Ή το νέο κόλπο μείωσης των μισθών των δημοσίων
υπαλλήλων
υπαλλήλων
Με το νόμο 4354/15 που
ψήφισε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ο ποίος αφορά το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο,συνεχίζεται η
πολιτική των προηγούμενων αντεργατικών μισθολογίων των κυβερνήσεων και
συγκυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και με διάφορα τρικ
ψήφισε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ο ποίος αφορά το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο,συνεχίζεται η
πολιτική των προηγούμενων αντεργατικών μισθολογίων των κυβερνήσεων και
συγκυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και με διάφορα τρικ
δίνονται χαμηλότεροι μισθοί από τους προηγούμενους
για τα ίδια χρόνια υπηρεσίας.
Ο νέος νόμος χορηγεί ένα μισθολογικό κλιμάκιο, στο οποίο αντιστοιχεί ένας
συγκεκριμένος βασικός μισθός, για κάθε δύο χρόνια υπηρεσίας για τους υπαλλήλους
Πανεπιστημιακής (ΠΕ) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και κάθε τρία χρόνια για
υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ).
Σε αυτά τα μισθολογικά κλιμάκια, ο νέος νόμος αντιστοίχισε μισθούς
μικρότερους ακόμα κι από αυτούς που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος, οποίος
δεν εφαρμόστηκε, επειδή τελικά «πάγωσε» η μισθολογική εξέλιξη.
για τα ίδια χρόνια υπηρεσίας.
Ο νέος νόμος χορηγεί ένα μισθολογικό κλιμάκιο, στο οποίο αντιστοιχεί ένας
συγκεκριμένος βασικός μισθός, για κάθε δύο χρόνια υπηρεσίας για τους υπαλλήλους
Πανεπιστημιακής (ΠΕ) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και κάθε τρία χρόνια για
υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ).
Σε αυτά τα μισθολογικά κλιμάκια, ο νέος νόμος αντιστοίχισε μισθούς
μικρότερους ακόμα κι από αυτούς που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος, οποίος
δεν εφαρμόστηκε, επειδή τελικά «πάγωσε» η μισθολογική εξέλιξη.
Από το έγγραφο που κατέθεσε στη Βουλή ο αναπληρωτής
υπουργός Οικονομίας Γ. Χουλιαράκης φαίνεται καθαρά πως με
το νέο μισθολόγιο, η συγκυβέρνηση μειώνει τη μισθολογική δαπάνη κατά 28,8%
συγκριτικά με το προηγούμενο μισθολόγιο.
υπουργός Οικονομίας Γ. Χουλιαράκης φαίνεται καθαρά πως με
το νέο μισθολόγιο, η συγκυβέρνηση μειώνει τη μισθολογική δαπάνη κατά 28,8%
συγκριτικά με το προηγούμενο μισθολόγιο.
Το νέο μισθολόγιο προκαλεί δαπάνη ύψους σχεδόν 1,7
δισ. ευρώ, ενώ αν εφαρμοζόταν το παλιό μισθολόγιο θα έπρεπε να καταβληθούν
σχεδόν 2,4 δισ. ευρώ.
Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, ότι το νέο μισθολόγιο έρχεται να συμπληρώσει σε πιο
αντιδραστική κατεύθυνση το προηγούμενο, που προέβλεπε έτσι κι αλλιώς μεγάλες μειώσεις
στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων.
δισ. ευρώ, ενώ αν εφαρμοζόταν το παλιό μισθολόγιο θα έπρεπε να καταβληθούν
σχεδόν 2,4 δισ. ευρώ.
Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, ότι το νέο μισθολόγιο έρχεται να συμπληρώσει σε πιο
αντιδραστική κατεύθυνση το προηγούμενο, που προέβλεπε έτσι κι αλλιώς μεγάλες μειώσεις
στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων.
1ο
παράδειγμα: Ενας υπάλληλος ΠΕ, το
2011 είχε 16 χρόνια υπηρεσίας. Ο βασικός μισθός
που έπαιρνε τότε ήταν 1.906 ευρώ. Τον ίδιο μισθό έπαιρνε και μέχρι το τέλος του
2015, καθώς η μισθολογική εξέλιξη είχε «παγώσει».
