Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
συνάδελφοι,
Η
δράση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στη σχολική χρονιά 2015-2016 αναπτύχθηκε κατά
τη διάρκεια της δεύτερης συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ. Μιας κυβέρνησης που υλοποιεί το 3ο μνημόνιο με ταχύτατους
ρυθμούς, τέτοιους που το κουαρτέτο (ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ…) δηλώνει
ενθουσιασμένο.
δράση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στη σχολική χρονιά 2015-2016 αναπτύχθηκε κατά
τη διάρκεια της δεύτερης συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ. Μιας κυβέρνησης που υλοποιεί το 3ο μνημόνιο με ταχύτατους
ρυθμούς, τέτοιους που το κουαρτέτο (ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ…) δηλώνει
ενθουσιασμένο.
Η
πρώτη φορά «αριστερή» συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πατώντας στη στήριξη και στην
τακτική της αναμονής των πολιτικών και συνδικαλιστικών δυνάμεων από το χώρο της
λεγόμενης εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς ( ΑΝΤΑΡΣΥΑ…) και των ηγεσιών
ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ στις τάχα σκληρές
διαπραγματεύσεις της με τους δανειστές, καλλιέργησε στο κίνημα τη λογική της ανάθεσης στη λεγόμενη αριστερή
διακυβέρνηση η οποία κατέληξε να ψηφίσει
το 3ο πιο βάρβαρο μνημόνιο, μαζί με ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ, που προϋποθέτει και τα δύο προηγούμενα.
πρώτη φορά «αριστερή» συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πατώντας στη στήριξη και στην
τακτική της αναμονής των πολιτικών και συνδικαλιστικών δυνάμεων από το χώρο της
λεγόμενης εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς ( ΑΝΤΑΡΣΥΑ…) και των ηγεσιών
ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ στις τάχα σκληρές
διαπραγματεύσεις της με τους δανειστές, καλλιέργησε στο κίνημα τη λογική της ανάθεσης στη λεγόμενη αριστερή
διακυβέρνηση η οποία κατέληξε να ψηφίσει
το 3ο πιο βάρβαρο μνημόνιο, μαζί με ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ, που προϋποθέτει και τα δύο προηγούμενα.
Η
συγκυβέρνηση εξασφάλισε τη συνέχειά της
με το εκλογικό αποτέλεσμα του Σεπέμβρη και εφαρμόζει εδώ και ένα χρόνο τα πιο βάρβαρα
αντιλαϊκά μέτρα που εξυπηρετούν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του
κεφαλαίου και τα οποία δεν τόλμησαν να εφαρμόσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις,
ενταγμένα στη λογική του ευρωμονόδρομου.
συγκυβέρνηση εξασφάλισε τη συνέχειά της
με το εκλογικό αποτέλεσμα του Σεπέμβρη και εφαρμόζει εδώ και ένα χρόνο τα πιο βάρβαρα
αντιλαϊκά μέτρα που εξυπηρετούν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του
κεφαλαίου και τα οποία δεν τόλμησαν να εφαρμόσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις,
ενταγμένα στη λογική του ευρωμονόδρομου.
Λίγο
πριν τη νέα αξιολόγηση από τους
«θεσμούς», επιδόθηκε μαζί με τη Ν.Δ σε ένα ξένο και αποπροσανατολιστικό
παιχνίδι για τους εργαζόμενους για τη συνταγματικότητα ή όχι του νόμου για τις
τηλεοπτικές άδειες, κρύβοντας στην ουσία για το ποιοι μεγαλοκαρχαρίες θα
έχουν τη μερίδα του λέοντος στο χώρο της «ενημέρωσης» ενώ συμφωνούν και στα
προηγούμενα και στα επόμενα αντιλαϊκά μέτρα.
πριν τη νέα αξιολόγηση από τους
«θεσμούς», επιδόθηκε μαζί με τη Ν.Δ σε ένα ξένο και αποπροσανατολιστικό
παιχνίδι για τους εργαζόμενους για τη συνταγματικότητα ή όχι του νόμου για τις
τηλεοπτικές άδειες, κρύβοντας στην ουσία για το ποιοι μεγαλοκαρχαρίες θα
έχουν τη μερίδα του λέοντος στο χώρο της «ενημέρωσης» ενώ συμφωνούν και στα
προηγούμενα και στα επόμενα αντιλαϊκά μέτρα.
Η
παρατεταμένη καπιταλιστική κρίση, οι πόλεμοι η δυστυχία και η οικονομική εξαθλίωση για τους λαούς , τη στιγμή που στην εποχή μας υπάρχει τεράστια επιστημονική, τεχνολογική και παραγωγική ανάπτυξη, δείχνουν τη
χρεοκοπία του συστήματος που στηρίζεται στην ατομική ιδιοκτησία των μέσων
παραγωγής και φανερώνουν ότι όσα μέτρα
και αν πάρουν οι κυβερνήσεις και τα
κόμματα που το υπηρετούν δεν το διορθώνουν ούτε μπορούν μα το βελτιώσουν και δεν αναστρέφουν την πορεία της σήψης του.
παρατεταμένη καπιταλιστική κρίση, οι πόλεμοι η δυστυχία και η οικονομική εξαθλίωση για τους λαούς , τη στιγμή που στην εποχή μας υπάρχει τεράστια επιστημονική, τεχνολογική και παραγωγική ανάπτυξη, δείχνουν τη
χρεοκοπία του συστήματος που στηρίζεται στην ατομική ιδιοκτησία των μέσων
παραγωγής και φανερώνουν ότι όσα μέτρα
και αν πάρουν οι κυβερνήσεις και τα
κόμματα που το υπηρετούν δεν το διορθώνουν ούτε μπορούν μα το βελτιώσουν και δεν αναστρέφουν την πορεία της σήψης του.
Η
πολιτική που είχε να αντιμετωπίσει ο
λαός μας γενικότερα και ο Σύλλογος μας
ειδικότερα , παρά τις εναλλαγές στους διαχειριστές και τις όποιες
διαφοροποιήσεις στα μείγματα διακυβέρνησης, είχε και έχει σταθερά στο επίκεντρο της τη μείωση της τιμής
της εργατικής δύναμης, τις δεσμεύσεις σε ΕΕ – ΔΝΤκαι ΝΑΤΟ, την παροχή νέων
προνομίων στο μεγάλο κεφάλαιο με
αποκορύφωμα την κατάργηση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων με τον
αντιασφαλιστικό νόμο – λαιμητόμο.
πολιτική που είχε να αντιμετωπίσει ο
λαός μας γενικότερα και ο Σύλλογος μας
ειδικότερα , παρά τις εναλλαγές στους διαχειριστές και τις όποιες
διαφοροποιήσεις στα μείγματα διακυβέρνησης, είχε και έχει σταθερά στο επίκεντρο της τη μείωση της τιμής
της εργατικής δύναμης, τις δεσμεύσεις σε ΕΕ – ΔΝΤκαι ΝΑΤΟ, την παροχή νέων
προνομίων στο μεγάλο κεφάλαιο με
αποκορύφωμα την κατάργηση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων με τον
αντιασφαλιστικό νόμο – λαιμητόμο.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ μας βρέθηκε σταθερά απέναντι σ΄αυτή
την πολιτική , υπερασπιζόμενος τα δικαιώματα των συναδέλφων, τα μορφωτικά
δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής
οικογένειας, αναδεικνύοντας την ανάγκη της συμμαχίας γονέων – εκπαιδευτικών και
άλλων εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ,
συνταξιούχων στην περιοχή μας με κοινές εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις για
το ασφαλιστικό, το προσφυγικό, το νέο
μισθολόγιο, τα κένα και την υποχρηματοδότηση των σχολείων με την συμπαράστασή του στον αγώνα των φτωχών αγροτών προβάλλοντας τα
αιτήματα τους, καταδικάζοντας την ποινικοποίηση των μπλόκων τους .
