ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2017-2018.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καλούμε σε ανυποχώρητο αγώνα για να προστατεύσουμε τη ζωή μας από τα μνημόνια διαρκείας προκειμένου να σωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου. Να αντισταθούμε και να οργανώσουμε την απάντησή μας απέναντι στο νέο βάρβαρο γύρο επίθεσης των 100+ νέων μέτρων μπροστά στο κλείσιμο της γ΄αξιολόγησης, απέναντι στην ανέχεια και την εξαθλίωση που μας περικυκλώνει.

Τα μνημόνια διαδέχονται το ένα  το άλλο. Με  το 4ο Μνημόνιο η κυβέρνηση φέρνει: Νέα σφαγή στους μισθούς ακόμα και των 400 €, μέσα από την συντριβή του αφορολόγητου, περικοπή τουλάχιστον μιας σύνταξης ακόμα, μέσα από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, περικοπές κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων (π.χ. τέκνων, θέρμανσης, ανεργίας), άνοιγμα των ομαδικών απολύσεων, επαναφορά του lock out, κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ιδιωτικοποιήσεις σε όλους τους τομείς (ΔΕΗ, ΔΕΣΦΑ, κ.α.). Ταυτόχρονα συνεχίζει να νομοθετεί νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές για το μεγάλο κεφάλαιο.

Για την Παιδεία εφαρμόζοντας τις απαιτήσεις της ΕΕ του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ έφερε συμπληρωματικό μνημόνιο, γενικεύοντας τη μαθητεία, προχώρησε σε νέες περικοπές στα οικονομικά της Εκπαίδευσης, άνοιξε πάλι το ζήτημα της αξιολόγησης – κρατικό έλεγχο των εκπαιδευτικών ψηφίζοντας μαζί με τη ΝΔ την τροπολογία Γεροβασίλη, προωθεί μέσα από το νέο Π.Δ 79/2017 συμπτύξεις- συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, αδιοριστία επ’ αόριστον, κινητικότητα του «πλεονάζοντος» μαθητικού δυναμικού από σχολείο σε σχολείο, ανάθεση μαθημάτων των ειδικοτήτων σε ΠΕ 70, αφαίρεση δικαιωμάτων από τον σύλλογο διδασκόντων, συνεχείς μετακινήσεις των εκπαιδευτικών….. Ψήφισε την πιο στενή σύνδεση  των ΑΕΙ  με τους επιχειρηματικούς ομίλους μέσα από τον νέο νόμο για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των λυκείων προωθώντας το λεγόμενο «νέο λύκειο» το οποίο μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, κανονικός προθάλαμος  για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια  εκπ/ση. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας προωθούν ένα νέο κύμα συγχωνεύσεων – καταργήσεων τμημάτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση – συνέχεια των προηγούμενων «σχεδίων Αθηνά» και των συγχωνεύσεων που είχαν κάνει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Επαναφέρει έτσι και το θέμα της συγχώνευσης των Τμημάτων Νηπιαγωγών – Βρεφονηπιοκόμων, μια συζήτηση που δεν είναι καινούργια.

Φτάνει πια! Δεν πάει άλλο με τα αλλεπάλληλα μέτρα και τα Μνημόνια, που τσακίζουν τη ζωή μας, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Επιλέγουμε το δρόμο του αγώνα, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής συμμαχίας, με την οργάνωση στα σωματεία, στους τόπους δουλειάς και τις γειτονιές. Το δρόμο της καθολικής σύγκρουσης με τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, με το αστικό κράτος και τη διοίκηση, με το πολιτικό προσωπικό τους, τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, το ΔΝΤ.

Η μόνη επιλογή είναι ο δρόμος της αποφασιστικής σύγκρουσης με τους μονοπωλιακούς ομίλους και τα συμφέροντά τους για να μη ζήσουμε σαν σύγχρονοι σκλάβοι! Η ίδια η ζωή, η πλούσια πείρα, κυρίως των τελευταίων ετών αποδεικνύει περίτρανα ότι στο πλαίσιο της ΕΕ, της εξουσίας των μονοπωλίων, δε μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή λύση.

