Το Υπουργείο Παιδείας, μετά την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου στο
οποίο προχώρησε η κυβέρνηση (ΠΔ 111/2016 -τροποποίηση του ΠΔ 39/1998), καλεί τους Σύλλογους Εκπαιδευτικών ως τις 17/2/2017 να υποβάλουν προτάσεις για τη μοριοδότηση των
σχολείων, τις οποίες θα καταθέσουν στα ΠΥΣΠΕ και στη συνέχεια οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ,
με ευθύνη των Δ/ντών Εκπ/σης, θα αποσταλούν στο Υπουργείο.
οποίο προχώρησε η κυβέρνηση (ΠΔ 111/2016 -τροποποίηση του ΠΔ 39/1998), καλεί τους Σύλλογους Εκπαιδευτικών ως τις 17/2/2017 να υποβάλουν προτάσεις για τη μοριοδότηση των
σχολείων, τις οποίες θα καταθέσουν στα ΠΥΣΠΕ και στη συνέχεια οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ,
με ευθύνη των Δ/ντών Εκπ/σης, θα αποσταλούν στο Υπουργείο.
1. Αλήθεια γιατί το Υπουργείο, μέσα στα συγκεκριμένα
ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, ανοίγει αυτό το θέμα, αφού η οποιαδήποτε καινούρια μοριοδότηση που θα προκύψει,
αντικειμενικά, δε θα αφορά τις μεταθέσεις της επόμενης χρονιάς (2017 – 2018);
ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, ανοίγει αυτό το θέμα, αφού η οποιαδήποτε καινούρια μοριοδότηση που θα προκύψει,
αντικειμενικά, δε θα αφορά τις μεταθέσεις της επόμενης χρονιάς (2017 – 2018);
2. Έφταιγε ως τώρα η μοριοδότηση για τον «κόφτη» στις μεταθέσεις
και τις αποσπάσειςτων εκπαιδευτικών τη σχολική χρονιά 2016-17; όταν στην
Πρωτοβάθμια από τις 4.056 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν μόνο οι 356 (8,78 %); Όταν
στη Β΄Αθήνας δεν ικανοποιήθηκε ούτε μία
μετάθεση !!
και τις αποσπάσειςτων εκπαιδευτικών τη σχολική χρονιά 2016-17; όταν στην
Πρωτοβάθμια από τις 4.056 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν μόνο οι 356 (8,78 %); Όταν
στη Β΄Αθήνας δεν ικανοποιήθηκε ούτε μία
μετάθεση !!
3. Η ανάγκη οπωσδήποτε για μια καλύτερα οργανωμένη και
πιο δίκαιη μοριοδότηση των σχολείων, για μια πιο δίκαιη διαδικασία υλοποίησης
των υπηρεσιακών μεταβολών, σύμφωνα βέβαια με τις σύγχρονες
επαιδευτικές ανάγκες, είναι διαδικαστικό και τεχνικό ζήτημα;
πιο δίκαιη μοριοδότηση των σχολείων, για μια πιο δίκαιη διαδικασία υλοποίησης
των υπηρεσιακών μεταβολών, σύμφωνα βέβαια με τις σύγχρονες
επαιδευτικές ανάγκες, είναι διαδικαστικό και τεχνικό ζήτημα;
4. Όταν όλες οι
υπηρεσιακές μεταβολές βρίσκονται εγκλωβισμένες στη μέγγενη της αντιλαϊκής
αντιεκπαιδευτικής πολιτικής πραγματικότητας, μπορεί άραγε η συζήτηση για την αναμοριοδότηση των σχολείων να δώσει άλλοθι στην
πολιτική της αδιοριστίας; στην πολιτική εξαπάτησης με τους δήθεν «χιλιάδες
διορισμούς»; στη διαδικασία της υπαρκτής κινητικότητας που υπάρχει μέσα
στον κλάδο; (βλ. ν. 4440/2016)
υπηρεσιακές μεταβολές βρίσκονται εγκλωβισμένες στη μέγγενη της αντιλαϊκής
αντιεκπαιδευτικής πολιτικής πραγματικότητας, μπορεί άραγε η συζήτηση για την αναμοριοδότηση των σχολείων να δώσει άλλοθι στην
πολιτική της αδιοριστίας; στην πολιτική εξαπάτησης με τους δήθεν «χιλιάδες
διορισμούς»; στη διαδικασία της υπαρκτής κινητικότητας που υπάρχει μέσα
στον κλάδο; (βλ. ν. 4440/2016)
Εκείνα
που χρειάζεται άμεσα το σημερινό σχολείο είναι:
που χρειάζεται άμεσα το σημερινό σχολείο είναι:
ü Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εδώ και τώρα και
όχι στο απώτερο μέλλον.
