ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ
ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΕ 3.546 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ!
ΣΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΕ 3.546 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ!
Λίγες μέρες πριν την έναρξη της
σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας με την γνωστή τακτική, μέσα στο
κατακαλόκαιρο, προχωράει σε νέες σημαντικές ανατροπές στη λειτουργία των
Νηπιαγωγείων με Υ.Α. (8/8/2016), οι οποίες δεν είναι ξεκομμένες από τις προηγούμενες
κυβερνητικές αποφάσεις όπως: η αύξηση του
ελάχιστου αριθμού νηπίων από 7 σε 14 για τη δημιουργία τμήματος, αλλά και τα κριτήρια που για πρώτη φορά
μπήκαν για την εγγραφή στο Ολοήμερο (να είναι εργαζόμενοι οι γονείς ή να έχουν
κάρτα ανεργίας).
σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας με την γνωστή τακτική, μέσα στο
κατακαλόκαιρο, προχωράει σε νέες σημαντικές ανατροπές στη λειτουργία των
Νηπιαγωγείων με Υ.Α. (8/8/2016), οι οποίες δεν είναι ξεκομμένες από τις προηγούμενες
κυβερνητικές αποφάσεις όπως: η αύξηση του
ελάχιστου αριθμού νηπίων από 7 σε 14 για τη δημιουργία τμήματος, αλλά και τα κριτήρια που για πρώτη φορά
μπήκαν για την εγγραφή στο Ολοήμερο (να είναι εργαζόμενοι οι γονείς ή να έχουν
κάρτα ανεργίας).
Με τη νέα Υπουργική Aπόφαση
υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
Παρά τους
κυβερνητικούς ισχυρισμούς ότι: «δημιουργείται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ που αποσκοπεί στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων
πρώτης και δεύτερης ηλικίας (4-6 ετών). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο συμβάλλει
αφενός στην πραγμάτωση των ουσιαστικών στόχων του Νηπιαγωγείου και αφετέρου αφουγκράζεται τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας» και
ότι: «μπαίνει τέλος στην πολυτυπία προγραμμάτων στη λειτουργία του
Νηπιαγωγείου» (βλ. Κλασσικό, Ολοήμερο, λεγόμενα Μικτά προγράμματα) αλλά και
στο «χάος» που δημιουργούσαν οι πρόωρες
αποχωρήσεις,
κυβερνητικούς ισχυρισμούς ότι: «δημιουργείται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ που αποσκοπεί στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων
πρώτης και δεύτερης ηλικίας (4-6 ετών). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο συμβάλλει
αφενός στην πραγμάτωση των ουσιαστικών στόχων του Νηπιαγωγείου και αφετέρου αφουγκράζεται τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας» και
ότι: «μπαίνει τέλος στην πολυτυπία προγραμμάτων στη λειτουργία του
Νηπιαγωγείου» (βλ. Κλασσικό, Ολοήμερο, λεγόμενα Μικτά προγράμματα) αλλά και
στο «χάος» που δημιουργούσαν οι πρόωρες
αποχωρήσεις,
Το
Υπουργείο ΕΜΠΑΙΖΕΙ γονείς και εκπαιδευτικούς όταν:
Υπουργείο ΕΜΠΑΙΖΕΙ γονείς και εκπαιδευτικούς όταν:
- Αναφέρεται στην ισόρροπη ανάπτυξη των προνηπίων και δεν θεσμοθετεί τη δίχρονη προσχολική
αγωγή, παίζοντας με την αγωνία των οικογενειών για τη φοίτηση των παιδιών
τους. - Οι ακατάλληλοι, σε αρκετές περιπτώσεις, χώροι των νηπιαγωγείων όπου τα
νήπια παίζουν, μαθαίνουν, κοιμούνται και τρώνε (στον ίδιο χώρο) δεν
καλύπτουν τις ανάγκες για ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη.
·
Καταργεί στην ουσία την υποχρεωτική φοίτηση για τα νήπια που οι γονείς τους
επέλεγαν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Καταργεί στην ουσία την υποχρεωτική φοίτηση για τα νήπια που οι γονείς τους
επέλεγαν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
·
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε προαιρετικό μετά την λήξη του
πρωινού προγράμματος στις 13:00.
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε προαιρετικό μετά την λήξη του
πρωινού προγράμματος στις 13:00.
·
Το πρόγραμμα του Ολοήμερου χάνει την παιδαγωγική σύνδεση που είχε με την
πρωινή λειτουργία γιατί αφενός γίνεται προαιρετικό και αφετέρου αφορά μια
εντελώς διαφορετική σύνθεση νηπίων στο ολοήμερο τμήμα απ΄ αυτή του πρωινού, αφού
σ’ αυτό θα φοιτούν παιδιά από διάφορα τμήματα.