την πολιτική , υπερασπιζόμενος τα δικαιώματα των συναδέλφων, τα μορφωτικά
δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής
οικογένειας, αναδεικνύοντας την ανάγκη της συμμαχίας γονέων – εκπαιδευτικών και
άλλων εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ,
συνταξιούχων στην περιοχή μας με κοινές εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις για
το ασφαλιστικό, το προσφυγικό, το νέο
μισθολόγιο, τα κένα και την υποχρηματοδότηση των σχολείων με την συμπαράστασή του στον αγώνα των φτωχών αγροτών προβάλλοντας τα
αιτήματα τους, καταδικάζοντας την ποινικοποίηση των μπλόκων τους .
Σήμερα
καλούμαστε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που δημιουργούνται στη μόρφωση και στη
ζωή, από την επίθεση κυβέρνησης- ΕΕ- ΔΝΤ- ΟΟΣΑ- μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων,
από την κυριαρχία παλιού και νέου
κυβερνητικού συνδικαλισμού σε όλα τα επίπεδα του συνδικαλιστικού κινήματος, από
το φόβο και την καλλιέργεια της συνευθύνης για το μνημόνιο, ώστε γρήγορα να
ανασυνταχθούμε και να πολεμήσουμε αποτελεσματικά τα νέα βάρβαρα μέτρα με βασικό
μέτωπο ενάντια στην πλήρη κατάργηση και των κλαδικών συμβάσεων, στο δικαίωμα
των εργοδοτών στην ανταπεργία (λοκ-αουτ), στην επιπλέον συρρίκνωση της
κοινωνικής ασφάλισης, μετά την ψήφιση του νόμου λαιμητόμου, στον αυτόματο κόφτη
δικαιωμάτων σε όλους τους κοινωνικούς
τομείς (παιδεία – υγεία – συντάξεις – κονωνικές παροχές ), στις ομαδικές
απολύσεις, στα νέα πακέτα φοροεπιδρομής, στις συνδικαλιστικές ελευθερίες, στις
νομοθετικές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του ενιαίου τύπου ολοήμερου
σχολείου ως την πιο σύγχρονη εκδοχή και συνέχεια του σχολείου της αγοράς Διαμαντοπούλου- Αρβανιτόπουλου .
καλούμαστε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που δημιουργούνται στη μόρφωση και στη
ζωή, από την επίθεση κυβέρνησης- ΕΕ- ΔΝΤ- ΟΟΣΑ- μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων,
από την κυριαρχία παλιού και νέου
κυβερνητικού συνδικαλισμού σε όλα τα επίπεδα του συνδικαλιστικού κινήματος, από
το φόβο και την καλλιέργεια της συνευθύνης για το μνημόνιο, ώστε γρήγορα να
ανασυνταχθούμε και να πολεμήσουμε αποτελεσματικά τα νέα βάρβαρα μέτρα με βασικό
μέτωπο ενάντια στην πλήρη κατάργηση και των κλαδικών συμβάσεων, στο δικαίωμα
των εργοδοτών στην ανταπεργία (λοκ-αουτ), στην επιπλέον συρρίκνωση της
κοινωνικής ασφάλισης, μετά την ψήφιση του νόμου λαιμητόμου, στον αυτόματο κόφτη
δικαιωμάτων σε όλους τους κοινωνικούς
τομείς (παιδεία – υγεία – συντάξεις – κονωνικές παροχές ), στις ομαδικές
απολύσεις, στα νέα πακέτα φοροεπιδρομής, στις συνδικαλιστικές ελευθερίες, στις
νομοθετικές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του ενιαίου τύπου ολοήμερου
σχολείου ως την πιο σύγχρονη εκδοχή και συνέχεια του σχολείου της αγοράς Διαμαντοπούλου- Αρβανιτόπουλου .
Καλούμαστε
να αντιμετωπίσουμε τις θεωρίες περί καπιταλιστικής ανάπτυξης, που δήθεν θα
δώσει στο μέλλον κάτι και στο λαό και το επικοινωνιακό παιχνίδι του υπουργείου
παιδείας ότι όλα λειτουργούν κανονικά, αφού προσπάθησε να εξαφανίσει τα κενά
και τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό εξαπατώντας τους γονείς με το νέου τύπου ενιαίο ολοήμερο σχολείο ,
δημοτικό και νηπιαγωγείο καθώς και με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα τμήματα
ένταξης και την ειδική αγωγή, οδηγώντας
στην απόλυση πάνω από 10 χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στους οποίους
πριν μερικούς μήνες έταζε 20 χιλιάδες διορισμούς.
να αντιμετωπίσουμε τις θεωρίες περί καπιταλιστικής ανάπτυξης, που δήθεν θα
δώσει στο μέλλον κάτι και στο λαό και το επικοινωνιακό παιχνίδι του υπουργείου
παιδείας ότι όλα λειτουργούν κανονικά, αφού προσπάθησε να εξαφανίσει τα κενά
και τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό εξαπατώντας τους γονείς με το νέου τύπου ενιαίο ολοήμερο σχολείο ,
δημοτικό και νηπιαγωγείο καθώς και με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα τμήματα
ένταξης και την ειδική αγωγή, οδηγώντας
στην απόλυση πάνω από 10 χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στους οποίους
πριν μερικούς μήνες έταζε 20 χιλιάδες διορισμούς.
Τα
παραδείγματα από τέτοιου είδους ανάπτυξη στη χώρα μας, είτε με βάση τα πορίσματα της «επιτροπής των σοφών»
είτε με βάση τις «κονές δηλώσεις των κοινωνικών εταίρων» είτε με τις «βέλτιστες
ευρωπαϊκές πρακτικές», όπως και σε άλλες
χώρες, δείχνουν ότι ο λαός πληρώνει
πάντα πολύ ακριβά την ανάπτυξη αυτή. Άλλωστε και κατά τη διάρκεια της
καπιταλιστικής κρίσης στη χώρα μας, σε τομείς που έχουν ανάπτυξη, όπως ο
τουρισμός, οι εργαζόμενοι και ειδικά οι
νέοι μέσω της μαθητείας βιώνουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Τα παραδείγματα
δείχνουν ότι και στην καπιταλιστική ανάπτυξη και στην καπιταλιστική κρίση
κερδισμένοι είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι εργαζόμενοι πληρώνουν το
λογαριασμό.
παραδείγματα από τέτοιου είδους ανάπτυξη στη χώρα μας, είτε με βάση τα πορίσματα της «επιτροπής των σοφών»
είτε με βάση τις «κονές δηλώσεις των κοινωνικών εταίρων» είτε με τις «βέλτιστες
ευρωπαϊκές πρακτικές», όπως και σε άλλες
χώρες, δείχνουν ότι ο λαός πληρώνει
πάντα πολύ ακριβά την ανάπτυξη αυτή. Άλλωστε και κατά τη διάρκεια της
καπιταλιστικής κρίσης στη χώρα μας, σε τομείς που έχουν ανάπτυξη, όπως ο
τουρισμός, οι εργαζόμενοι και ειδικά οι
νέοι μέσω της μαθητείας βιώνουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Τα παραδείγματα
δείχνουν ότι και στην καπιταλιστική ανάπτυξη και στην καπιταλιστική κρίση
κερδισμένοι είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι εργαζόμενοι πληρώνουν το
λογαριασμό.
Καλούμαστε
να προσπεράσουμε τις αυταπάτες περί παράλληλων προγραμμάτων και ισοδύναμων
μέτρων, που όταν εφαρμόζονται, είναι
μέτρα με τα οποία η κυβέρνηση θα τα παίρνει από τους φτωχούς και θα τα δίνει
στους εξαθλιωμένους. Πρέπει να τους χαλάσουμε τις επιδιώξεις περί εθνικής
ομοψυχίας και κλίματος ομαλότητας, γιατί
όλα αυτά στην ουσία σημαίνουν υποταγή των εργαζομένων για την εφαρμογή των
βάρβαρων μέτρων.
