Έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα την
πολιτική της Ε.Ε. και των Ελληνικών Κυβερνήσεων για την Ειδική Αγωγή. Μια
πολιτική που φορτώνει τα βάρη της όποιας φροντίδας για τα ειδικά παιδιά στις
πλάτες των γονιών τους και των εκπαιδευτικών, απαλλάσσοντας ταυτόχρονα το
κράτος από κάθε σχετική φροντίδα και παραδίδοντας την Ειδική Αγωγή στους
χορηγούς και την επιχειρηματική
δραστηριότητα. Έχουμε πολλές φορές καταγγείλει το σχετικό νόμο της Ειδικής Αγωγής.
Δυστυχώς όσοι διατυπώσαμε αυτές τις απόψεις … δικαιωθήκαμε πλήρως απ΄ τις
εξελίξεις και απ΄ τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία μας, (και) στα θέματα της
Ειδικής Αγωγής.
πολιτική της Ε.Ε. και των Ελληνικών Κυβερνήσεων για την Ειδική Αγωγή. Μια
πολιτική που φορτώνει τα βάρη της όποιας φροντίδας για τα ειδικά παιδιά στις
πλάτες των γονιών τους και των εκπαιδευτικών, απαλλάσσοντας ταυτόχρονα το
κράτος από κάθε σχετική φροντίδα και παραδίδοντας την Ειδική Αγωγή στους
χορηγούς και την επιχειρηματική
δραστηριότητα. Έχουμε πολλές φορές καταγγείλει το σχετικό νόμο της Ειδικής Αγωγής.
Δυστυχώς όσοι διατυπώσαμε αυτές τις απόψεις … δικαιωθήκαμε πλήρως απ΄ τις
εξελίξεις και απ΄ τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία μας, (και) στα θέματα της
Ειδικής Αγωγής.
· Τα
ειδικά σχολεία συρρικνώνονται.
ειδικά σχολεία συρρικνώνονται.
· Η
ειδική αγωγή αντιμετωπίζεται σαν … «φιλανθρωπία», χωρίς διορισμούς δασκάλων
της ΕΑ και χωρίς τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη στα σχολεία.
ειδική αγωγή αντιμετωπίζεται σαν … «φιλανθρωπία», χωρίς διορισμούς δασκάλων
της ΕΑ και χωρίς τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη στα σχολεία.
· Το
ΚΕΔΔΥ γνωματεύει αδιακρίτως … «ένταξη» στα γενικά σχολεία, ανεξάρτητα απ΄ το
είδος και τη βαρύτητα του περιστατικού.
ΚΕΔΔΥ γνωματεύει αδιακρίτως … «ένταξη» στα γενικά σχολεία, ανεξάρτητα απ΄ το
είδος και τη βαρύτητα του περιστατικού.
· Το
“3 παιδιά λιγότερα στο τμήμα, για κάθε παιδί με γνωμάτευση” δεν εφαρμόζεται.
“3 παιδιά λιγότερα στο τμήμα, για κάθε παιδί με γνωμάτευση” δεν εφαρμόζεται.
· Τα
27άρια τμήματα (που περιέχουν μέσα και δυο τρία παιδιά με γνωματεύσεις ΚΕΔΔΥ),
γίνονται ανυπόφορα κι εξοντώνουν δασκάλους και μαθητές.
27άρια τμήματα (που περιέχουν μέσα και δυο τρία παιδιά με γνωματεύσεις ΚΕΔΔΥ),
γίνονται ανυπόφορα κι εξοντώνουν δασκάλους και μαθητές.
· “Παράλληλη στήριξη” στην ουσία δεν υπάρχει ή την πληρώνουν οι γονείς.
Έρχεται συνήθως τον Δεκέμβρη και αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός για κάθε τρία ή
και τέσσερα παιδιά (σε αντίθεση και με τη νομοθεσία και με τις προτάσεις του
ΚΕΔΔΥ).
Έρχεται συνήθως τον Δεκέμβρη και αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός για κάθε τρία ή
και τέσσερα παιδιά (σε αντίθεση και με τη νομοθεσία και με τις προτάσεις του
ΚΕΔΔΥ).
· Κι
όλα αυτά οδηγούν σε διαρκείς αντιπαραθέσεις
γονιών με γονείς και γονιών με εκπαιδευτικούς.
όλα αυτά οδηγούν σε διαρκείς αντιπαραθέσεις
γονιών με γονείς και γονιών με εκπαιδευτικούς.
Έτσι έγινε και στο 19ο
Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας.
Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας.
– Η
αντιπαράθεση ανάμεσα στους γονείς των παιδιών της τάξης με τους γονείς του
«ειδικού» παιδιού, οδήγησε σε μηνύσεις και ΕΔΕ, στις οποίες βάλλεται κι η
διευθύντρια του σχολείου, λες κι είναι ευθύνη δική της ή του σχολείου, η
πολιτική του υπουργείου για την Ειδική Αγωγή ή για την καθυστέρηση της
τοποθέτησης στην παράλληλη στήριξη.