Η ελπίδα και η προοπτική βρίσκεται σε σύγκρουση μ’ αυτές τις πολιτικές. Ούτε βήμα πίσω από την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Αγωνιζόμαστε για τη μονομερή ολοσχερή διαγραφή του χρέους, για την κατάργηση των αντεργατικών νόμων, για ρήξη με ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ και τους άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας και τις μεγάλες επιστημονικές, τεχνολογικές και πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες της εποχής μας!

Ο αγώνας αυτός απαιτεί Σωματεία που δε θα είναι κυβερνητικά φερέφωνα αλλά όργανα πάλης στα χέρια μας.

Στη βάση αυτή, χρειαζόμαστε σ.κ που θα είναι μακριά από κάθε λογική συναίνεσης, συμβιβασμού και εφικτού, θα έχει ταξικό προσανατολισμό και γραμμή σύγκρουσης με κεφάλαιο, ΕΕ, κυβερνήσεις και θα διεκδικούν αταλάντευτα:

  • ΑΝΑΚΤΗΣΗ των απωλειών μας, ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας!
  • Απόσυρση Π.Δ. 79/2017 και κατάργηση όλων των αντιεκπ/κών ρυθμίσεων για Ολοήμερο, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Ειδ. Αγωγή, Γυμνάσιο, Λύκειο. Μείωση ωραρίου Νηπ/γών, εξίσωση ωραρίου Εκπ/κών ΠΕ με ΔΕ. Όχι στη “νέα δομή” της Εκπαίδευσης που προωθεί αυτονομία, αυτοαξιολόγηση, συγχωνεύει δομές.
  • Να μην περάσει η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση! Κάτω τα χέρια από την Απεργία και τα Σωματεία!
  • Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή τώρα! Όλα τα νήπια προνήπια 4-6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Όλα τα παιδιά 1- 4 ετών σε δωρεάν δημόσιους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία, κουπόνια voucher. Άδεια ανατροφής και στις αναπληρώτριες ώστε τα βρέφη ως το 1ο  έτος να είναι με τη μητέρα τους! Στεκόμαστε απέναντι στις συγχωνεύσεις Τμημάτων, και στην ενοποίηση σπουδών βρεφονηπιοκόμων-νηπιαγωγών  που προωθούνται στα πλαίσια του “νέου σχεδίου Αθηνά”,  με  στόχο τις περικοπές και τη διαμόρφωση ενός εργασιακού τοπίου ζούγκλα και όχι για τις μορφωτικές ανάγκες. Η λειτουργία των νηπιαγωγείων αποκλειστικά  από το ΥΠΠΕΘ, καμία σκέψη για πέρασμα τους στους Δήμους.
  • Ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο και δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά.
  • Όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στη Δημόσια Ειδική Αγωγή. Κατάργηση του ν.4415/16 και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που διαλύουν διαχρινικά την Ε.Α.
  • Όλα τα μεταναστόπουλα στα δημόσια σχολεία, με υποδομές. Έξω οι φασίστες από τα σχολεία & τις γειτονιές μας.
  • Πλήρη μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους! Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη όλων των κενών! Οργανική θέση για όλους!
  • Τα μαθήματα των ειδικοτήτων (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Πληροφορική, Ξένες Γλώσσες) να διδάσκονται από τις αντίστοιχες ειδικότητες χωρίς να περιφέρονται σε πολλά σχολεία. Χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με την περάτωση κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης ή άμεσα με την αποφοίτηση του μαθητή από τη Γ΄Λυκείου χωρίς εξετάσεις με βάση το βαθμό του μαθήματος.
  • Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση. Καμία απόλυση. Ίσα δικαιώματα με μόνιμους, μέτρα στήριξής τους, πλήρη αναγνώριση προϋπηρεσίας και επιστημονικών προσόντων.
