ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ» : ΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ … ΚΕΛΑΗΔΑΝΕ ΑΚΟΜΑ.

Άλλο ένα ερωτηματολόγιο έσκασε μύτη στα νηπιαγωγεία. «Ερωτηματολόγιο
διερεύνησης αναγκών νηπιαγωγείων» το ονομάζουν οι εμπνευστές του, δηλαδή το
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Ένα ερωτηματολόγιο από αυτά που συνήθως τα λέμε «ερωτηματολόγια προκαθορισμένης
απάντησης». Ή τουλάχιστον ερωτηματολόγια που στρώνουν το έδαφος για το πέρασμα
διάφορων αντιδραστικών και αντιπαιδαγωγικών «καινοτομιών». Που διαμορφώνουν μια
ατζέντα άσχετη με τις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες των νηπίων, αλλά και των
νηπιαγωγών και των γονιών.

  • Ένα ερωτηματολόγιο που παρακάμπτει τα πραγματικά
    προβλήματα των νηπιαγωγείων και των νηπιαγωγών αφού δεν περιέχει ούτε μια
    κουβέντα για τα χιλιάδες κενά σε νηπιαγωγούς και ειδικά στην ειδική αγωγή
    (παράλληλη στήριξη κλπ). Ούτε λέξη για τα χιλιάδες προνήπια που μένουν κάθε
    χρόνο εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου. Ούτε για το ωράριο των νηπιαγωγών που
    ακόμα δεν είναι κατοχυρωμένο. Ούτε για τη χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων που
    δεν αρκεί ούτε για τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες τους. Ούτε για το μεγάλο αριθμό
    νηπίων μέσα στα τμήματα, τις περισσότερες φορές και με δυο τρία παιδάκια με
    διαγνώσεις ΚΕΔΔΥ .ιατροπαιδαγωγικών  κλπ 
  • Ένα ερωτηματολόγιο που επιχειρεί να διαμορφώσει
    την «ατζέντα» με θέματα και ιδέες ξένες με τις ανάγκες των νηπίων και τις
    σκέψεις των νηπιαγωγών και των γονιών. Που λειτουργεί σαν «χαλί που στρώνεται»
    για να περάσουν από πάνω του – θέλουμε δε θέλουμε – οι πιο μαύρες καινοτόμες
    ιδέες που φέρνουν οι ΟΟΣΑ και ΕΕ. Κάτι σαν ακριβής μετάφραση εντολών που
    υποδεικνύουν : «Νέο τύπο νηπιαγωγείου που θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες
    των … γονέων».  «Διδασκαλία γνωστικών
    αντικειμένων από εκπαιδευτικούς σχετικών ειδικοτήτων (π.χ. φυσική αγωγή,
    εικαστικά, κλπ)». Καινοτομιών και ιδεών που οδηγούν σε περαιτέρω σχολειοποίηση
    του νηπιαγωγείου και καθορίζονται από τις ανάγκες της αγοράς κι όχι από
    παιδαγωγικές ανάγκες. Σχεδιάζουν ένα νηπιαγωγείο με ωράρια 7 με 5 (το είχαν
    ανακοινώσει στο σχετικό συνέδριο στα Γιάννενα πριν από μερικά χρόνια). Ένα
    νηπιαγωγείο που αδιαφορεί για τις αντοχές των νηπίων, για τα ωράρια των
    νηπιαγωγών, για τα παιδαγωγικά δεδομένα της προσχολικής αγωγής και στηρίζεται
    μόνο στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Λες κι αν οι επιχειρήσεις σκοπεύουν να
    λειτουργούν όλη τη βδομάδα (που αυτό σκοπεύουν) μέρα και νύχτα, πρέπει να
    παρακολουθεί τη λειτουργία τους ένα νηπιαγωγείο που μπορεί και να …
    διανυκτερεύει. Ας μας πουν οι «μεγάλοι αυτοί παιδαγωγοί» – εμπνευστές τέτοιων
    ιδεών : Πόσες ώρες αντέχει ένα νήπιο 4 ετών στο σχολείο ; Και με ποιες συνθήκες; Ποιο περιεχόμενο είναι αντίστοιχο με την ηλικία τους ; 
  • Ένα ερωτηματολόγιο που ακόμα και τα θέματα που
    ακουμπά, τα αφήνει χωρίς εμβάθυνση και σοβαρές σκέψεις.  Π.χ. για το μεγάλο θέμα της επιμόρφωσης,
    εξαντλεί τις «ιδέες» του στα διάφορα «σεμινάρια», «διαλέξεις» και άλλες τέτοιες
    αμφιβόλου ποιότητας δραστηριότητες, που καμιά σχέση δεν έχουν με τις
    πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών για τακτική και περιοδική επιμόρφωση στα
    πανεπιστήμια με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για ένα ή δύο χρόνια.  
  • Ένα ερωτηματολόγιο, που όπως και τόσα άλλα,
