ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Οκτώβρης 2016
Το άδικο προχωράει σήμερα με βήμα όλο σιγουριά
Οι καταπιεστές προετοιμάζονται για δεκάδες χιλιάδες χρόνια
Η βία εξασφαλίζει: Όπως ακριβώς είναι έτσι θα μείνει
Καμιά φωνή δεν αντηχεί έξω από τη φωνή των κυρίαρχων
Και στις αγορές λέει η εκμετάλλευση αδιάντροπα: Τώρα εγώ πρώτη ξεκινάω…
Bertolt Brecht, Εγκώμιο στη Διαλεκτική
Ύστερα από το ξεπούλημα του περήφανου ΟΧΙ που είπε ο λαός μας στο δημοψήφισμα του Ιουλίου του 2015 και την ψήφιση του νέου (3ου κατά σειρά) μνημονίου από την «αριστερή» κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., όλοι μας βιώνουμε την ανεργία, τη φοροληστεία, τις νέες επιθέσεις στα κοινωνικά δικαιώματα της Υγείας και της Παιδείας, την κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος, την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, τη νέα καταβαράθρωση των μισθών και των συντάξεων πείνας, πολιτικές που αποζητούν το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης προς όφελος της πλουτοκρατίας, μέσω των πολιτικών επιταγών κυβέρνησης, Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ. βυθίζοντας την κοινωνική πλειοψηφία στην ανεργία, την απόλυτη φτώχεια και την εξαθλίωση.
Η προσπάθεια κατάργησης δικαιωμάτων και ελευθεριών, οι συμπεριφορές ολοκληρωτικού αυταρχισμού στο δημόσιο βίο της χώρας και η ανοχή στη δράση των φασιστικών ναζιστικών οργανώσεων είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα της ραγδαίας διαδικασίας εκφασισμού των φιλελεύθερων κοινοβουλευτικών δημοκρατιών.
Το Σχολείο σήμερα!!!!
Με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν να μας πείσουν ότι τα σχολεία λειτουργούν «άψογα» από τις 12/9 επικαλούμενη την επιστροφή στην «κανονικότητα» της μνημονιακής πολιτικής που ακολουθούν και εφαρμόζουν και στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης. Πρόκειται για μια κανονικότητα που μετατρέπει το σχολείο σε κέντρο διερχομένων, εκπαιδευτικών περιπλανώμενων και σαστισμένων που τρέχουν αλλόφρονες να συμπληρώσουν κενά για να «λειτουργήσει» στοιχειωδώς το υπό διάλυση αγαθό της Δημόσιας Παιδείας. Μαθητές στοιβαγμένοι σε υπερπληθωρικές τάξεις αγωνίζονται ασυνείδητα αλλά πεισματικά να κρατήσουν το δικαίωμα στην ευτυχισμένη αθωότητα της παιδικής ηλικίας και εκπαιδευτικοί που ψάχνουν να βρουν πως χάθηκε ακόμα περισσότερο η σταθερότητα του ωραρίου τους και ελαστικοποιήθηκε η εργασία τους με ανυπολόγιστες συνέπειες για το παιδαγωγικό και διδακτικό τους έργο.
Ο υπουργός κατάφερε να διαιωνίσει το σχολείο των περικοπών, το σχολείο που η παιδαγωγική αντικαθίσταται από την κατακερματισμένη γνώση της δήθεν εξειδίκευσης, το σχολείο «χυλός» όπου όλοι μπορούν να διδάσκουν τα πάντα με στόχο να βγαίνει το ωρολόγιο πρόγραμμα χωρίς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών, το σχολείο των υποκριτικών δράσεων ωραιοποίησης του αποκρουστικού προσώπου της ημιμάθειας και της προετοιμασίας των αυριανών αναλώσιμων απασχολούμενων, το σχολείο του αποκλεισμού των λειτουργικά και κοινωνικά ευπαθών, το σχολείο της παραγωγής του «υλικού» που θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα και τις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης: το σχολείο της φτώχειας και της μιζέριας για τους πολλούς και δευτεροκλασάτους.
Τα διαδοχικά κύματα προσλήψεων αναπληρωτών που καταλήγουν σε «αεράκι» νομιμοποιούν τη «μονιμοποίηση της αδιοριστίας» και παγιώνουν την κουλτούρα της κινητικότητας και της ελαστικής εργασίας στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας, ενώ χιλιάδες εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων) που μέχρι πέρυσι δούλευαν σήμερα βρίσκονται στα αζήτητα της ανεργίας. Ταυτόχρονα τα μέτρα και οι πολιτικές της κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας λειτουργούν διαλυτικά στη συνοχή του σώματος των συλλόγων διδασκόντων αλλά και στην παιδαγωγική σημασία του σταθερού προσώπου στην παιδαγωγική σχέση μαθητή –εκπαιδευτικού. Όλα στον αέρα λοιπόν για να προτάσσεται η λογική του «εγώ» στη θέση του επικίνδυνου «εμείς».