να προσπεράσουμε τις αυταπάτες περί παράλληλων προγραμμάτων και ισοδύναμων
μέτρων, που όταν εφαρμόζονται, είναι
μέτρα με τα οποία η κυβέρνηση θα τα παίρνει από τους φτωχούς και θα τα δίνει
στους εξαθλιωμένους. Πρέπει να τους χαλάσουμε τις επιδιώξεις περί εθνικής
ομοψυχίας και κλίματος ομαλότητας, γιατί
όλα αυτά στην ουσία σημαίνουν υποταγή των εργαζομένων για την εφαρμογή των
βάρβαρων μέτρων.
Τα
κενά σε πραγματικές ανάγκες στα σχολεία,
3 σχεδόν μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα τεράστια προβλήματα
στην ειδική αγωγή, η ανεργία για χιλιάδες συναδέλφους μας, η ελαστικοποίηση των
εργασιακών σχέσεων, η εφαρμογή του 3ου μνημονίου στην εκπαίδευση, που προβλέπει
εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης και προώθηση των κατευθύνσεων του
ΟΟΣΑ του 2011 (“νέου” τύπου ολοήμερο σχολείο, νέα μορφή αξιολόγησης σύμφωνα με το νόμο Βερναδάκη , μείωση του διδακτικού ωραρίου των μαθητών αλλά αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών μέσω
της σίτισης , κατάργηση του δασκάλου του ολοήμερου, ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων σε ΠΕ70 με τον
εκβιασμό της μετακίνησης σε άλλο σχολείο
, καταργήσεις – συγχωνεύεις τμημάτων και σχολείων, μοίρασμα των συν/φων της παράλληλης στήριξης σε δυο και τρεις
μαθητές, σε δυο και τρία σχολεία, μετακίνησή
των συναδέλφων των ειδικοτήτων ως και σε 5 σχολεία ), η
όξυνση του αυταρχισμού με διώξεις εργατών, αγροτών, εκπαιδευτικών και μαθητών,
δείχνουν ότι ο κλάδος πρέπει να ανασκουμπωθεί και να βάλει πλάτη στην
ανασύνταξη του κινήματος. Να νιώσει η/ο συνάδελφος τον ΣΥΛΛΟΓΟ μας σπίτι και
αποκούμπι.
κενά σε πραγματικές ανάγκες στα σχολεία,
3 σχεδόν μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα τεράστια προβλήματα
στην ειδική αγωγή, η ανεργία για χιλιάδες συναδέλφους μας, η ελαστικοποίηση των
εργασιακών σχέσεων, η εφαρμογή του 3ου μνημονίου στην εκπαίδευση, που προβλέπει
εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης και προώθηση των κατευθύνσεων του
ΟΟΣΑ του 2011 (“νέου” τύπου ολοήμερο σχολείο, νέα μορφή αξιολόγησης σύμφωνα με το νόμο Βερναδάκη , μείωση του διδακτικού ωραρίου των μαθητών αλλά αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών μέσω
της σίτισης , κατάργηση του δασκάλου του ολοήμερου, ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων σε ΠΕ70 με τον
εκβιασμό της μετακίνησης σε άλλο σχολείο
, καταργήσεις – συγχωνεύεις τμημάτων και σχολείων, μοίρασμα των συν/φων της παράλληλης στήριξης σε δυο και τρεις
μαθητές, σε δυο και τρία σχολεία, μετακίνησή
των συναδέλφων των ειδικοτήτων ως και σε 5 σχολεία ), η
όξυνση του αυταρχισμού με διώξεις εργατών, αγροτών, εκπαιδευτικών και μαθητών,
δείχνουν ότι ο κλάδος πρέπει να ανασκουμπωθεί και να βάλει πλάτη στην
ανασύνταξη του κινήματος. Να νιώσει η/ο συνάδελφος τον ΣΥΛΛΟΓΟ μας σπίτι και
αποκούμπι.
Ειδικότερα για τη χρονιά που πέρασε
Το
ΔΣ της ΣΥΛΛΟΓΟΥ άνοιξε όλα τα μέτωπα. Ήταν διαρκής ο αγώνας για κάθε μικρό και
μεγάλο πρόβλημα, για τα δικαιώματα των νέων εκπαιδευτικών μονίμων και
αναπληρωτών: Για να μην περάσει ο νέος
τρόπος διορισμού των αναπληρωτών . Για το δικαίωμα των μεταταγμένων συναδέλφων
να αποκτήσουν επιτέλους οργανική θέση.
ΔΣ της ΣΥΛΛΟΓΟΥ άνοιξε όλα τα μέτωπα. Ήταν διαρκής ο αγώνας για κάθε μικρό και
μεγάλο πρόβλημα, για τα δικαιώματα των νέων εκπαιδευτικών μονίμων και
αναπληρωτών: Για να μην περάσει ο νέος
τρόπος διορισμού των αναπληρωτών . Για το δικαίωμα των μεταταγμένων συναδέλφων
να αποκτήσουν επιτέλους οργανική θέση.
Για το δικαίωμα των παιδιών των λαϊκών
οικογενειών να έχουν το σχολείο που τους αξίζει, για το δικαίωμα της εγγραφής στα ολοήμερα τμήματα όλων των παιδιών χωρίς
όρους και προϋποθέσεις που έβαζε το Υπουργείο, αποκλείοντας τα παιδιά των
ανέργων και των ανασφάλιστων.
οικογενειών να έχουν το σχολείο που τους αξίζει, για το δικαίωμα της εγγραφής στα ολοήμερα τμήματα όλων των παιδιών χωρίς
όρους και προϋποθέσεις που έβαζε το Υπουργείο, αποκλείοντας τα παιδιά των
ανέργων και των ανασφάλιστων.
Για την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Για
να ανοίξουν όλες οι δομές των ειδικών
σχολείων. Για να μην κλείσουν τα τμήματα ένταξης . Για να μην
αυξηθεί ο αριθμός των νηπίων που έμπαινε ως βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου.
Για να μην περάσουν οι υπεραριθμίες στην περιοχή
μας.
να ανοίξουν όλες οι δομές των ειδικών
σχολείων. Για να μην κλείσουν τα τμήματα ένταξης . Για να μην
αυξηθεί ο αριθμός των νηπίων που έμπαινε ως βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου.
Για να μην περάσουν οι υπεραριθμίες στην περιοχή
μας.
Για
να παρθεί πίσω η ρύθμιση για τη λειτουργία του νέου ενιαίου σχολείου απαντώντας άμεσα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς με την αποστολή σχεδίου πρακτικού προς τους συλλόγους
διδασκόντων Δημοτικών και Νηπ/γείων , οργανώνοντας
ταυτόχρονα πλατιά, μαζική σύσκεψη με τις
νηπιαγωγούς του συλλόγου μας και
παραστάσεις στη Β΄Δ/νση και στο Υπουργείο μαζί με άλλους 7 συλλόγους της Αττικής, χωρίς τη
συμπαράστση και την κάλυψη της ΔΟΕ.
να παρθεί πίσω η ρύθμιση για τη λειτουργία του νέου ενιαίου σχολείου απαντώντας άμεσα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς με την αποστολή σχεδίου πρακτικού προς τους συλλόγους
διδασκόντων Δημοτικών και Νηπ/γείων , οργανώνοντας
ταυτόχρονα πλατιά, μαζική σύσκεψη με τις
νηπιαγωγούς του συλλόγου μας και
παραστάσεις στη Β΄Δ/νση και στο Υπουργείο μαζί με άλλους 7 συλλόγους της Αττικής, χωρίς τη
συμπαράστση και την κάλυψη της ΔΟΕ.
Για
να σταματήσουν οι διώξεις συναδέλφων
και άλλων συνδικαλιστών σε διάφορους χώρους εργασίας εκδίδοντας άμεσα,
ψηφίσματα συμπαράστασης ή και
ενισχύοντας οικονομικά τον αγώνα των απολυμένων .
να σταματήσουν οι διώξεις συναδέλφων
και άλλων συνδικαλιστών σε διάφορους χώρους εργασίας εκδίδοντας άμεσα,
ψηφίσματα συμπαράστασης ή και
ενισχύοντας οικονομικά τον αγώνα των απολυμένων .