    ακόμα κι αν τα απαντήσουμε, θα είναι δώρον άδωρο. Αν  π.χ. τους ενημερώσουμε ότι στα νηπιαγωγεία
    (όπως και στα δημοτικά σχολεία) ότι η αναλογία μαθητών ανά τετραγωνικό είναι
    λιγότερη από 3  τ.μ. ανά μαθητή (λες και
    δε το ξέρουν) τι θα κάνουν ; Θα μεγαλώσουν τις αίθουσες ; Θα χτίσουν καινούριες
    ; Ή Θα λιγοστέψουν τα παιδιά μέσα στα τμήματα ; 
  • Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο που παριστάνει
    ότι «ρωτά» για τα προβλήματα των νηπιαγωγείων, λες και δεν τα ξέρουν. Λες και
    δεν έχουν ακούσει ποτέ τα αιτήματα του κινήματος των εκπαιδευτικών και των
    γονιών που απαιτούν λύσεις για το σχολείο και το νηπιαγωγείο. Μ΄ αυτές τις
    μεθόδους, εκτός των άλλων οι εμπνευστές έχουν σαν στόχο τους την υποτίμηση του
    συνδικαλιστικού κινήματος και των συλλογικών διαδικασιών του. Όποιος θέλει
    να μάθει τη γνώμη των νηπιαγωγών, του συνόλου των εκπαιδευτικών και των γονιών
    πάνω σ΄ αυτά τα θέματα, δεν έχει παρά να μελετήσει τις προτάσεις που χρόνια
    τώρα καταθέτει το κίνημα, οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών, οι Ενώσεις Γονέων, για
    τα θέματα του νηπιαγωγείου και γενικά για όλα τα θέματα που απασχολούν το
    σχολείο και την παιδεία.
    Τις θέσεις του δικού μας συλλόγου που ομόφωνα
    έχουν υιοθετηθεί από τις Γενικές μας Συνελεύσεις κι από τις νηπιαγωγούς,  σας τις καταθέτουμε.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ.
Σεφέρης» καλεί τις συναδέλφισσες νηπιαγωγούς να μη συμπληρώσουν αυτό το
ερωτηματολόγιο. Τα  αιτήματα των
νηπιαγωγών και του κινήματος των εκπαιδευτικών μπορεί ο καθένας να τα δει στις
αποφάσεις των μαζικών συλλογικών μας οργάνων.
– Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν,
δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά.
– Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών. 15
παιδιά ανά τμήμα. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά.
– Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία για τα
παιδιά με ειδικές ανάγκες.
– Ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής για κάθε
ένα παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη. 
– Κανένα προνήπιο εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου.
Να καταργηθεί ο άθλιος θεσμός της κλήρωσης.
– Ίδρυση και λειτουργία νέων νηπιαγωγείων.
– Η λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων να
καλύπτει πρώτα και κύρια της ανάγκες του παιδιού, με πλήρη σίτιση όλων των
παιδιών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων
ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό, με υγιεινή διαμονή.
– Όχι στην αξιολόγηση και την  αυτοαξιολόγηση. Καμία διαφοροποίηση στο
νηπιαγωγείο και στο σχολείο.
– Κατάργηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έξω οι
επιχειρήσεις από τα νηπιαγωγεία.
– Χρηματοδότηση από τις σχολικές επιτροπές για
τις λειτουργικές ανάγκες κι όχι από την τσέπη των γονιών.
– Πρόληψη υγείας, δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα
παιδιά.
– Διασφάλιση δωρεάν δεκατιανού γεύματος για όλα
τα παιδιά μέσα από τις δομές των δήμων με χρηματοδότησή τους από το κράτος.
– Νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου της
νηπιαγωγού. Καμία επέκταση.
– Πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
Καμία κινητικότητα – διαθεσιμότητα – απόλυση! Όλοι οι νηπιαγωγοί σε μόνιμη
οργανική θέση.
– Μονιμοποίηση
όλων των συμβασιούχων νηπιαγωγών.    
– Επιμόρφωση όλων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, κάθε 5 με 7 χρόνια, για
ένα χρόνο, με απόσπαση από την εργασία τους, στα μόνιμα τμήματα επιμόρφωσης που
πρέπει να δημιουργηθούν μέσα στα Πανεπιστημιακά Τμήματα Νηπιαγωγών.

Αφήστε μια απάντηση