Το ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο διαλύονται με τις νέες ρυθμίσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ., χάνοντας όποια έννοια παιδαγωγικής διάστασης είχαν, ενώ το ΥΠ.Π.Ε. Θ. υποδαυλίζει τις εντάσεις και τους ανταγωνισμούς μεταξύ των εκπαιδευτικών χρησιμοποιώντας την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» προκειμένου να περάσει και να εδραιώσει την πολιτική του που στόχο έχει την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών και τη φαλκίδευση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Όχι στις Παγίδες και τον εφησυχασμό.
Το Κίνημα οφείλει να ανασυνταχθεί!
Ποιος φταίει σαν η καταπίεση παραμένει; Εμείς
Ποιος φταίει σαν η καταπίεση συντριβεί; Εμείς πάλι
Όποιος γονατισμένος είναι, όρθιος να σηκωθεί
Όποιος χαμένος είναι, να παλέψει
Όποιος την κατάστασή του έχει αναγνωρίσει, πώς να εμποδιστεί;
Γιατί οι νικημένοι του σήμερα , είναι οι νικητές του αύριο
Και το Ποτέ γίνεται: Σήμερα ακόμα![3]
Bertolt Brecht, Εγκώμιο στη Διαλεκτική
Για αυτό που μας αξίζει και που ονειρευόμαστε και όχι για μια πραγματικότητα εντός των συνόρων του δικού τους «ρεαλισμού».
Μιλάμε για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών, τα συμφέροντα της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Πολιτικά αποτελεσματικό και επικίνδυνο είναι εκείνο το κίνημα που σταθερά διεκδικεί όλο τον πλούτο που έχει παράξει ο κόσμος της εργασίας. Διεκδικεί τη ριζική αναδιανομή του πλούτου υπέρ των εργαζομένων, με τον αγώνα ενάντια στην ανεργία για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, με ακώλυτη βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη, με αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών και λιγότερο χρόνο αλλά και χρόνια εργασίας, με 15% για την Παιδεία, με τους απαραίτητους μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, με οργανικές θέσεις για όλους και με κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα.
Σ’ αυτή τη συγκυρία γίνεται ακόμη πιο έντονη η ανάγκη παρουσίας ενός συνδικάτου αποφασισμένου να ξεκινήσει ανένδοτο αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Για να συμβεί αυτό πρέπει εμείς οι εκπαιδευτικοί της τάξης να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να αγωνιστούμε για την αλλαγή του γενικού προσανατολισμού του συνδικαλιστικού κινήματος και της Δ.Ο.Ε..
Το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί και οφείλει να συμβάλλει στη δημιουργία ενός πλατιού, ενωτικού, κοινωνικοπολιτικού και αγωνιστικού μετώπου που θα παλέψει για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών και των κυβερνήσεων που τις εφαρμόζουν, την απαλλαγή από τους πάτρωνες της αντεργατικής–αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των Ε. Ε. και Δ.Ν.Τ., οργανώνοντας μαζικό συντονισμένο αγώνα , μέσα από τις Γεν. Συνελεύσεις των Συλλόγων και των σωματείων , στην εκπαίδευση, στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, σε όλη τη δοκιμαζόμενη κοινωνία.
Γιατί συμμετέχουμε στις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια!
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΠΕ ) αποτελούν όργανα της Διοίκησης, που με την επίφαση μιας δήθεν δημοκρατικής λειτουργίας με τη μειοψηφική συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων, επιδιώκουν την εξασφάλιση της ακώλυτης λειτουργίας του διοικητικού μηχανισμού για την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής σε επίπεδο στελέχωσης, υπηρεσιακών μεταβολών, μεταβολών στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, κλπ..
Στο πλαίσιο αυτό η συμμετοχή των αιρετών δεν μπορεί να έχει αποφασιστικό χαρακτήρα-αντίκρισμα στη λήψη των αποφάσεων. Αντίθετα χρησίμευσε στη δημιουργία ενός καθεστώτος πελατειακών σχέσεων και αδιαφάνειας που εξυπηρέτησε τους στόχους της Διοίκησης, δια μέσου των εκπροσώπων του κυβερνητικού συνδικαλισμού.
Τη διετία 2014 – 2016 το εκπαιδευτικό κίνημα δημιούργησε συνθήκες απορρύθμισης του μπλοκ Διοίκησης και κυβερνητικού-γραφειοκρατικού συνδικαλισμού με την εκλογή στη θέση του αιρετού ενός εκπροσώπου του ανεξάρτητου ταξικού ρεύματος σε όλα τα ΠΥΣΠΕ της Αττικής και σε πολλά ΑΠΥΣΠΕ απειλώντας την ηγεμονία των κυβερνητικών παρατάξεων.
