ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

 Συν/φισσες – συν/φοι
 Με πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής (ΙΕΠ) προς τις «δημόσιες σχολικές μονάδες της Υποχρεωτικής
Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια), οι σύλλογοι διδασκόντων
καλούνται να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου στην
πιλοτική εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών καθώς και στο σχετικό
επιμορφωτικό πρόγραμμα, που θα υλοποιηθεί κατά τα σχολικά έτη 2016-17 και
2017-18».
Με
άλλα λόγια, το Υπουργείο Παιδείας ζητά τη συμφωνία των εκπαιδευτικών σε ένα ακόμα
σύστημα αξιολόγησης αλλά και διδασκαλίας προσαρμοσμένης με βάση αυτό το
σύστημα, στα πλαίσια βέβαια του λεγόμενου «νέου – ενιαίου τύπου ολοήμερου
σχολείου» της αγοράς, της υποχρηματοδότησης και των χορηγών , των δεξιοτήτων,
των αντιεπιστημονικών βιβλίων, των μηδενικών διορισμών και των ελαστικών
εργασιακών σχέσεων, των κενών και των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και
σε υλικοτεχνική υποδομή,  της
διαφοροποιημένης γνώσης και της ταξικής κατηγοριοποίησης, των κατευθύνσεων του
ΟΟΣΑ και της ΕΕ….

Η νέα χρυσόσκονη του Υπουργείου Παιδείας, με την
αποπροσανατολιστική προώθηση της συζήτησης από τα πραγματικά προβλήματα στη
λογική της «καλής» περιγραφικής και «κακής» αριθμητικής αξιολόγησης, δεν μπορεί να κρύψει το μορφωτικό
περιεχόμενο και την κατεύθυνση της εκπαίδευσης που κυβέρνηση, ΕΕ και μεγάλες  επιχειρήσεις έχουν χαράξει για το μέλλον των
παιδιών μας. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό τη στιγμή που υποβαθμίζονται συνολικά τα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Οι μαθητές μας έχουν ανάγκη από ζωή και
μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των
σχολείων, δομές ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, τάξεις
υποδοχής κ.α. όλα αυτά  τα οποία τσακίζονται
από την κυβερνητική πολιτική.
Εξάλλου
ποιος δεν κατανοεί ότι η αξιολόγηση είτε 
περιγραφική είτε  αριθμητική, μέσα
σε αυτό το πλέγμα  αρνητικών παραγόντων
που προσδιορίζουν τη σχολική επίδοση,
από μόνη της  δεν οφελεί  τα παιδιά, αντίθετα, μπορεί ν’ αξιοποιηθεί
ανάλογα με τους στόχους της εκάστοτε κυβερνητικής  πολιτικής και δεν μπορεί να ξεκοπεί από την
όλη εκπαιδευτική διαδικασία.  Ίσα –
ίσα  που θα χρησιμοποιηθεί για την
εφαρμογή των γενικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση,  τη στιγμή που 
από την ίδια την εγκύκλιο του ΙΕΠ μπαίνουν ως βασικοί στόχοι αυτής της
διαδικασίας, αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις που αφορούν την  «υποστήριξη
διαφοροποίησης της διδασκαλίας», «την αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
κ.α. αντίστοιχα κριτήρια  που  αποτελούν στοιχεία και της περιβόητης
«αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων:

Να μη συμμετέχουν
στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών
.
 Η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι
υποχρεωτική.

Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από
πλευράς Διευθυντών.

Αφήστε μια απάντηση