  • Το νέο Δ.Σ. να πάρει πρωτοβουλίες απαιτώντας από τους δήμους  χώρους στέγασης και σίτισης των νεοπροσλαμβανόμενων στην περιοχή μας συναδέλφων ειδικά για τον πρώτο καιρό της πρόσληψης τους.
  • 15 παιδιά στα τμήματα Νηπιαγωγείου Α, Β, Δημοτικού. Δάσκαλο υπεύθυνο για το ολοήμερο.
  • Ούτε ένα 1€ από την τσέπη γονιών, εκπαιδευτικών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Ένα γεύμα δωρεάν για όλους τους μαθητές με ευθύνη της Κυβέρνησης.
  • Διορισμός και μονιμοποίηση βοηθητικού προσωπικού (καθαριστριών, τραπεζοκόμων, φυλάκων…). Αρνούμαστε να βάλουμε σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών μας και δεν συγκροτούμε τις τριμελείς επιτροπές παραλαβής των γευμάτων αφού ούτε  τις  γνώσεις  έχουμε για τον οποιοδήποτε ποιοτικό έλεγχο ούτε στα διδακτικά μας καθήκοντα ανήκουν τέτοιες ενέργειες και το κυριώτερο δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και το βοηθητικό προσωπικό  για τη  σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο.
  • Σ΄ αυτές τις συνθήκες αναδεικνύεται ο κρίσιμος ρόλος του εκπαιδευτικού, που νοιάζεται για τα προβλήματα των μαθητών και των λαϊκών οικογενειών, που με τη στάση του γίνεται φάρος αγώνα, αξιοπρέπειας και διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς. Η αξιοποίηση των σχολικών γιορτών, η αξιοποίηση της Ε.Ζ. για να μιλήσουμε με οργανωμένο τρόπο με τους μαθητές μας για μια σειρά κρίσιμα ζητήματα. Για την ιστορία του λαού μας, που κρύβουν και παραχαράσσουν τα σχολικά βιβλία, για ζητήματα που αφορούν προβληματισμούς γύρω από θέματα, όπως προσφυγιά και πόλεμος, πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά, διαδίκτυο, περιβάλλον.
  • Θα συμμετέχουμε και φέτος, όπως με επιτυχία κάναμε και τα 3 προηγούμενα χρόνια, στην πρωτοβουλία της ΕΕΔΥΕ, με θέμα: Μια εικόνα, τρία ερωτήματα: «Γιατί γίνονται οι πόλεμοι»; Γιατί «να σκοτώνονται οι λαοί για τ’ αφέντη το φαΐ»; «Γιατί ξεριζώνονται εκατομμύρια άνθρωποι από τις εστίες τους;».
  • Χρειάζεται να στηρίξουμε και φέτος αποφασιστικά την λειτουργία του σχολείου των μεταναστών παρά τα εμπόδια και τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίσαμε για την παραχώρηση της αίθουσας του 4ου Δ.Σχ. Ν. Ιωνίας.
  • Με βάση τις εξελίξεις που υπάρχουν προχωράμε με συγκεκριμένα βήματα οργάνωσης της πάλης.
  • Παλεύουμε για να σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
  • Απαιτούμε αύξηση στους μισθούς μας – Ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.
  • Επικαιροποιούμε τις θέσεις μας για την αξιολόγηση, ετοιμάζουμε δηλώσεις αποχής προς τους συλλόγους διδασκόντων.
  • Δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για τα ζητήματα των μόνιμων-μαζικών διορισμών και των δικαιωμάτων των αναπληρωτών, της μόνιμης σταθερής δουλειάς για όλους.
  • Δίνουμε συνέχεια στη ανάδειξη των προβλημάτων της Ειδικής Αγωγής με καταγραφή των προβλημάτων, παρεμβάσεις στα ειδικά σχολεία, κοινή δράση με τους γονείς, διοργάνωση επιστημονικής ημερίδας μαζί με σωματεία και φορείς της περιοχής μας όπως με επιτυχία διοργανώσαμε και τη προηγούμενη συνδικαλιστική χρονιά.
  • Οργανώνουμε πρακτικά την πρωτοβουλία για τα κόκκινα στεγαστικά δάνεια των εκπαιδευτικών. Θα ετοιμάσουμε κάλεσμα και θα πάμε σε σύσκεψη με στόχο την πραγματοποίηση κινητοποίησης στο ΤΠκΔ ενάντια στους πλειστηριασμούς με τα άλλα σωμαεία που συνεργαζόμαστε στις Λαϊκές Επιτροπές.