αντιπαράθεση ανάμεσα στους γονείς των παιδιών της τάξης με τους γονείς του
«ειδικού» παιδιού, οδήγησε σε μηνύσεις και ΕΔΕ, στις οποίες βάλλεται κι η
διευθύντρια του σχολείου, λες κι είναι ευθύνη δική της ή του σχολείου, η
πολιτική του υπουργείου για την Ειδική Αγωγή ή για την καθυστέρηση της
τοποθέτησης στην παράλληλη στήριξη.
– Κι
η διοίκηση (σαν άλλος Πόντιος Πιλάτος) που έχει πλήρη την ευθύνη (αφού είναι
εκπρόσωπος και εντολοδόχος της κυβέρνησης) για όλο το πρόβλημα, παριστάνει τον
«κριτή» κι οργανώνει Ε.Δ.Ε.
η διοίκηση (σαν άλλος Πόντιος Πιλάτος) που έχει πλήρη την ευθύνη (αφού είναι
εκπρόσωπος και εντολοδόχος της κυβέρνησης) για όλο το πρόβλημα, παριστάνει τον
«κριτή» κι οργανώνει Ε.Δ.Ε.
– Κι
ετοιμάζεται έτσι να ξεφορτωθεί και να μεταφέρει οπουδήποτε αλλού τις δικές της
εγκληματικές ευθύνες, από την εφαρμογή της ανάλγητης αντιεκπαιδευτικής
κυβερνητικής πολιτικής.
ετοιμάζεται έτσι να ξεφορτωθεί και να μεταφέρει οπουδήποτε αλλού τις δικές της
εγκληματικές ευθύνες, από την εφαρμογή της ανάλγητης αντιεκπαιδευτικής
κυβερνητικής πολιτικής.
– Ταυτόχρονα όμως επιδιώκει να κρατηθεί απ΄ όλες τις πλευρές
μια ένοχη σιωπή. Δε μιλά κανείς απ΄ όσους ξέρουν. Δεν είναι γνωστό ούτε καν σε βάρος ποιου
γίνεται η Ε.Δ.Ε. «Ομερτά» συνενόχων.
μια ένοχη σιωπή. Δε μιλά κανείς απ΄ όσους ξέρουν. Δεν είναι γνωστό ούτε καν σε βάρος ποιου
γίνεται η Ε.Δ.Ε. «Ομερτά» συνενόχων.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Π.Ε. «Γ. Σεφέρης».
Π.Ε. «Γ. Σεφέρης».
1. Καλεί τη διοίκηση να σταματήσει αμέσως τώρα την Ε.Δ.Ε.
2. Καλεί το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, Ντίνο Βρυώνη, που διενεργεί ως
διευθυντής-υπεύθυνος την ΕΔΕ, να παραιτηθεί τώρα απ΄ την Ε.Δ.Ε.
διευθυντής-υπεύθυνος την ΕΔΕ, να παραιτηθεί τώρα απ΄ την Ε.Δ.Ε.
3. Να παρθούν όλα τα μέτρα για
την ομαλή λειτουργία των τάξεων που έχουν μέσα παιδιά με ειδικά προβλήματα και
ανάγκες
την ομαλή λειτουργία των τάξεων που έχουν μέσα παιδιά με ειδικά προβλήματα και
ανάγκες
· 3
μαθητές λιγότεροι στο τμήμα, για κάθε ένα παιδί με διάγνωση,
μαθητές λιγότεροι στο τμήμα, για κάθε ένα παιδί με διάγνωση,
· Παράλληλη
στήριξη στην ώρα της, για όλα τα παιδιά που έχουν γνωμάτευση
στήριξη στην ώρα της, για όλα τα παιδιά που έχουν γνωμάτευση
· Ένας
εκπαιδευτικός για κάθε παιδί από αυτά,
εκπαιδευτικός για κάθε παιδί από αυτά,
· 20
μαθητές στην τάξη, 15 στα νηπιαγωγεία και στην Α΄ και Β΄ τάξη.
μαθητές στην τάξη, 15 στα νηπιαγωγεία και στην Α΄ και Β΄ τάξη.
· Διορισμούς
δασκάλων και νηπιαγωγών της Ειδικής Αγωγής άμεσα για την κάλυψη όλων των
πραγματικών αναγκών.
δασκάλων και νηπιαγωγών της Ειδικής Αγωγής άμεσα για την κάλυψη όλων των
πραγματικών αναγκών.