Το
Δ.Σ. του Συλλόγου μας σύνδεσε τον εκπαιδευτικό αγώνα με μια σειρά λαϊκά
προβλήματα και συνέδραμε όλες τις κινητοποιήσεις τοπικές, περιφερειακές και
κεντρικές για τα εκπαιδευτικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, οικονομικά δικαιώματά
μας που χτυπιούνται καθημερινά, καθώς και για τη μεγάλη φοροληστεία που
επιβάλει και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και μπροστά στον κίνδυνο πλειστηριασμού
ακόμα και της πρώτης κατοικίας κάλεσε σε σύσκεψη συναδέλφους και γονείς μαθητών
μας που έχουν «κόκκινα» δάνεια για να
συντονίσουμε δυναμικά τις παρεμβάσεις μας σε τράπεζες και ειρηνοδικεία
απαιτώντας « κανένα σπίτι σε χέρια τραπεζίτη» .
Δ.Σ. του Συλλόγου μας σύνδεσε τον εκπαιδευτικό αγώνα με μια σειρά λαϊκά
προβλήματα και συνέδραμε όλες τις κινητοποιήσεις τοπικές, περιφερειακές και
κεντρικές για τα εκπαιδευτικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, οικονομικά δικαιώματά
μας που χτυπιούνται καθημερινά, καθώς και για τη μεγάλη φοροληστεία που
επιβάλει και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και μπροστά στον κίνδυνο πλειστηριασμού
ακόμα και της πρώτης κατοικίας κάλεσε σε σύσκεψη συναδέλφους και γονείς μαθητών
μας που έχουν «κόκκινα» δάνεια για να
συντονίσουμε δυναμικά τις παρεμβάσεις μας σε τράπεζες και ειρηνοδικεία
απαιτώντας « κανένα σπίτι σε χέρια τραπεζίτη» .
- Λειτουργία του Δ.Σ.: Το Δ.Σ. λειτούργησε
τακτικά, κάθε μήνα και μερικές φορές έκτακτα, με ημερήσια διάταξη. Η σύνθεσή
του , μετά τις αρχαιρεσίες στις 5/11/015, ήταν: ΑΣΕ (που στηρίχτηκε από το ΠΑΜΕ) 4 μέλη
στο ΔΣ, ΑΚΣΥΑ 2, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 1. Μετά την άρνηση της ΑΚΣΥΑ
να αναλάβει τη θέση του αντιπροέδρου
επειδή προτιμούσε τη θέση του γρσμματέα και την άρνηση του
εκπροσώπου των Παρεμβάσεων να συμμετάσχει στο προεδρείο αν συμμετείχε και
η ΑΚΣΥΑ η πρόταση για
αντιπροσωπευτικό- αναλογικό προεδρείο που προτείνει πάντα η ΑΣΕ ως πάγια
θέση της δεν μπόρεσε να υλοποιηθεί και το Δ.Σ. συγκροτήθηκε αναλαμβάνοντας
οι εκλεγμένοι με την ΑΣΕ τις θέσεις ευθύνης προέδρου, αντιπρόδρου, γραμματέα,
ταμία. Στη διάρκεια της θητείας του Δ.Σ. υπήρξαν αλλαγές προσώπων: Μετά την παραίτηση δύο μελών της ΑΚΣΥΑ
λόγω αυξημένων προσωπικών τους
υποχρεώσεων και την αντικατάστασή τους από τους αναπληρωματικούς του ψηφοδελτίου της και της ταμία του Δ.Σ. λόγω συνταξιοδότησής της και την αντικατάστασή της με την
επόμενη σε ψήφους συναδέλφισσα της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ). Ανελλιπής ήταν η
συμμετοχή των συν/φων που εκλέχτηκαν
με το ψηφοδέλτιο της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) όπως και η παρουσία τους στα
σχολεία ευθύνης τους, και όχι μόνο, με τακτικές και συχνές περιοδείες
καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς . Οι
συν/φοι των άλλων παρατάξεων υστερούν σ΄αυτό το κομμάτι συστηματικά…(;) - Η αδυναμία στη μαζικότητα των Έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων είναι το κεντρικό
πρόβλημα όχι μόνο του Συλλόγου μας αλλά και όλων των πρωτοβάθμιων
σωματείων. Αν δεν αντιμετωπιστεί η λογική της ανάθεσης, αν δεν καταφέρουμε
να συμμετέχουν μαζικά οι συνάδελφοι, τότε δε θα μπορούμε να μιλάμε για
αποτελεσματικούς αγώνες με προοπτική. Στη λογική της ανάθεσης πρέπει να
ανοίξουμε πιο αποφασιστικό μέτωπο. Πρέπει να γίνει κατανοητή η ανάγκη για
συμμετοχή στις Γ.Σ., που πρέπει να αποτελεί τον κύριο χώρο συζήτησης και
διαμόρφωσης του σχεδιασμού από τον κλάδο και το σωματείο. Το ΔΣ του Συλλόγου μας βλέπει αυτοκριτικά
ότι σε αρκετές περιπτώσεις συνέβαλλε στην καλλιέργεια της ανάθεσης,
δρώντας για τους συναδέλφους χωρίς να
επιμένει περισσότερο να είναι οι συνάδελφοι παρόντες. Τη
συνδικαλιστική χρονιά Νοέμβρης 2015 ως Νοέμβρη 2016 έγιναν προσπάθειες για
4 έκτακτες ( μία πριν την
απεργία 4/2 με ομιλήτρια για το νέο ασφαλιστικό, μία για την κατάθεση των προτάσεων
σν/φων και παρατάξεων και συλλόγων διδασκόντων για την ημερίδα της
ΔΟΕ με θέμα: «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ
ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ» και μία πριν και
μία μετά την απεργία της ΔΟΕ τον
Σεπτέμβρη και 1 τακτική Γ.Σ. Οι Έκτακτες είχαν 20 – 30 συναδέλφους αλλά το θετικό ήταν ότι πήραν όλοι σχεδόν τον
λόγο. - Η τακτική του Μάη του 2016 που είχε
οριστεί και ως καταστατική ξεκίνησε
με τη μεγαλύτερη μαζικότητα των τελευταίων 10 χρόνων και
με την απαραίτητη απαρτία ώστε προχωρήσαμε και στην αλλαγή των άρθρων του
καταστατικού που αφορούν τη θητεία του Δ.Σ έτσι ώστε αποφασίστηκε η θητεία
του Δ.Σ να είναι διετής, αρχής γενομένης από τις εκλογές του
Νοέμβρη του 2017. Η συμμετοχή παρέμεινε μεγάλη ως το τέλος με αποτέλεσμα να ληφθούν αποφάσεις για όλα τα θέματα
της Η.Δ. Ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία το διεκδικητικό πλαίσιο, το
πρόγραμμα δράσης και η πρόταση «για
το Σχολείο που Ονειρευόμαστε» που κατέθεσε
η ΑΣΕ το ψηφοδέλτιο που
στηρίζει το ΠΑΜΕ . - Εκφράσαμε την αλληλεγγύη μας σε όσους εργαζόμενους,
συναδέλφους, φορείς και λαούς το είχαν μεγάλη ανάγκη.