  • Προετοιμαζόμαστε για άμεση απάντηση και απεργιακή αναμέτρηση σε περίπτωση που η κυβέρνηση φέρει προς ψήφιση μέτρα περιορισμού των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών σε συντονισμό με το υπόλοιπο σ. κ. σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
  • Εξασφαλίζουμε σταθερή επαφή με Συλλόγους Γονέων της περιοχής μας για κοινές δράσεις, ώστε να αναδείξουμε την παιδεία ως λαϊκή υπόθεση. Να συνεχίσουμε συντονισμένα την πάλη μας για την παιδεία των λαϊκών αναγκών, τον χωρισμό των μεγάλων τμημάτων εκεί που  υπάρχουν διαγνώσεις για παιδιά  που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη, την ανάθεση της παράλληλης στήριξης  για κάθε παιδί αποκλειστικά σε  έναν  δάσκαλο, για την κάλυψη όλων των  μαθημάτων ειδικοτήτων  αποκλειστικά από τους  εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, χωρίς τον μπαμπούλα της κινητικότητας από σχολείο σε σχολείο αλλά εφαρμόζοντας την ενισχυτική διδασκαλία  γαι κάλυψη του ωραρίου σε μαθητές που υπάρχουν σίγουρα και την έχουν ανάγκη.
  • Προχωρούμε σε εκδήλωση – συζήτηση με γονείς και φορείς της περιοχής μας για την ενημέρωσή τους για τις νέες ανατροπές που φέρνει το νέο Π.Δ. 79 στα  μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τους. 
  • Οι παιδαγωγικές συναντήσεις ενημέρωσης των γονιών και η παράδοση της βαθμολογίας δεν μπορούν να γίνονται εκτός εργασιακού ωραρίου ( π.χ. μετά τις 2μ.μ ή το απόγευμα). Η συνεργασία με τους γονείς και η ενημέρωσή τους να γίνεται από τον κάθε εκπαιδευτικό  σε ώρες που έχει συνεννοηθεί μαζί τους,  μέσα  στο εργασιακό του ωράριο.
  • Συνεχίζουμε να προτάσσουμε τα τοπικά ζητήματα  των υποδομών για τη εύρεση χώρων για  σχολεία που αντιμετωπίζουν οξύ στεγαστικό πρόβλημα (Διαπολιτισμικό, 2ο – 13ο  Ν/γείο Ν.Ιωνίας, 23ο  Ν/γείο Ν.Ιωνίας, 5ο Ν/γείο Ηρακλείου, 10ο  Ν/γείο Μεταμόρφωσης….)
  • Συνεχίζουμε τη δράση για την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες. Ανοίγουμε τη συζήτηση στις τάξεις, αποκαλύπτοντας τις αιτίες της προσφυγιάς, την ανάγκη του αγώνα ενάντια στις αιτίες και τους υπεύθυνους που δημιουργούν τον πόλεμο, τη φτώχεια και την προσφυγιά-μετανάστευση.
  • Εκφράζουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας στους πρόσφατα πλημμυροπαθείς συνανθρώπους μας στην Μάνδρα και Ν.Πέραμο συγκεντρώνοντας είδη πρώτης ανάγκης.
  • Προγραμματίζουμε τα νέα μαθήματα ιστορίας με θέματα : 1) τη Γαλλική επανάσταση και το καπιταλιστικό σύστημα, 2) την Οκτωβριανή επανάσταση και το σοσιαλιστικό σύστημα. Στα 100 χρόνια από τη μεγάλη Οκτωβριανή Επανάσταση και στους δρόμους που άνοιξε στην παιδεία, τις τέχνες, τον πολιτισμό, θα είναι φέτος αφιερωμένο το ημερολόγιο του Συλλόγου.
  • Αντιπαλεύουμε συλλογικά, αταλάντευτα την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική ΕΕ, κεφαλαίου, κυβερνήσεων.
  • Συμμετέχουμε στις 24 Νοέμβρη στην κινητοποίηση για την Προσχολική Αγωγή στη 1:00 μ.μ. στο υπουργείο παιδείας (συμμετοχή στην 3ωρη στάση εργασίας για τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις 3 πρώτες του απογευματινού – ολοήμερου που κήρυξε η ΔΟΕ)
  • Διεκδικούμε ανάπτυξη για το λαό που φυσικά μπορεί να γίνει με ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας και εξουσίας, με το λαό πρωταγωνιστή και κυρίαρχο στον πλούτο που παράγει.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ  22/11/2017

 

Αφήστε μια απάντηση