ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019-20

Με δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς θα ξεκινήσουν για άλλη μια φορά τα σχολεία την ώρα που υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη την πρόσληψη 16.191 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 4.367 εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια, ενώ οι προσλήψεις των μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση αναμένεται να ολοκληρωθούν γύρω στον Δεκέμβρη. Είναι σίγουρο ότι θα δούμε και φέτος κενές διδακτικές ώρες και δυσκολίες στη διαμόρφωση του προγράμματος τις πρώτες βδομάδες των μαθημάτων, ενώ σε ισχύ είναι οι αποφάσεις που επιτρέπουν αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς διαφορετικών διδακτικών αντικειμένων από αυτά που έχουν σπουδάσει.

Έντονα αναδεικνύονται φέτος και τα προβλήματα των υποδομών στα σχολεία. Από τη μία, οι σεισμοί του καλοκαιριού έχουν δημιουργήσει προβλήματα σε σχολικά κτίρια, όπως στον Δήμο Ηρακλείου, κάποια από τα οποία δεν προλαβαίνουν να επιλυθούν πριν την έναρξη των σχολείων και είτε αναζητούνται άλλοι χώροι για να στεγάσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, είτε για να αντιμετωπιστούν τέτοιες καταστάσεις έχουν ακουστεί ακόμα και προτάσεις περί διπλοβάρδιας που μας γυρίζουν χρόνια πίσω! Ενώ είναι γνωστό ότι οι απαιτούμενοι έλεγχοι και η πρόληψη για την αντισεισμική – αντιπυρική – αντιπλημμυρική θωράκιση που προτείνουμε τα τελευταία χρόνια στις δημοτικές αρχές δεν έγιναν ποτέ.

Από την άλλη, έντονες είναι οι ελλείψεις σε αίθουσες και κτίρια για την εφαρμογή της δίχρονης, δημόσιας και δωρεάν υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς να αναγκάζονται να πηγαίνουν τα παιδιά τους σε νηπιαγωγεία αρκετά μακριά από το σπίτι τους, να δημιουργούνται υπερμεγέθη τμήματα και να προκρίνεται η λύση των αιθουσών kibo σε προαύλειους χώρους σχολείων.

Στην εποχή μας, που η παραγωγή και η συσσώρευση πλούτου είναι τεράστια, η ανάπτυξη των επιστημών και της τεχνολογίας έχουν κάνει άλματα, θα μπορούσε και θα έπρεπε το σχολείο να καλύπτει πλήρως όλες τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, τη σχέση τους με τον Αθλητισμό και την Τέχνη, χωρίς τα λαϊκά νοικοκυριά κάθε χρόνο τέτοιο καιρό να αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για εξωσχολικές δραστηριότητες.

Ο δρόμος για το “σήμερα” και το “αύριο” των παιδιών μας, είναι ο δρόμος του συλλογικού, συντονισμένου αγώνα. Να κάνουμε τους συλλόγους μας εστίες διεκδίκησης με γνώμονα το συμφέρον των παιδιών μας, τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες τους, το δικαίωμά τους στο παιχνίδι, στον αθλητισμό, στην ψυχαγωγία. Για ένα σύγχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο που τους αξίζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα.

Να απαιτήσουμε: 

Να ανεγερθούν νέα, ασφαλή και σύγχρονα σχολεία και ιδιαίτερα νηπιαγωγεία. Να γίνει προσεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολεία. Ουσιαστική οικονομική στήριξη των σχολείων, για να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής. Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν Π.Α. Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο υποχρεωτικό και δωρεάν σχολείο. 

Μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων και μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Άμεση κάλυψη όλων των κενών, καμία διδακτική ώρα χαμένη. Κανένα παιδί εκτός ολοήμερου σχολείου. Να λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ένταξης και η παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή που την έχει ανάγκη. 

Να λειτουργήσουν όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Διαγραφή των χρεών των σχολείων προς τις ΔΕΚΟ και αύξηση της κρατικής επιχορήγησης στις σχολικές επιτροπές.

Με το παράδειγμά μας να διδάξουμε τα παιδιά μας να μη συμβιβάζονται με τα ψίχουλα, να παλεύουν και να κατακτούν όσα δικαιούνται.

Αφήστε μια απάντηση