Ο νέος νόμος επανακατέταξε τον υπάλληλο σε μισθολογικό κλιμάκιο που αντιστοιχεί
στην 20ετή πλέον σημερινή υπηρεσία του. Με βάση τον προηγούμενο νόμο (ΝΔ –
ΠΑΣΟΚ), θα έπρεπε να του χορηγηθεί μισθολογικό κλιμάκιο με βασικό μισθό 1.944
ευρώ. Ομως, ο νέος νόμος τού δίνει μισθολογικό κλιμάκιο με βασικό μισθό 1.623
ευρώ!
Δηλαδή, το νέο μισθολόγιο, του μείωσε το μισθό που αντιστοιχούσε στα ίδια
χρόνια υπηρεσίας κατά 16,5%, σε σύγκριση με το προηγούμενο μισθολόγιο. Ωστόσο,
η συγκυβέρνηση εμφανίζεται «μεγαλόψυχη», λέγοντας ότι δε θα μειώσει το μισθό
που τώρα παίρνει (1.906 ευρώ), αλλά θα διατηρήσει τη διαφορά, που στο
παράδειγμά μας είναι 1.906 – 1.623 = 281 ευρώ, ως «προσωπική διαφορά»! Το ποσό
όμως αυτό θα μειώνεται μελλοντικά σε κάθε τυχόν αύξηση.
παράδειγμα: Ενας υπάλληλος ΠΕ, το
2011 είχε 16 χρόνια υπηρεσίας. Ο βασικός μισθός
που έπαιρνε τότε ήταν 1.906 ευρώ. Τον ίδιο μισθό έπαιρνε και μέχρι το τέλος του
2015, καθώς η μισθολογική εξέλιξη είχε «παγώσει».
Ο νέος νόμος επανακατέταξε τον υπάλληλο σε μισθολογικό κλιμάκιο που αντιστοιχεί
στην 20ετή πλέον σημερινή υπηρεσία του. Με βάση τον προηγούμενο νόμο (ΝΔ –
ΠΑΣΟΚ), θα έπρεπε να του χορηγηθεί μισθολογικό κλιμάκιο με βασικό μισθό 1.944
ευρώ. Ομως, ο νέος νόμος τού δίνει μισθολογικό κλιμάκιο με βασικό μισθό 1.623
ευρώ!
Δηλαδή, το νέο μισθολόγιο, του μείωσε το μισθό που αντιστοιχούσε στα ίδια
χρόνια υπηρεσίας κατά 16,5%, σε σύγκριση με το προηγούμενο μισθολόγιο. Ωστόσο,
η συγκυβέρνηση εμφανίζεται «μεγαλόψυχη», λέγοντας ότι δε θα μειώσει το μισθό
που τώρα παίρνει (1.906 ευρώ), αλλά θα διατηρήσει τη διαφορά, που στο
παράδειγμά μας είναι 1.906 – 1.623 = 281 ευρώ, ως «προσωπική διαφορά»! Το ποσό
όμως αυτό θα μειώνεται μελλοντικά σε κάθε τυχόν αύξηση.
2ο
παράδειγμα: Υπάλληλος με 13 χρόνια υπηρεσίας το 2011 έπαιρνε 1620 ευρώ μεικτά
ότι και στο τέλος του 2015. Αν δεν είχε παγώσει η
μισθολογική του εξέλιξη θα έπαιρνε σήμερα, με 17 χρόνια, 1906 ευρώ. Με το νέο μισθολόγιο θα πάρει 1564
ευρώ. Τα 56 ευρώ της «προσωπικης διαφοράς» θα συνεχίσει να τα παίρνει μέχρι ο
μισθός του φτάσει τα 1620 ευρώ!
παράδειγμα: Υπάλληλος με 13 χρόνια υπηρεσίας το 2011 έπαιρνε 1620 ευρώ μεικτά
ότι και στο τέλος του 2015. Αν δεν είχε παγώσει η
μισθολογική του εξέλιξη θα έπαιρνε σήμερα, με 17 χρόνια, 1906 ευρώ. Με το νέο μισθολόγιο θα πάρει 1564
ευρώ. Τα 56 ευρώ της «προσωπικης διαφοράς» θα συνεχίσει να τα παίρνει μέχρι ο
μισθός του φτάσει τα 1620 ευρώ!