· Κι
αυτά, όχι μόνο για το 19ο Δ. Σχ. Νέας Ιωνίας, αλλά για όλα τα
σχολεία που υπάρχει σχετικό πρόβλημα. (1ο Μεταμόρφωσης, 6ο
Ν. Ιωνίας, 7ο Ν. Ιωνίας, 2ο Ηρακλείου και σχεδόν σ΄ όλα
τα σχολεία του Συλλόγου). Το 19ο είναι απλώς μια σοβαρή υπενθύμιση
του προβλήματος.
αυτά, όχι μόνο για το 19ο Δ. Σχ. Νέας Ιωνίας, αλλά για όλα τα
σχολεία που υπάρχει σχετικό πρόβλημα. (1ο Μεταμόρφωσης, 6ο
Ν. Ιωνίας, 7ο Ν. Ιωνίας, 2ο Ηρακλείου και σχεδόν σ΄ όλα
τα σχολεία του Συλλόγου). Το 19ο είναι απλώς μια σοβαρή υπενθύμιση
του προβλήματος.
Tο Δ.Σ. του Συλλόγου θα επισκεφτεί το σχολείο την Παρασκευή
16/1/2015, στις 9,40 π.μ. και θα έρθει σε επαφή με το Σύλλογο Διδασκόντων και
με το Σύλλογο Γονέων του συγκεκριμένου
σχολείου.
16/1/2015, στις 9,40 π.μ. και θα έρθει σε επαφή με το Σύλλογο Διδασκόντων και
με το Σύλλογο Γονέων του συγκεκριμένου
σχολείου.
Θέλουμε
να επισημάνουμε σε κάθε συνάδελφο και σε κάθε σύλλογο διδασκόντων, ότι η
εμπειρία αυτή απ΄ το 19ο , δείχνει ότι το να καταγγέλουμε συνεχώς
την κυβερνητική πολιτική, τον τρόπο που αυτή περνά στα σχολεία (υποχρηματοδότηση,
κενά, ελλείψεις, περιεχόμενο, βιβλία, κλπ), να απαιτούμε λύσεις, να διεκδικούμε
μαζί με τους γονείς … δεν είναι απλώς
μια δυνατότητα που έχουμε, αλλά είναι απόλυτη ανάγκη, ακόμα και για την ίδια
την προστασία μας. Η αποσιώπηση των προβλημάτων που γεννά η κυβερνητική πολιτική
απ΄ τους γονείς και την κοινωνία, το μόνο που κάνει είναι να μας εκθέτει στα
μάτια τους και να μας καθιστά συνυπεύθυνους.
να επισημάνουμε σε κάθε συνάδελφο και σε κάθε σύλλογο διδασκόντων, ότι η
εμπειρία αυτή απ΄ το 19ο , δείχνει ότι το να καταγγέλουμε συνεχώς
την κυβερνητική πολιτική, τον τρόπο που αυτή περνά στα σχολεία (υποχρηματοδότηση,
κενά, ελλείψεις, περιεχόμενο, βιβλία, κλπ), να απαιτούμε λύσεις, να διεκδικούμε
μαζί με τους γονείς … δεν είναι απλώς
μια δυνατότητα που έχουμε, αλλά είναι απόλυτη ανάγκη, ακόμα και για την ίδια
την προστασία μας. Η αποσιώπηση των προβλημάτων που γεννά η κυβερνητική πολιτική
απ΄ τους γονείς και την κοινωνία, το μόνο που κάνει είναι να μας εκθέτει στα
μάτια τους και να μας καθιστά συνυπεύθυνους.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ:
– Να καταργηθεί ο Ν.4115/2013 της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α. και όλοι
οι προηγούμενοι που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση.
οι προηγούμενοι που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση.
– Καθιέρωση της Ε.Α. ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν,
με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, από την ηλικία των 3 χρόνων, με
λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών
με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη
διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και
αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.
με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, από την ηλικία των 3 χρόνων, με
λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών
με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη
διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και
αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.
– Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν
όλες οι αναγκαίες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν
στη Δημόσια Ε.Α. και εκπαίδευση.
όλες οι αναγκαίες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν
στη Δημόσια Ε.Α. και εκπαίδευση.
– Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α.
(εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι
οι αναγκαίοι μόνιμοι διορισμοί.
(εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι
οι αναγκαίοι μόνιμοι διορισμοί.
– Να αλλάξει τώρα με Προεδρικό Διάταγμα η διάταξη του Ν.3699/2008 όπου οι
διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου
σπουδών στην Ειδική Αγωγή και της προϋπηρεσίας.
διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου
σπουδών στην Ειδική Αγωγή και της προϋπηρεσίας.
– Τα χρήματα του ΕΣΠΑ για την Ε.Α. να δοθούν για να ενισχυθούν τα Ειδικά
Σχολεία και όχι για να κλείσουν.
Σχολεία και όχι για να κλείσουν.