Εκφράσαμε την αλληλεγγύη μας στους Σύρους πρόσφυγες στον καταυλισμό του
Γαλατσίου 2 φορές συγκεντρώνοντας τρόφιμα, φαρμακευτικό υλικό, ρούχα και
παιχνίδια, ζωγραφιές και χειροτεχνίες που έφτιαξαν οι μαθητές μας σε
συνεργασία με συλλόγους γονέων και λαϊκές επιτροπές. Η ανταπόκριση που
ξεκίνησε με πρωτοβουλία του συλλόγου μας ήταν συγκινητική και πέρα από τα
αναμενόμενα μαζική. Συνεχίσαμε με επιτυχία τη λειτουργία του σχολείου
μεταναστών και μάλιστα φέτος η συμμετοχή νέων μαθητών είναι μεγαλύτερη από
τα προηγούμενα χρόνια και
χρειαζόμαστε και άλλον εθελοντή συνάδελφο. Γι΄άλλη μια φορά ευχαριστούμε
τη Βιβή και τη Δέσποινα που ανελλιπώς προσφέρουν εθελοντικά και ακούραστα τις υπηρεσίες τους τα τελευταία χρόνια
όπως και την Ιουλία που βοήθησε στο στήσιμο του σχολείου στα πρώτα του
βήματα. - Στην προσφυγιά και στην μετανάστευση και στις αιτίες που δημιουργούν αυτά τα φαινόμενα ήταν αφιερωμένο και το
ημερολόγιο του 2016 το οποίο και αποτέλεσε αντικείμενο πολλών θετικών
σχολίων και ένα χρήσιμο εργαλείο για τους συναδέλφους στη μάχη τους
έναντια στον ρατσισμό και την ξενοφοβία,
με πολλές πληροφορίες. - Εκφράσαμε την αλληλεγγύη μας
στους 200 εργάτες της SOFTEX, στα Λιπάσματα Καβάλας, στους ναυτεργάτες
της Θάσου, στους ξενοδοχοϋπάλληλους του ΑΤΗΕΝΣ LEDRA , καταδικάσαμε τη σύλληψη των 28 εργαζομένων και συνδικαλιστών στην
επιχείρηση Ζούρας, τη δικαστική δίωξη των 17 συνδικαλιστών στην Ικαρία, τις απολύσεις στην PEPSI και πορευτήκαμε μαζί με τους ανέργους της Πάτρας από το
Χαϊδάρι στο Σύνταγμα . Απαιτήσαμε
να πληρωθούν και να επαναπροσληφθούν οι καθαρίστριες των δημόσιων σχολείων
του Δήμου Αθηναίων και να μη γίνει η μείωση του 10% σε όλες τις
καθαρίστριες με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Ενισχύσαμε
οικονομικά την επιτροπή απολυμένων Χαλυβουργών. Αποκτήσαμε έτσι δεσμούς με
μια σειρά εργασιακούς χώρους παραγωγής εκεί που χτυπάει η καρδιά της
εργατικής τάξης , βάζοντας ένα λιθαράκι από τη μεριά μας στην ταξική
αλληλεγγύη. Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα της ΟΓΕ για οικονομική ενίσχυση
στο 12ο συνέδριό της ως ελάχιστη αναγνώριση στην προσφορά της στον αγώνα για τα
δικαιώματα της εργαζόμενης γυναίκας. - Απευθυνθήκαμε με ανακοίνωση- κάλεσμα σε άνεργους και
απολυμένους συναδέλφους, για τη
δημιουργία επιτροπής ανέργων με
σκοπό την παρέμβαση μας για άμεσα μέτρα αλληλεγγύης και
απαίτηση μέτρων για την ανακούφιση τους από τους κρατικούς φορείς ( επιδόματα ανεργίας,
δωρεάν μεταφορά στα ΜΜΜ, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλη, πάγωμα των
στεγαστικών τους δανείων….) - Προσυπογράψαμε ως ΔΣ τη διακήρυξη των συνδικάτων για το προσφυγικό
και συμμετέχοντας στη σύσκεψη 26
συνδικάτων της Αθήνας και στις
πορείες στην πρεσβεία των ΗΠΑ και στα γραφεία της Ε.Ε με δικό μας πανό, εκφράσαμε έμπρακτα την
αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς Κυβέρνησης – ΕΕ – ΝΑΤΟ για γενικότερη εμπλοκή της χώρας μας στα
ιμπεριαλιστικά παιχνίδια στη Συρία και στη Μ.Ανατολή, με
την
ανάθεση της φύλαξης των ελληνικών συνόρων και του
Αιγαίου σε από κοινού
περιπολίες Ελλάδας – Τουρκίας – ΗΠΑ
– Γερμανίας, με αφορμή τις
προσφυγικές ροές . - Ήμασταν από τα πρώτα
σωματεία που πήραμε απόφαση για την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων
Εργασίας, των 13ου και 14ου μισθών και συντάξεων,
την ανάκτηση των απωλειών, ενάντια στην απελευθέρωση των απολύσεων και στο
πόρισμα της νέας επιτροπής των «σοφών». Συμμετείχαμε στο συλλαλητήριο των
πάνω από 550 συνδικαλιστικών οργανώσεων στις 17/10 στο Σύνταγμα προσυπογράφοντας το σχέδιο νόμου που
κατέθεσαν αυτές οι οργανώσεις στη Βουλή. - Το Δ.Σ. προσπάθησε να ενημερώνει τους συναδέλφους για κάθε θέμα ακόμα
και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού . Έτσι βγήκαν πάνω από 160 ανακοινώσεις και ενημερωτικά προς τα μέλη μας για κάθε
θέμα που μας απασχόλησε και πάνω από 30 ψηφίσματα συμπαράστασης προς
άλλους φορείς. Παρόλα αυτά πολλές φορές οι συνάδελφοι δε γνωρίζουν τις
αποφάσεις του Δ.Σ., αργούν να ενημερωθούν για δράσεις, κινητοποιήσεις παρά
τη συνεχή ροή των ενημερωτικών προς τα σχολεία και το κρέμασμά τους και
στην ιστοσελίδα του Συλλόγου. Το νέο ΔΣ πρέπει να δει πάλι το ζήτημα για
αναβάθμιση της ιστοσελίδας και τη
μετατροπή της από blog σε site. - Το Δ.Σ. στάθηκε ιδιαίτερα σε ιστορικές επετείους και σοβαρά
ζητήματα που άπτονται των δικαιωμάτων μας με ξεχωριστά ενημερωτικά, όπως
για την 28η του Οκτώβρη,
25η του Μάρτη, 8η Μάρτη, 1η και 9η Μάη, Πολυτεχνείο
καθώς και για ασφαλιστικό,την παράλληλη στήριξη, την (ΠΝΠ) πράξη νομοθετικού περιεχομένου με
την οποία η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πήρε τα αποθεματικά Δήμων,
Περιφερειών, Δημοσίων Υπηρεσιών, για να πληρώσει τη δόση του χρέους που
δεν είναι του λαού. Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα συνδικάτων και φορέων για
την καταδική της Χρυσής Αυγής εξω από τα δικαστήρια καθώς και στο κάλεσμα
της ΕΕΔΥΕ στις μεγάλες αντινατοϊκές διαδηλώσεις του Ιουλίου και για την
καταδίκη της επίσκεψης Ομπάμα στις 15 του Νοέμβρη. - Ιδιαίτερα για τους νέους εκπαιδευτικούς: απαιτήσαμε
να πληρώνονται έγκαιρα, να μην παραβιάζονται τα εργασιακά τους δικαιώματα
με σεμινάρια εκτός ωραρίου, να
έχουν ίσα συνδικαλιστικά δικαιώματα με τους μόνιμους
συναδέλφούς τους , να μην τους
παρακρατηθούν αναδρομικά χρήματα μετά την κατάταξή τους σε μικρότερο Μ.Κ
στο νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο και να αρθεί η διάταξη που δεν τους
αναγνωρίζει την προϋπηρεσία . Με
επιτυχά προχωρήσαμε και πέρσι και
φέτος σε συνάντηση καλοσωρίσματος και γνωριμίας με τους αναπληρωτές
συν/φους που προσλήφθηκαν για πρώτη
φορά στην περιοχή μας σε καφετέρια του δήμου Ηρακλείου, ενημερώνοντας τους
για τα δικαιώματά τους και τις
διεκδικήσεις που προβάλλουμε ως σύλλογος. - Ο Σύλλογός μας συμμετείχε σε παραστάσεις, στις απεργίες,
πανεργατικές ή κλαδικές, αλλά και σε κάθε μικρό και μεγάλο αγώνα, τοπικά