Δηλαδή η συγκυβέρνηση έκανε το εξής κόλπο: Πήρε τον παλιό βασικό μισθό και τον χώρισε σε δύο
μικρότερα κομμάτια. Το ένα από αυτά το βάφτισε «νέο βασικό μισθό» και το άλλο
«προσωπική διαφορά». Οταν (και αν) η συγκυβέρνηση εξαγγείλει αυξήσεις, δεν θα
τις δίνει πραγματικά, αλλά θα αφαιρεί ένα κομμάτι από την «προσωπική διαφορά»
και θα το ενσωματώνει στο βασικό μισθό.
Αυτό θα συμβαίνει μέχρι να μηδενιστεί, κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον, η
«προσωπική διαφορά». Ετσι, οι κυβερνήσεις θα λένε ότι κάνουν τάχα αυξήσεις,
χωρίς στην πραγματικότητα να δίνουν έστω και ένα λεπτό, αφού οι εργαζόμενοι
στην πράξη θα βλέπουν το ύψος των αποδοχών τους να μένει στάσιμο!
μικρότερα κομμάτια. Το ένα από αυτά το βάφτισε «νέο βασικό μισθό» και το άλλο
«προσωπική διαφορά». Οταν (και αν) η συγκυβέρνηση εξαγγείλει αυξήσεις, δεν θα
τις δίνει πραγματικά, αλλά θα αφαιρεί ένα κομμάτι από την «προσωπική διαφορά»
και θα το ενσωματώνει στο βασικό μισθό.
Αυτό θα συμβαίνει μέχρι να μηδενιστεί, κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον, η
«προσωπική διαφορά». Ετσι, οι κυβερνήσεις θα λένε ότι κάνουν τάχα αυξήσεις,
χωρίς στην πραγματικότητα να δίνουν έστω και ένα λεπτό, αφού οι εργαζόμενοι
στην πράξη θα βλέπουν το ύψος των αποδοχών τους να μένει στάσιμο!
Υπάρχουν, όμως, και κάποιες περιπτώσεις υπαλλήλων
που με το νέο μισθολόγιο προβλέπεται να λάβουν κάποια μικρή αύξηση. Σε αυτές
τις περιπτώσεις ακόμα και αυτή η πενιχρή αύξηση δεν θα δοθεί μονομιάς, αλλά σε τέσσερις ετήσιες δόσεις!
που με το νέο μισθολόγιο προβλέπεται να λάβουν κάποια μικρή αύξηση. Σε αυτές
τις περιπτώσεις ακόμα και αυτή η πενιχρή αύξηση δεν θα δοθεί μονομιάς, αλλά σε τέσσερις ετήσιες δόσεις!
1ο
παράδειγμα: Υπάλληλος ΠΕ με 11 έτη υπηρεσίας, παίρνει 1.381 ευρώ. Με το νέο νόμο θα πάρει 1.387ευρώ (σ.σ.
με τον παλιό νόμο θα έπαιρνε 1.588 ευρώ). Η «τεράστια» αύξηση των 6 ευρώ θα
δοθεί ως εξής: Σε καθένα από τα τέσσερα έτη (2016 – 2019) θα προστίθεται
στο βασικό μισθό το ποσό του 1,5 ευρώ!
παράδειγμα: Υπάλληλος ΠΕ με 11 έτη υπηρεσίας, παίρνει 1.381 ευρώ. Με το νέο νόμο θα πάρει 1.387ευρώ (σ.σ.
με τον παλιό νόμο θα έπαιρνε 1.588 ευρώ). Η «τεράστια» αύξηση των 6 ευρώ θα
δοθεί ως εξής: Σε καθένα από τα τέσσερα έτη (2016 – 2019) θα προστίθεται
στο βασικό μισθό το ποσό του 1,5 ευρώ!
2ο παράδειγμα: Υπάλληλος με 6
χρόνια υπηρεσίας το 2011 έπαιρνε 1225 ευρώ ότι και στο τέλος του 2015. Με
10 χρόνια υπηρεσίας σήμερα θα έπρεπε να
παίρνει 1409 ευρώ. Με το νέο μισθολόγιο θα πάρει 1328 ευρώ. Η διαφορά
των 21ευρώ θα του δοθεί σε 4 δόσεις των 20,25 ευρώ!