Το πρόγραμμα του Ολοήμερου χάνει την παιδαγωγική σύνδεση που είχε με την
πρωινή λειτουργία γιατί αφενός γίνεται προαιρετικό και αφετέρου αφορά μια
εντελώς διαφορετική σύνθεση νηπίων στο ολοήμερο τμήμα απ΄ αυτή του πρωινού, αφού
σ’ αυτό θα φοιτούν παιδιά από διάφορα τμήματα.
·
Δημιουργείται ένας «νέος τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» μετά το πρωινό και
όχι ένα «Ενιαίο Νηπιαγωγείο για όλα τα νήπια και προνήπια» που είναι ανάγκη της
εποχής.
Δημιουργείται ένας «νέος τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» μετά το πρωινό και
όχι ένα «Ενιαίο Νηπιαγωγείο για όλα τα νήπια και προνήπια» που είναι ανάγκη της
εποχής.
Βασική ανάγκη των λαϊκών οικογενειών είναι τα παιδιά τους
να έχουν το δικαίωμα στην ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση με δίχρονη (τουλάχιστον)
υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, σ’ ένα
Νηπιαγωγείο με διευρυμένη χρονική λειτουργία, με κατάλληλες υποδομές, που θα
δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτονται όλες οι ανάγκες του παιδιού μέσα στο
Νηπιαγωγείο.
να έχουν το δικαίωμα στην ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση με δίχρονη (τουλάχιστον)
υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, σ’ ένα
Νηπιαγωγείο με διευρυμένη χρονική λειτουργία, με κατάλληλες υποδομές, που θα
δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτονται όλες οι ανάγκες του παιδιού μέσα στο
Νηπιαγωγείο.
Τα μέτρα της κυβέρνηση όχι μόνο δεν καλύπτουν αυτές τις
ανάγκες αλλά κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Τα λεγόμενα της εισηγήτριας του Υπουργείου στη συνάντηση
με τη ΔΟΕ ότι «το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
καλύπτει καθαρά τις ανάγκες των εργαζόμενων γονιών» αποδεικνύουν με τον πιο
ξεκάθαρο τρόπο ότι η κυβέρνηση «βλέπει» ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο πιο κοντά στη
λογική μιας υποστηρικτικής δομής, για λίγα παιδιά που δε θα μπορούν οι γονείς
τους να τα απασχολήσουν κάπως αλλιώς.
ανάγκες αλλά κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Τα λεγόμενα της εισηγήτριας του Υπουργείου στη συνάντηση
με τη ΔΟΕ ότι «το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
καλύπτει καθαρά τις ανάγκες των εργαζόμενων γονιών» αποδεικνύουν με τον πιο
ξεκάθαρο τρόπο ότι η κυβέρνηση «βλέπει» ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο πιο κοντά στη
λογική μιας υποστηρικτικής δομής, για λίγα παιδιά που δε θα μπορούν οι γονείς
τους να τα απασχολήσουν κάπως αλλιώς.
Μια τέτοια λογική υποβαθμίζει τον επιστημονικό ρόλο της
Νηπιαγωγού και υπονομεύει τα εργασιακά της δικαιώματα.
Νηπιαγωγού και υπονομεύει τα εργασιακά της δικαιώματα.
ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: «Το μεγαλύτερο
ανέκδοτο»!
ανέκδοτο»!
Η έκδοση ταυτόχρονα
και δεύτερης Υπουργικής Απόφασης, με ημερομηνία 1/8/2016, που «καθορίζει το
ωράριο των Νηπιαγωγών», θα μπορούσε να χαρακτηριστεί
ως «το μεγαλύτερο ανέκδοτο του
καλοκαιριού»! Η αντιστοίχιση του ωραρίου με τους δασκάλους, με βάση το
ν.4115/2013, σημαίνει ότι για το 99,99% των Νηπιαγωγών όχι απλά δεν αλλάζει
τίποτα, αλλά νομοθετείται και με τη βούλα το 25ωρο (που στην πραγματικότητα
είναι το 30ωρο!). Δε λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικές εκπαιδευτικές συνθήκες
στο Νηπιαγωγείο σε σχέση με το Δημοτικό. Για
τον αστρονομικό αριθμό των 9 Νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα (που έχουν
οργανικότητα από 4/θ και άνω) ανοίγει ο δρόμος για τη μείωση ωραρίου!!!
και δεύτερης Υπουργικής Απόφασης, με ημερομηνία 1/8/2016, που «καθορίζει το
ωράριο των Νηπιαγωγών», θα μπορούσε να χαρακτηριστεί
ως «το μεγαλύτερο ανέκδοτο του
καλοκαιριού»! Η αντιστοίχιση του ωραρίου με τους δασκάλους, με βάση το
ν.4115/2013, σημαίνει ότι για το 99,99% των Νηπιαγωγών όχι απλά δεν αλλάζει
τίποτα, αλλά νομοθετείται και με τη βούλα το 25ωρο (που στην πραγματικότητα
είναι το 30ωρο!). Δε λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικές εκπαιδευτικές συνθήκες
στο Νηπιαγωγείο σε σχέση με το Δημοτικό. Για
τον αστρονομικό αριθμό των 9 Νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα (που έχουν
οργανικότητα από 4/θ και άνω) ανοίγει ο δρόμος για τη μείωση ωραρίου!!!
Όλη η ουσία
βρίσκεται στο ότι οι εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας στη συνάντηση με τη ΔΟΕ
υποστήριξαν ότι «ενώ είναι στις
προθέσεις της κυβέρνησης η θεσμοθέτηση της 2χρονης ΠΑ δεν το επιτρέπουν οι
οικονομικές συγκυρίες»…. και «είναι
μεγάλες οι απαιτήσεις σε υποδομές για να μπουν όλα τα παιδιά στο σχολείο και
σήμερα είναι αδύνατο κάτι τέτοιο»!!
βρίσκεται στο ότι οι εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας στη συνάντηση με τη ΔΟΕ
υποστήριξαν ότι «ενώ είναι στις
προθέσεις της κυβέρνησης η θεσμοθέτηση της 2χρονης ΠΑ δεν το επιτρέπουν οι
οικονομικές συγκυρίες»…. και «είναι
μεγάλες οι απαιτήσεις σε υποδομές για να μπουν όλα τα παιδιά στο σχολείο και
σήμερα είναι αδύνατο κάτι τέτοιο»!!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
– ΑΝΕΛ, ενώ υλοποιεί τις απαιτήσεις του
ΣΕΒ των επιχειρηματικών ομίλων και τις
δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου, δίνοντας απλόχερα φοροαπαλλαγές στο
μεγάλο κεφάλαιο, ζεστό χρήμα για τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών, ευνοϊκές
ρυθμίσεις και παραγραφές χρεών, θεωρεί
τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών ως κόστος και επιχειρεί
άλλη μια φορά να φανεί ότι νοιάζεται για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους.
– ΑΝΕΛ, ενώ υλοποιεί τις απαιτήσεις του
ΣΕΒ των επιχειρηματικών ομίλων και τις
δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου, δίνοντας απλόχερα φοροαπαλλαγές στο
μεγάλο κεφάλαιο, ζεστό χρήμα για τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών, ευνοϊκές
ρυθμίσεις και παραγραφές χρεών, θεωρεί
τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών ως κόστος και επιχειρεί
άλλη μια φορά να φανεί ότι νοιάζεται για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους.
Οι πραγματικά
σύγχρονες ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας και των οικογενειών τους
απαιτούν:
σύγχρονες ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας και των οικογενειών τους
απαιτούν:
Ø τη θεσμοθέτηση της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής,
Ø τη δημόσια και δωρεάν εξασφάλισή της,
Ø τη διεύρυνση και η αναβάθμιση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με κατάλληλα
κτίρια, με το αναγκαίο παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό,
κτίρια, με το αναγκαίο παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό,
Ø τη μαζική πρόσληψη μόνιμου προσωπικού,
Ø την ίδρυση και επέκταση των δομών της ειδικής αγωγής μέσα στα νηπιαγωγεία,
καθώς και την ίδρυση ειδικών νηπιαγωγείων.
καθώς και την ίδρυση ειδικών νηπιαγωγείων.
Αυτές όμως οι
ανάγκες, από συγκυβέρνηση-ΕΕ-ΟΟΣΑ-μονοπωλιακούς ομίλους, κοστολογούνται και θεωρούνται
απαγορευτικές για τα δημοσιονομικά της καπιταλιστικής οικονομίας.
ανάγκες, από συγκυβέρνηση-ΕΕ-ΟΟΣΑ-μονοπωλιακούς ομίλους, κοστολογούνται και θεωρούνται
απαγορευτικές για τα δημοσιονομικά της καπιταλιστικής οικονομίας.
ΚΑΛΟΥΜΕ
ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ.
ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με
αποφάσεις των σωματείων μας, μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις να ενημερώσουμε
τους γονείς των μαθητών μας, και μαζί
τους να δυναμώσουμε τον αγώνα για τις ανάγκες στη Μόρφωση και τη Δουλειά.
αποφάσεις των σωματείων μας, μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις να ενημερώσουμε
τους γονείς των μαθητών μας, και μαζί
τους να δυναμώσουμε τον αγώνα για τις ανάγκες στη Μόρφωση και τη Δουλειά.
ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ:
ü Δίχρονη
Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν και ενιαίο 12χρονο
σχολείο για όλα τα παιδιά.
Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν και ενιαίο 12χρονο
σχολείο για όλα τα παιδιά.
Θεσμοθέτηση
του ωραρίου για όλες τις νηπιαγωγούς (στη βάση της θέσης για ενιαίο ωράριο όλων
των εκπαιδευτικών)