όχι στο απώτερο μέλλον.
ü Να υπολογίζονται τα κενά με βάση, τα 15 νήπια –
προνήπια το ανώτερο ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης. Οι 20 μαθητές, το
ανώτερο ανά δάσκαλο στις υπόλοιπες τάξεις.
προνήπια το ανώτερο ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης. Οι 20 μαθητές, το
ανώτερο ανά δάσκαλο στις υπόλοιπες τάξεις.
ü Ίδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων δομών
Ειδικής Αγωγής.
Ειδικής Αγωγής.
ü Ο εκπαιδευτικός να εργάζεται σε οργανική θέση κοντά
ή στον τόπο κατοικίας του.
ή στον τόπο κατοικίας του.
ü Να ισχύσουν ενιαία κριτήρια για όλα τα σχολεία
(γενικά, ειδικά, διαπολιτισμικά κ.ά.).
(γενικά, ειδικά, διαπολιτισμικά κ.ά.).
ü Κάθε μια από τις υπηρεσιακές μεταβολές (διορισμοί,
μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, προσλήψεις) να είναι ενιαία διαδικασία
και όχι σταδιακή.
μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, προσλήψεις) να είναι ενιαία διαδικασία
και όχι σταδιακή.
ü Να ελαχιστοποιηθούν οι αποσπάσεις σε διοικητικές
υπηρεσίες και να καλυφθούν οι ανάγκες με προσλήψεις μόνιμων διοικητικών
υπαλλήλων.
υπηρεσίες και να καλυφθούν οι ανάγκες με προσλήψεις μόνιμων διοικητικών
υπαλλήλων.
ü Να ισχύουν και για τους αναπληρωτές τα ίδια ακριβώς
δικαιώματα με τους μόνιμους.
δικαιώματα με τους μόνιμους.
Έτσι μόνο μπορούν να δημιουργηθούν
χιλιάδες νέες οργανικές θέσεις, να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους
να υπηρετούν κοντά στο τόπο τους, να πάψει το απαράδεκτο καθεστώς της μόνιμης
μετακίνησης.
χιλιάδες νέες οργανικές θέσεις, να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους
να υπηρετούν κοντά στο τόπο τους, να πάψει το απαράδεκτο καθεστώς της μόνιμης
μετακίνησης.
Για
τη μοριοδότηση
τη μοριοδότηση
Να υπάρχουν ενιαία κριτήρια για όλα τα σχολεία
της χώρας και μοριοδότηση από το ΚΥΣΠΕ (μετά από τις προτάσεις ΣΕΠΕ – ΔΟΕ), με κεντρικό σχεδιασμό και ευθύνη του
Υπουργείου.
της χώρας και μοριοδότηση από το ΚΥΣΠΕ (μετά από τις προτάσεις ΣΕΠΕ – ΔΟΕ), με κεντρικό σχεδιασμό και ευθύνη του
Υπουργείου.
Για τα κριτήρια να λαμβάνονται υπ’ όψη
σε συνδυασμό:
σε συνδυασμό:
§ Ανάγλυφο του εδάφους και δυσκολία πρόσβασης.
§ Απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα και το τοπικό
κέντρο.
κέντρο.
§ Συνθήκες διαβίωσης και εργασίας.
Ο
αγώνας για την καλυτέρευση της καθημερινής μας ζωής στο σχολείο και στο σπίτι,
προϋποθέτει αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής
πολιτικής.
αγώνας για την καλυτέρευση της καθημερινής μας ζωής στο σχολείο και στο σπίτι,
προϋποθέτει αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής
πολιτικής.