και κεντρικά, που οργανώσαμε αυτοτελώς ή με άλλους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΕΛΜΕ,
Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, ΑΣΓΜΕ, συλλόγους γονέων ή γονείς νηπιαγωγείων,
εργατικά σωματεία και φυσικά συμμετείχαμε στις γενικότερες
πανδημοσιοϋπαλληλικές και πανεργατικές κινητοποιήσεις. - Συμμετείχαμε σε παραστάσεις στην Περιφέρεια Αττικής, στη Β΄ Αθήνας και στο Υπουργείο Παιδείας για τα
τεράστια κενά, που έφτασαν μέχρι τον Ιούνη και φέτος η κατάσταση συνεχίζεται
με την έλλειψη ειδικοτήτων, δασκάλων στα τμήματα ένταξης και παράλληλων
στηρίξεων , την Ειδική Αγωγή, τη μεταφορά των παιδιών, το ολοήμερο, για
τις διώξεις και δικών μας συναδέλφων και άλλων εργαζομένων. Καλέσαμε σε
συμμετοχή στα συλλαλητήρια στο κέντρο της Αθήνας που διοργάνωναν τα
σωματεία και οι Ομοσπονδίες που συγκροτούν κα συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ . Η
πανεργατική απεργία στις 12/11 ήταν η πρώτη πανεργατική επί συγκυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και η συμμετοχή κατά 30% των συναδέλφων ήταν πολύ καλή , αν
και μπορούσε να είναι καλύτερη
γιατί η επίθεση διαφαινόταν να έρχεται τεράστια. - Γενικότερα η συμμετοχή των συναδέλφων στους αγώνες δεν ήταν ανάλογη
των απαιτήσεων γιατί ακόμα για
την κυβέρνηση της δεύτερης
φόρας ” αριστεράς” εξακολουθούσαν οι αυταπάτες, οι ψευδαισθήσεις, το κλίμα της αναμονής και της ανοχή, που το καλλιεργούσαν και οι ηγεσίες των ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ με την κοινή συνδρομή των
συνδικαλιστικών δυνάμεων των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΤΑΡΣΙΑ και
το οποίο άρχισε να σπάει στη
συνέχεια λόγω της λαίλαπας που η κυβέρνηση αυτή προωθούσε και συνεχίζει να
προωθεί, πράγμα που φάνηκε στην μεγάλη πανεργατική πανελλαδική
απεργία στις 4 του Φλεβάρη με τη
συμμετοχή των συν/φων του συλλόγου μας να ξεπερνά το 60%. - Η συμμετοχή όμως στις απεργίες
της ΔΟΕ στις 8/6 και
στις 15/9 παρόλο που στον σύλλογο μας είχαν την καλύτερη
συμμετοχή στην Ελλάδα δεν ήταν μεγάλη κυμάνθηκαν γύρω στο 13%. Εδώ οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, όταν προκηρύσσει μια κλαδική απεργία σε χρονική στιγμή που
δεν μπορεί να την
υποστηρίξει και να την προετοιμάσει όπως πρέπει ούτε η ίδια που την ψήφισε,
πρέπει να αναζητηθούν στο ότι για
ποιον σκοπό «καίει» το πιο ισχυρό όπλο των εργαζομένων;; Και ας αναρωτηθούν οι συν/φοι , πώς
γίνεται πάντα σ΄ αυτές τις περιπτώσεις
δυνάμεις όπως αυτές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, οι οποίες αν και εκφράζουν τον προβληματισμό
τους πριν ψηφιστούν τέτοιου είδους
απεργίες για την χρονική συγκυρία που προκηρύσσονται και τον τρόπο που
προετοιμάζονται, να δίνουν τον
καλύτερο εαυτό τους για την
επιτυχία τους , τρέχοντας από σχολείο σε σχολείο και όλοι οι άλλοι που τις
προτείνουν και τις ψηφίζουν να
είναι άφαντοι από τους χώρους δουλειάς και να τους ψάχνουν οι συν/φοι;; - Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ πήραμε μέρος
στην 4η πανελλάδική
συνδιάσκεψη του ΠΑΜΕ 19 ΚΑΙ 20 Νοέμβρη στο στάδιο ειρήνης και
φιλίας συμμετάχοντας στο διάλογο για την ανασύνταξη του εργατικού
κινήματος σε ταξική κατεύθυνση. - Το Δ.Σ., κάλεσε έγκαιρα τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην πάρουν
μέρος στον κοινωνικό διάλογο που ζήτησε το υπουργείο από τους συλλόγους
διδασκόντων, με αποτέλεσμα το 100% των συλλόγων να συμπορευτεί με τις αποφάσεις του
Συλλόγου μας καταδικάζοντας την προσπάθεια του υπουργείου να αποκτήσει
άλλοθι για τα μέτρα που πήρε, και στη διάρκεια του διαλόγου και στη
συνέχεια, και δεν απέστειλαν στο
υπουργείο καμία πρόταση .
- Πραγματοποιήσαμε και φέτος δύο αιμοδοσίες
συγκεντρώνοντας πάνω από 70 φιάλες με
αίμα. Έτσι καταφέραμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των μελών του
Συλλόγου μας και των οικογενειών τους. Το Δ.Σ. ευχαριστεί για άλλη μια
φορά τους αιμοδότες συναδέλφους και καλεί σε μεγαλύτερη συμμετοχή για να
είμαστε σε θέση να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες μας. - Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία πραματοποιήθηκαν οι πολιτιστικές
δραστηριότητες του συλλόγου μας. Παρακολουθήσαμε 4
θεατρικές παραστάσεις, διοργανώσαμε 2 θεατρικές παραστάσεις για τα παιδιά
των συναδέλφων και το καθιερωμένο
ετήσιο γλέντι του συλλόγου μας σε μουσική ταβέρνα με 120 περίπου συν/φους που έμειναν όλοι
πολύ ευχαριστημένοι κι αρκετοί απ΄ αυτούς εκδήλωσαν την επιθυμία για τη δημιουργία
δικών μας πολιτιστικών ομάδων πράγμα που βάλαμε σε εφαρμογή με την έναρξη
της φετινής σχολικής χρονιάς με τη συγκέντρωση των πρώτων ενδιαφερομένων . - Προχωρήσαμε στη συνέχιση των
μαθημάτων Ιστορίας με ομιλία –
αφιέρωμα στην 9η Μάη Μέρα
της Αντιφασιστικής νίκης των λαών και θέμα: « Ο Φασισμός ως μέσο πολιτικής
διαχείρισης του Καπιταλισμού», δένοντας το με αντιφασιστικά τραγούδια και
παρακολουθώντάς το πλήθος συν/φων αλλά και κατοίκων της περιοχής. Βάζουμε
στόχο να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια με άλλα δύο μαθήματα για την χρονιά που έρχεται με θέματα την
καπιταλιστική κοινωνία και τη σοσιαλιστική- κομμουνιστική αντίστοιχα. - Με ανάλογη επιτυχία
πραγματοποιήσαμε δύο ιστορικούς
περίπατους έναν πέρσι τον Νοέμβρη
στο Μουσείο της Ακρόπολης και έναν φέτος τον Οκτώβρη στο Σκοπευτήριο της
Καισαριανής και την καλοκαιρινή εκδρομή μας σε Βουδαπέστη – Λιουμπλιάνα –
Βενετία, έχοντας την ευκαιρία να επισκέφτουμε και το χωριό των Ελλήνων
πολιτικών προσφύγων «Νίκος Μπελογιάννης» στην Ουγγαρία γυρίζοντας με
φανταστικές εντυπώσεις.
Μέτωπα που χρειάζεται να προσέξουμε τη νέα χρονιά
1.
Το νέο Δ.Σ. πρέπει
να ξεπεράσει τα προβλήματα που περιγράφτηκαν παραπάνω και να προχωρήσει γρήγορα
σε συγκρότηση και αναβαθμισμένη λειτουργία, ώστε να ανταποκριθεί στις αυξημένες
ανάγκες λόγω της επίθεσης που κλιμακώνεται.
Το νέο Δ.Σ. πρέπει
να ξεπεράσει τα προβλήματα που περιγράφτηκαν παραπάνω και να προχωρήσει γρήγορα
σε συγκρότηση και αναβαθμισμένη λειτουργία, ώστε να ανταποκριθεί στις αυξημένες
ανάγκες λόγω της επίθεσης που κλιμακώνεται.