χρόνια υπηρεσίας το 2011 έπαιρνε 1225 ευρώ ότι και στο τέλος του 2015. Με
10 χρόνια υπηρεσίας σήμερα θα έπρεπε να
παίρνει 1409 ευρώ. Με το νέο μισθολόγιο θα πάρει 1328 ευρώ. Η διαφορά
των 21ευρώ θα του δοθεί σε 4 δόσεις των 20,25 ευρώ!
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ,όμως δε σταματά εδώ. Με
δύο ακόμα διαφορετικούς τρόπους προχώρησε σε περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς
για το σύνολο ή μεγάλο μέρος των δημοσίων υπαλλήλων:
δύο ακόμα διαφορετικούς τρόπους προχώρησε σε περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς
για το σύνολο ή μεγάλο μέρος των δημοσίων υπαλλήλων:
Ο πρώτος τρόπος είναι ότι σταματά ξανά τη μισθολογική
εξέλιξη για δύο χρόνια Τα χρήματα που θα
χάσουν σε αυτή τη διετία οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο η συγκυβέρνηση ξεκαθαρίζει
ότι δεν θα τα πάρουν ποτέ!
εξέλιξη για δύο χρόνια Τα χρήματα που θα
χάσουν σε αυτή τη διετία οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο η συγκυβέρνηση ξεκαθαρίζει
ότι δεν θα τα πάρουν ποτέ!
Ο δεύτερος τρόπος αφορά στους υπαλλήλους ΔΕ και ΥΕ
και είναι η αύξηση κατά 50% του εργάσιμου χρόνου που απαιτείται να διανύσουν
προκειμένου να περάσουν στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο.
Με βάση τον παλιό νόμο τα μισθολογικά κλιμάκια άλλαζαν κάθε δύο έτη για όλους. Με
το νέο νόμο αλλάζουν ανά τριετία!
και είναι η αύξηση κατά 50% του εργάσιμου χρόνου που απαιτείται να διανύσουν
προκειμένου να περάσουν στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο.
Με βάση τον παλιό νόμο τα μισθολογικά κλιμάκια άλλαζαν κάθε δύο έτη για όλους. Με
το νέο νόμο αλλάζουν ανά τριετία!
Με αυτά τα κόλπα η συγκυβέρνηση κρύβει τις μεγάλες
μειώσεις που έκανε μέσω της αναδιάρθρωσης του μισθολογίου και προπαγανδίζει με
κάλπικο τρόπο πως δίνει τάχα κάποιες αυξήσεις στο βασικό μισθό 314.000
περίπου υπαλλήλων…
Τον ισχυρισμό αυτόν όμως τον διαψεύδει η Εκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρύθμισης
που συνοδεύει το νομοσχέδιο και η οποία αναφέρει: «Με
την προτεινόμενη ρύθμιση δεν επέρχεται επιβάρυνση επί του συνολικού
προϋπολογισμού των φορέων της γενικής κυβέρνησης». Αν λοιπόν είχαν δοθεί πραγματικές αυξήσεις, θα
επιβάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό, κάτι που ομολογείται ότι δεν συμβαίνει.
μειώσεις που έκανε μέσω της αναδιάρθρωσης του μισθολογίου και προπαγανδίζει με
κάλπικο τρόπο πως δίνει τάχα κάποιες αυξήσεις στο βασικό μισθό 314.000
περίπου υπαλλήλων…
Τον ισχυρισμό αυτόν όμως τον διαψεύδει η Εκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρύθμισης
που συνοδεύει το νομοσχέδιο και η οποία αναφέρει: «Με
την προτεινόμενη ρύθμιση δεν επέρχεται επιβάρυνση επί του συνολικού
προϋπολογισμού των φορέων της γενικής κυβέρνησης». Αν λοιπόν είχαν δοθεί πραγματικές αυξήσεις, θα
επιβάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό, κάτι που ομολογείται ότι δεν συμβαίνει.
ΑΣ
ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΠΙΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ.
ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΠΙΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ.
Κάτω το νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο