποιηθεί το πλαίσιο που διέπει το σχολείο και το οποίο θα κληθούν να
υπηρετήσουν και οι νέοι διευθυντές.
και συμπεριφορά δείχνοντας ότι μπορούμε να πορευτούμε συλλογικά και να
διαμορφώσουμε τους όρους για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες λαϊκές
ανάγκες.
θα αναδεικνύουν τα οξυμένα ζητήματα της παιδείας και το ρόλο του λειτουργού της
εκπαίδευσης απέναντι στο σχολείο- επιχείρηση που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
συνεδριάσεις των Συλλόγων να συζητηθεί και να υιοθετηθεί το πλαίσιο του
Συλλόγου μας. Σε κάθε περίπτωση να μην εμπλακούμε σε μια διαδικασία – πεδίο
αντιπαραθέσεων για το πρόσωπο του α΄ ή β΄ υποψηφίου ή προσωπικών αντεγκλήσεων,
μακριά και πέρα από την πολιτική ουσία που θέλουμε να αναδείξουμε και που καθορίζει
την καθημερινότητα που βιώνουμε στα σχολεία.
λαϊκών αναγκών.
ΓΙΑ
ΤΟ ΔΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