2.
Να δώσουμε μάχη ώστε να
αποκτήσει η Γενική Συνέλευση του σωματείου τον πραγματικό της ρόλο,
συλλογικός και αποφασιστικός οργανωτής της πάλης μας.
Να δώσουμε μάχη ώστε να
αποκτήσει η Γενική Συνέλευση του σωματείου τον πραγματικό της ρόλο,
συλλογικός και αποφασιστικός οργανωτής της πάλης μας.
3.
Να εμβαθύνουμε την παρέμβαση
του ΣΥΛΛΟΓΟΥ στους μαθητές, στο μορφωτικό περιεχόμενο της γνώσης.Αυτό
αφορά ανακοινώσεις, σχολικές γιορτές, πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις, πολιτιστικές
και ιστορικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα να ανοίξουμε το θέμα της πραγματικής
ιστορίας των γειτονιών μας (Ν. Ιωνία, Καλορέζα, Ηλέκτρα Αποστόλου …), σε
συνεργασία με τα αντίστοιχα παραρτήματα της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ. Έτσι θα
ανοίξουμε και μέτωπο στη Χρυσή Αυγή. Μέτωπο και στις δήθεν «προοδευτικές»
απόψεις να μην έχουν σχέση τα συνδικάτα με τους μαθητές, με το περιεχόμενο του
σχολείου, που βάζουν βούτυρο στο ψωμί της. Να αναμετρηθούμε με τη λογική των
«ίσων αποστάσεων» και των «δύο άκρων». Να αντιμετωπίσουμε το φασιστικό
δηλητήριο στην ουσία του, διαπαιδαγωγώντας με τη στάση μας και τη διδασκαλία
της πραγματικής ιστορίας του τόπου μας τους μαθητές μας.
Να εμβαθύνουμε την παρέμβαση
του ΣΥΛΛΟΓΟΥ στους μαθητές, στο μορφωτικό περιεχόμενο της γνώσης.Αυτό
αφορά ανακοινώσεις, σχολικές γιορτές, πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις, πολιτιστικές
και ιστορικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα να ανοίξουμε το θέμα της πραγματικής
ιστορίας των γειτονιών μας (Ν. Ιωνία, Καλορέζα, Ηλέκτρα Αποστόλου …), σε
συνεργασία με τα αντίστοιχα παραρτήματα της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ. Έτσι θα
ανοίξουμε και μέτωπο στη Χρυσή Αυγή. Μέτωπο και στις δήθεν «προοδευτικές»
απόψεις να μην έχουν σχέση τα συνδικάτα με τους μαθητές, με το περιεχόμενο του
σχολείου, που βάζουν βούτυρο στο ψωμί της. Να αναμετρηθούμε με τη λογική των
«ίσων αποστάσεων» και των «δύο άκρων». Να αντιμετωπίσουμε το φασιστικό
δηλητήριο στην ουσία του, διαπαιδαγωγώντας με τη στάση μας και τη διδασκαλία
της πραγματικής ιστορίας του τόπου μας τους μαθητές μας.
4.
Να καλέσουμε τους αναπληρωτές
άμεσα σε σύσκεψη και να δούμε πώς μπορεί ο Σύλλογος να
παρέμβει για ζητήματα διατροφής τους σε δομές των δήμων. Κυρίως όμως πρέπει να
εξασφαλίσουμε να είναι όλοι γραμμένοι στο Σύλλογο και να αγωνιστούμε για το
βασικό: μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Να καλέσουμε τους αναπληρωτές
άμεσα σε σύσκεψη και να δούμε πώς μπορεί ο Σύλλογος να
παρέμβει για ζητήματα διατροφής τους σε δομές των δήμων. Κυρίως όμως πρέπει να
εξασφαλίσουμε να είναι όλοι γραμμένοι στο Σύλλογο και να αγωνιστούμε για το
βασικό: μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
5.
Να εξασφαλίσουμε σταθερή επαφή
με Συλλόγους Γονέων της περιοχής μας για κοινές δράσεις,
ώστε να αναδείξουμε την παιδεία ως λαϊκή
υπόθεση. Να συνεχίσουμε συντονισμένα την πάλη μας για την παιδεία των
λαϊκών αναγκών, τον χωρισμό των μεγάλων
τμημάτων εκεί που υπάρχουν διαγνώσεις
για παιδιά που χρειάζονται ειδική
παιδαγωγική στήριξη, την ανάθεση της παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί αποκλειστικά σε έναν
δάσκαλο, για την κάλυψη όλων των
μαθημάτων ειδικοτήτων
αποκλειστικά από τους
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, χωρίς τον μπαμπούλα της κινητικότητας από
σχολείο σε σχολείο αλλά εφαρμόζοντας την ενισχυτική διδασκαλία γαι κάλυψη του ωραρίου σε μαθητές που υπάρχουν
σίγουρα και την έχουν ανάγκη. Να
προχωρήσουμε σε εκδήλωση – συζήτηση με γονείς και φορείς της περιοχής μας για την ενημέρωσή τους για τις νέες ανατροπές που φέρνει το νέο ενιαίου
τύπου ολοήμερο σχολείο στα μορφωτικά
δικαιώματα των παιδιών τους.
Να εξασφαλίσουμε σταθερή επαφή
με Συλλόγους Γονέων της περιοχής μας για κοινές δράσεις,
ώστε να αναδείξουμε την παιδεία ως λαϊκή
υπόθεση. Να συνεχίσουμε συντονισμένα την πάλη μας για την παιδεία των
λαϊκών αναγκών, τον χωρισμό των μεγάλων
τμημάτων εκεί που υπάρχουν διαγνώσεις
για παιδιά που χρειάζονται ειδική
παιδαγωγική στήριξη, την ανάθεση της παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί αποκλειστικά σε έναν
δάσκαλο, για την κάλυψη όλων των
μαθημάτων ειδικοτήτων
αποκλειστικά από τους
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, χωρίς τον μπαμπούλα της κινητικότητας από
σχολείο σε σχολείο αλλά εφαρμόζοντας την ενισχυτική διδασκαλία γαι κάλυψη του ωραρίου σε μαθητές που υπάρχουν
σίγουρα και την έχουν ανάγκη. Να
προχωρήσουμε σε εκδήλωση – συζήτηση με γονείς και φορείς της περιοχής μας για την ενημέρωσή τους για τις νέες ανατροπές που φέρνει το νέο ενιαίου
τύπου ολοήμερο σχολείο στα μορφωτικά
δικαιώματα των παιδιών τους.
6.
Να προτάξουμε τα τοπικά
ζητήματα των υποδομών για τη εύρεση χώρων για σχολεία που αντιμετωπίζουν οξύ στεγαστικό
πρόβλημα (Διαπολιτισμικό, 2ο – 13ο Ν/γείο Ν.Ιωνίας, 23ο Ν/γείο Ν.Ιωνίας, 5ο Ν/γείο
Ηρακλείου, 10ο Ν/γείο
Μεταμόρφωσης….)
Να προτάξουμε τα τοπικά
ζητήματα των υποδομών για τη εύρεση χώρων για σχολεία που αντιμετωπίζουν οξύ στεγαστικό
πρόβλημα (Διαπολιτισμικό, 2ο – 13ο Ν/γείο Ν.Ιωνίας, 23ο Ν/γείο Ν.Ιωνίας, 5ο Ν/γείο
Ηρακλείου, 10ο Ν/γείο
Μεταμόρφωσης….)
7.
ΚΑΝΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ
ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ. Καλούμε κάθε συνάδελφο που έχει πρόβλημα με το δάνειό του, που
κινδυνεύει άμεσα ή έμμεσα να χάσει το σπίτι του, να το δηλώσει στο Σύλλογο, να
αποφασίσουμε ότι θα είμαστε σε επιφυλακή και σε περίπτωση προσπάθειας
κατάσχεσης να παρέμβουμε δυναμικά. Ταυτόχρονα και σε συνεργασία με τις Λαϊκές
Επιτροπές, σωματεία αλλά και άλλους φορείς της περιοχής μας παρεμβαίνουμε σε
περιπτώσεις διακοπής ρεύματος από σπίτι συναδέλφου ή και μαθητή μας. Το ίδιο
πρέπει να κάνουμε και για την περίπτωση που μαθητής μας δεν έχει θεωρημένο το βιβλιάριό του, απαιτούμε
πλήρη περίθαλψη σε συνεργασία με τα Κέντρα Υγείας, ΠΕΔΥ. Να πάρουμε πρακτικά μέτρα ενίσχυσης των άνεργων και απολυμένων
συναδέλφων.
ΚΑΝΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ
ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ. Καλούμε κάθε συνάδελφο που έχει πρόβλημα με το δάνειό του, που
κινδυνεύει άμεσα ή έμμεσα να χάσει το σπίτι του, να το δηλώσει στο Σύλλογο, να
αποφασίσουμε ότι θα είμαστε σε επιφυλακή και σε περίπτωση προσπάθειας
κατάσχεσης να παρέμβουμε δυναμικά. Ταυτόχρονα και σε συνεργασία με τις Λαϊκές
Επιτροπές, σωματεία αλλά και άλλους φορείς της περιοχής μας παρεμβαίνουμε σε
περιπτώσεις διακοπής ρεύματος από σπίτι συναδέλφου ή και μαθητή μας. Το ίδιο
πρέπει να κάνουμε και για την περίπτωση που μαθητής μας δεν έχει θεωρημένο το βιβλιάριό του, απαιτούμε
πλήρη περίθαλψη σε συνεργασία με τα Κέντρα Υγείας, ΠΕΔΥ. Να πάρουμε πρακτικά μέτρα ενίσχυσης των άνεργων και απολυμένων
συναδέλφων.
8.
Να συνεχίσουμε τη δράση για
την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες. Το κύριο
όμως είναι, ως εκπαιδευτικοί, να ανοίξουμε τη συζήτηση στις τάξεις, να
αποκαλύπτουμε τις αιτίες της προσφυγιάς, την ανάγκη αγώνα ενάντια στον
ιμπεριαλισμό. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι αυτοί που δημιουργούν το πρόβλημα δε
μπορούν και δε θέλουν να το λύσουν. Άρα χρειάζεται χτύπημα των αιτιών που
δημιουργούν τον πόλεμο, οικονομικό και με τα όπλα, που δημιουργεί τη φτώχεια
και την προσφυγιά-μετανάστευση.
Να συνεχίσουμε τη δράση για
την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες. Το κύριο
όμως είναι, ως εκπαιδευτικοί, να ανοίξουμε τη συζήτηση στις τάξεις, να
αποκαλύπτουμε τις αιτίες της προσφυγιάς, την ανάγκη αγώνα ενάντια στον
ιμπεριαλισμό. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι αυτοί που δημιουργούν το πρόβλημα δε
μπορούν και δε θέλουν να το λύσουν. Άρα χρειάζεται χτύπημα των αιτιών που
δημιουργούν τον πόλεμο, οικονομικό και με τα όπλα, που δημιουργεί τη φτώχεια
και την προσφυγιά-μετανάστευση.
9.
Παρέμβαση για τις καθαρίστριες
των σχολείων. Συνεχίζουμε να ζητάμε τη μονιμοποίησή τους
όπως και όλου του βοηθητικού προσωπικού (φύλακες τραπεζοκόμοι…).
Παρεμβαίνουμε για τις μειώσεις των αποδοχών τους και πρακτικά βοηθάμε σε ότι
πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι στα σχολεία.
Παρέμβαση για τις καθαρίστριες
των σχολείων. Συνεχίζουμε να ζητάμε τη μονιμοποίησή τους
όπως και όλου του βοηθητικού προσωπικού (φύλακες τραπεζοκόμοι…).
Παρεμβαίνουμε για τις μειώσεις των αποδοχών τους και πρακτικά βοηθάμε σε ότι
πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι στα σχολεία.
10.
Να καλέσουμε και άλλους συναδέλφους να συμμετέχουν στις πολιτιστικές
ομάδες που ξεκίνησαν (θεατρική, μουσική, χορού…),
ώστε και οι συνάδελφοι που θα λάβουν μέρος να λειτουργήσουν συλλογικά και οι
υπόλοιποι να απολαμβάνουμε τα αποτελέσματα της δουλειάς τους. Παράλληλα να
καλέσουμε ομάδες άλλων φορέων να δούμε τα έργα τους, π.χ. τη θεατρική ομάδα που
παίζει τη δίκη των χαλυβουργών, τιμώντας και το μεγαλειώδη αγώνα τους.
Να καλέσουμε και άλλους συναδέλφους να συμμετέχουν στις πολιτιστικές
ομάδες που ξεκίνησαν (θεατρική, μουσική, χορού…),
ώστε και οι συνάδελφοι που θα λάβουν μέρος να λειτουργήσουν συλλογικά και οι
υπόλοιποι να απολαμβάνουμε τα αποτελέσματα της δουλειάς τους. Παράλληλα να
καλέσουμε ομάδες άλλων φορέων να δούμε τα έργα τους, π.χ. τη θεατρική ομάδα που
παίζει τη δίκη των χαλυβουργών, τιμώντας και το μεγαλειώδη αγώνα τους.
11.
ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕΡΟΣ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 24 ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ
ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕΡΟΣ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 24 ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
συνάδελφοι,
Ο
Σύλλογός μας είναι το σωματείο μας, το αποκούμπι μας. Συλλογικά, αταλάντευτα
αντιπαλεύουμε την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική ΕΕ, κεφαλαίου,
κυβερνήσεων αλλά και τους επιστάτες τους μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα, που
είναι ο παλιός και νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός. Διεκδικούμε ανάπτυξη για το
λαό που φυσικά μπορεί να γίνει με ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας
και εξουσίας, με το λαό πρωταγωνιστή και κυρίαρχο στον πλούτο που παράγει.
Σύλλογός μας είναι το σωματείο μας, το αποκούμπι μας. Συλλογικά, αταλάντευτα
αντιπαλεύουμε την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική ΕΕ, κεφαλαίου,
κυβερνήσεων αλλά και τους επιστάτες τους μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα, που
είναι ο παλιός και νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός. Διεκδικούμε ανάπτυξη για το
λαό που φυσικά μπορεί να γίνει με ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας
και εξουσίας, με το λαό πρωταγωνιστή και κυρίαρχο στον πλούτο που παράγει.
Εμείς,
που ως εκπαιδευτικοί παλεύουμε για Δίχρονη Προσχολική
Αγωγή και Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, διαπαιδαγωγούμε
ταυτόχρονα τη νέα γενιά και πρέπει να
αποτελούμε παράδειγμα αγωνιστικής στάσης ζωής για τη γενιά αυτή. Μπορούμε να
αλλάξουμε τα πράγματα. Μαζί με τον υπόλοιπο λαό είμαστε οι πολλοί γι’ αυτό έχουμε τη δύναμη. Αρκεί να το πιστέψουμε. Xρειάζεται
όμως αγώνας σκληρός, συνεχής και παρατεταμένος,
γιατί…
που ως εκπαιδευτικοί παλεύουμε για Δίχρονη Προσχολική
Αγωγή και Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, διαπαιδαγωγούμε
ταυτόχρονα τη νέα γενιά και πρέπει να
αποτελούμε παράδειγμα αγωνιστικής στάσης ζωής για τη γενιά αυτή. Μπορούμε να
αλλάξουμε τα πράγματα. Μαζί με τον υπόλοιπο λαό είμαστε οι πολλοί γι’ αυτό έχουμε τη δύναμη. Αρκεί να το πιστέψουμε. Xρειάζεται
όμως αγώνας σκληρός, συνεχής και παρατεταμένος,
γιατί…
«
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΄ΡΘΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΑΧΟ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΝΕΤΟ – ΣΚΕΤΟ
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΄ΡΘΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΑΧΟ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΝΕΤΟ – ΣΚΕΤΟ
ΑΝ
ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ…».
ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ…».