Προβλήματα και ελλείψεις φέρνει στο φως η αξιολόγηση του Ολοήμερου Σχολείου

Τα προβλήματα
και τους λόγους που δεν μπορεί το Ολοήμερο Σχολείο να αποτελέσει οδηγό για την
πρωτοβάθμια εκπαίδευση επιβεβαιώνει η έκθεση αξιολόγησης των Ολοήμερων
Δημοτικών Σχολείων με ΕΑΕΠ, τα οποία, σημειωτέον, κατέχουν θέση προτεραιότητας
ως προς τα υπόλοιπα σχολεία.  Την ίδια στιγμή, η φτώχεια του σχολείου που
ουσιαστικά περιγράφεται στην έκθεση, ενισχύει την επικοινωνιακή προώθηση των
εξαγγελιών του υπουργού Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδου, για την ανασυγκρότηση της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν λύνει όμως τα βασικά προβλήματα που συνδέονται με
βασικές και μη αντιμετωπίσιμες ελλείψεις, ενώ οι λύσεις προς το παρόν
ταυτίζονται με ασφυκτικότερο εργασιακό πλαίσιο για τους εκπαιδευτικούς.

Από την
αξιολόγηση -όπου συμμετείχαν 347 διευθυντές σχολικών μονάδων με ΕΑΕΠ, 32
σχολικοί σύμβουλοι και 10 στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών
Δράσεων του ΥΠΑΙΘ, διαπιστώθηκαν :

Δυο βασικά ποιοτικά προβλήματα που καταδεικνύουν την αποτυχία του
προγράμματος, όπως:

– η κούραση
των μαθητών, ιδιαίτερα αυτών που φοιτούσαν στις μικρές τάξεις, από την εναλλαγή
εκπαιδευτικών και τις πολλές ώρες παραμονής στο σχολείο

– η μη
επαρκής μελέτη/προετοιμασία των μαθητών.

Πολλές δυσλειτουργίες που εξηγούν την αδυναμία υλοποίησης του
προγράμματος. Μεταξύ άλλων:

Μη έγκαιρη
στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό. Σε αρκετές περιπτώσεις οι προσλήψεις των αναπληρωτών
ειδικότητας έγιναν πολύ αργότερα από την έναρξη του έτους. Αποτέλεσμα, κάθε
Ολοήμερο να τελειώνει διαφορετική ώρα ανάλογα με το διαθέσιμο προσωπικό

Άρνηση
μόνιμων εκπαιδευτικών να επανδρώσουν τα ΕΑΕΠ, λόγω των κενών που δημιουργούνταν
στο διδακτικό ωράριο, με αποτέλεσμα ένα μη σταθερό διδακτικό προσωπικό.

Δυσκολία στη
διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, λόγω του ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί
ειδικότητας-αναπληρωτές μοιράζονταν σε 4-5 διαφορετικές σχολικές μονάδες,
προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους.

Ελλείψεις
στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείου. Σε πολλά σχολεία δεν υπήρχε αίθουσα
σίτισης, σε πολλές δε περιπτώσεις ούτε τραπεζοκόμος, ούτε χειριστής τροφίμων .
Ακόμα, ούτε κατάλληλοι χώροι (αίθουσα εικαστικών, μουσικής,  θεάτρου) ούτε
απαραίτητα μέσα (π.χ. μουσικών οργάνων, εξοπλισμός με cd player,
βιντεοπροβολέα, διαδραστικού πίνακα) για τις νέες μορφές διδασκαλίας.

Έλλειψη
θέρμανσης τις απογευματινές ώρες.

Δεν
προσφέρθηκαν μικρογεύματα, παρά μόνο φρούτα σε κάποιες περιπτώσεις.

Οι προτάσεις,
μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν:

Έγκαιρες
προσλήψεις εκπαιδευτικών

Μόνιμο
διδακτικό προσωπικό

Χρηματοδότηση
των σχολείων

Ανάθεση σε
εκπαιδευτικό ΠΕ70 των ωρών της προετοιμασίας

Θεσμοθέτηση
ώρας προετοιμασίας στο πρόγραμμα για τις εργασίες της επόμενης μέρας. Αυτό
μπορεί να συνδυαστεί με μείωση της διδακτέας ύλης και προσεκτική επιλογή της
,προκειμένου να αποφευχθούν οι επικαλύψεις και να εξοικονομηθούν οι ανάλογες
ώρες.

Τις
τελευταίες ο υπουργός τις έχει εξαγγείλει. Είναι οι εύκολες.

Αφήστε μια απάντηση