Αυτή τη διετία η Διέξοδος Αγωνιστική Συσπείρωση εξέλεξε για δεύτερη φορά αιρετό στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας. Η διετής θητεία υπηρετήθηκε από δύο συναδέλφους μας (τακτικό και αναπληρωματικό) εφαρμόζοντας την εναλλαγή. Αυτοί λειτούργησαν στην κατεύθυνση της ανάδειξης των προβλημάτων που προκαλούν οι σχεδιασμοί και οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης και της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, ασκώντας έλεγχο και ενημερώνοντας τους συναδέλφους και την κοινωνία, αποκαλύπτοντας και καταγγέλλοντας αυθαιρεσίες, παράνομες ενέργειες της Διοίκησης και αδιαφανείς διαδικασίες, αρνούμενοι να επικυρώσουν παράτυπες και παράνομες τακτικές τόσο στο επίπεδο της υπεράσπισης των εργασιακών-συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών όσο και των μορφωτικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων και των αναγκών των μαθητών και της Δημόσιας-Δωρεάν εκπαίδευσης. εξαθλίωση.
Έδρασαν σε συνεργασία και συντονισμό με τους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της Β΄Αθήνας, εφαρμόζοντας τις αποφάσεις των Δ.Σ. και των Γ. Σ. και υλοποιώντας κοινές δράσεις, κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας για προβλήματα που αφορούσαν στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, στις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, στον αγώνα ενάντια στην εφαρμογή των αντεργατικών – αντιεκπαιδευτικών πολιτικών στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης, στον αγώνα ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις .
Οι ξυλοπόδαροι του κυβερνητικού συνδικαλισμού και η εύθραυστη ισορροπία τους: Να τους ανατρέψουμε!
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που έγινε……ΠΑΣΟΚ ξεπουλώντας ιδέες, αγώνες και ελπίδες ενός ολόκληρου λαού στο βωμό του κυβερνητισμού και της πλήρους συνθηκολόγησής του με τις δυνάμεις του νεοφιλελευθερισμού, αποδεχόμενος να γίνει όργανο και εφαρμοστής των ίδιων νεοφιλελεύθερων αντιλαϊκών πολιτικών που μέχρι πέρυσι αποδοκίμαζε, έχει το θράσος να κατεβάζει ψηφοδέλτια (όπως το ψηφοδέλτιο της ΕΡΑ που διεκδικεί την ψήφο των συναδέλφων και στο ΠΥΣΠΕ Β΄Αθήνας) για να «υπερασπιστεί» τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων που ο ίδιος ξεπουλάει!
Το ΠΑΣΟΚ, που έγινε «Δημοκρατική Συμπαράταξη» διασχίζοντας έναν κατάξερο Ελαιώνα στην πολιτική ζωή αυτού του τόπου για να καταλήξει (πριν διαλυθεί) μία μικρή λακουβίτσα, αντικατοπτρίζεται στα γαλαζοπράσινα ΑΚΣΥΑκά λασπόνερα του βάλτου με τους πρώην πρίγκιπες βατράχους, που όμως πια δεν μπορούν να ξεγελάσουν καμιά πριγκίπισσα και ρίχνουν νερό στο μύλο της δεξιάς και της Δ.Α.Κ.Ε.
Η Δ.Α.Κ.Ε., πανηγυρικά απούσα, εκκωφαντικά σιωπηλή, μεγαλοπρεπώς ανύπαρκτη απέναντι στη βαριά τραυματισμένη καθημερινότητα του σχολείου και των εκπαιδευτικών απέδειξε για άλλη μια φορά πως ο βασιλιάς είναι γυμνός. Από το σκοτεινό της παρασκήνιο ωστόσο κάνει ό,τι περνά από το χέρι της, για να εξυπηρετήσει τα καταστροφικά σχέδια των πατρώνων της, προετοιμάζοντας την έλευση του Κ. Μητσοτάκη, προσπαθώντας να αποκρύψει το αποκρουστικό πρόσωπο της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής που και η ίδια αποδέχεται και προωθεί.
Να φέρουμε τα Πάνω Κάτω!
Οι υποψήφιοι της ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ με τη συμμετοχή μας στις εκλογές ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας:
- Στοχεύουμε στην ανάπτυξη της κινηματικής δράσης και όχι στη συνδιαχείριση της κυβερνητικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζουν οι εκπρόσωποι του κρατικού συνδικαλισμού της συνδιαλλαγής.
- Ασκούμε έλεγχο, αποκαλύπτουμε, καταγγέλλουμε τις αυθαιρεσίες, τις παράνομες ενέργειες, την αδιαφάνεια, το «κράτος εν κράτει» της Διοίκησης.
- Ενημερώνουμε τους συλλόγους μας και αναδεικνύουμε στους συναδέλφους και την κοινωνία τα προβλήματα που συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική, το Υπουργείο και η Διοίκηση.
- Υλοποιούμε τις αποφάσεις του Δ.Σ. και των Γενικών Συνελεύσεων των συλλόγων μας.
- Εφαρμόζουμε τη λογική της εναλλαγής και μέσα στα πλαίσια της διετούς θητείας και την επιστροφή στην τάξη των αιρετών μας μετά τη λήξη της θητείας τους.
Στις 2 Νοέμβρη 2016 διεκδικούμε την εκλογή μας στο ΠΥΣΠΕ Β΄Αθήνας
Γκρεμίζουμε:
- Τον κρατικό συνδικαλισμό της συνδιαχείρισης και της συναλλαγής
- Τα δεκανίκια της εξουσίας που νομιμοποιούν την αναξιοπρέπεια και την υποταγή
- Την πολιτική που βγάζει στην παρανομία τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία
ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Ψηφοδέλτιο του Ανεξάρτητου-Ριζοσπαστικού Συνδικαλισμού
1. Ατζέμης Αργύρης, Δάσκαλος, 5ο Αμαρουσίου
2. Βαγενά Αλεξάνδρα, Δασκάλα, 8ο Αμαρουσίου
3. Βαρσόπουλος Βασίλης, Δάσκαλος, 9ο Ν. Ιωνίας
4. Γιαννετοπούλου Αγγελική, Δασκάλα Ειδ.Αγωγής, 7ο Χαλανδρίου
5. Γκόλφη Ανδρονίκη (Νίκη), Αγγλικών, 6ο Μετ/σης
6. Δημητρίου Δημήτρης, Δάσκαλος, 4ο Βριλησσίων
7. Δημοπούλου Αικατερίνη, Νηπιαγωγός, 2ο Ηρακλείου
8. Ιωσηφίδου Άννα, Φυσικής Αγωγής, 1ο Πεύκης
9. Καββαδία Φωτεινή, Δασκάλα, 3ο Αμαρουσίου
10. Καραμήτρου Χρυσάνθη, Δασκάλα, 9ο Χαλανδρίου
11. Κοκκινομηλιώτης Γεώργιος, Δάσκαλος 8ο Αμαρουσίου
12. Κουκουβίνου Βασιλική (Βάσυ), Δασκάλα, 5ο Αμαρουσίου
13. Κώτση Αγαθή, Νηπιαγωγός, 14ο Ηρακλείου
14. Μοναστήρας Κώστας, Δάσκαλος, 2ο Κηφισιάς
15. Μπόζα Ελευθερία, Δασκάλα, 3ο Ν. Ιωνίας
16. Οικονόμου Βασίλειος, Δάσκαλος, 1ο Ειδ. Αμαρουσίου (Σικιαρίδειο)
17. Παπαγεωργίου Ιωάννης, Δάσκαλος, 4ο Κηφισιάς
18. Παπασπύρος Νικόλαος, Δάσκαλος, 4ο Χολαργού
19. Πολυχρονιάδης Δημήτριος, Δάσκαλος, 1ο Αμαρουσίου
20. Σταμούλου Παναγιώτα, Δασκάλα, 1ο Αμαρουσίου
21. Σταυροπούλου Άννα-Μάγια, Νηπιαγωγός, 9ο Αγίας Παρασκευής
22. Συνοδινού Σοφία, Μουσικός, 3ο Μελισσίων
23. Τολιάκης Βασίλης, Δάσκαλος, 3ο Μελισσίων
24. Τσισμαλίδου Ιωάννα, Δασκάλα, 15ο Αμαρουσίου
25. Χαψής Χρήστος, Δάσκαλος, 1ο Μελισσίων
Το ψηφοδέλτιο στηρίζουν:
Διαμάντη Εύα (Θεατρικής Αγωγής – Αναπληρώτρια) 1ο Δ.Σ. Αμαρουσίου
Ηλιάκης Γιάννης (Εικαστικών–αποσπ.από τη Δευτεροβάθμια) 15ο Δ.Σ. Αμαρουσίου
Σιούτογλου Έφη (Εικαστικών–αποσπασμένη από τη Δευτεροβάθμια) 3ο Δ.Σ. Αμαρουσίου
Χριστόπουλος Βασίλης (Θεατρικής Αγωγής – Αναπληρωτής) 8ο Δ.Σ. Αμαρουσίου